2022-01-30, 23:15
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Tror du da TH skaffet seg en falsk identitet, opprettet en rekke krypto valuta kontoer, skrev kravbrevet og bortførte AEH, kommuniserte med politiet og sendte to truende Mail til seg selv, for til slutt motta en hel haug Monero fra seg selv ?

Det er jo helt opplagt at hverken RU eller TH er gjerningsmannen.

Men varför kritisera en myndighet som du uppenbarligen inte har ett dugg kunskap om hur fungerar?
Citera
2022-01-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
for å tilfredsstille ths store interesse for tema.

Ja, nettopp.

Dataloggene til RU viser nok at det er en sammenheng i forklaringen han tilslutt ga til politiet, dvs at Monero-søkene kom etter THs store interesse og spørsmål om denne kryptovalutaen. Kanskje noen spesifikke søk om anonymiteten Monero gir.
Citera
2022-01-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH skal altså ha sagt i avhør at han aldri hadde hørt om Monero før...
OS vet med sikkerhet at th ikke hørte etter når ru fortalte om monero. (Han må da være th). Likevel ber th ru om mer informasjon vedr. monero. Etter neste monerooppdateringsmøte glemmer han nok en gang at monero har vært tema. Blackout eller løgn?
Citera
2022-01-30, 23:31
Medlem
Citat:
Tror du da TH skaffet seg en falsk identitet, opprettet en rekke krypto valuta kontoer, skrev kravbrevet og bortførte AEH, kommuniserte med politiet og sendte to truende Mail til seg selv, for til slutt motta en hel haug Monero fra seg selv ?

Ja, det er mye som tyder på det.

Også du kan resonnere logisk. Når du vil. Ser jeg.
Citera
2022-01-30, 23:35
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Dette kom nok opp etter at TH hadde vist så stor interesse for Monero og stilt så mange spørsmål, blant annet om anonymiteten Monero kunne gi, at RU så det nødvendig å nevne at dette var en "kjeltringvaluta". RU var opptatt av Bitcoin og den økonomiske fortjenesten dette kunne gi.

Det tror jeg er den mest sannsynlige forklaringen, men hvordan kom uttrykket "kjeltringvaluta" oss utenforstående for øret i utgangspunktet?

Var det TH eller RU som først tok det opp, og ikke minst, hvordan havnet uttrykket i sirkulasjon?
Citera
2022-01-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det tror jeg er den mest sannsynlige forklaringen, men hvordan kom uttrykket "kjeltringvaluta" oss utenforstående for øret i utgangspunktet?

Var det TH eller RU som først tok det opp, og ikke minst, hvordan havnet uttrykket i sirkulasjon?

Kjeltringvaluta kom opp i media som et sitat fra det RU skal ha forklart.
Det var den beskrivelsen RU skal ha gitt til TH da han maste om Monero.
Citera
2022-01-31, 01:16
Medlem
Virker som serien blir like døll som boka.

Citat:
I en e-post Romerikes Blad har fått, forteller skaperne av serien at målet med serien ikke er å finne noen svar, men heller å grave mer i hvordan saken har påvirket både de involverte, og samfunnet:

– Det er noe fundamentalt menneskelig å lete etter svar. Akkurat som alle andre ble vi også hekta på denne saken, men etter hvert begynte vi å bevege oss vekk fra spørsmålet om skyld. Vi begynte å lure på hvordan den ustanselige søken etter sannheten påvirker oss, ikke bare som individer, men som samfunn. Klarer vi å leve uten å vite? Tvinger vi frem spekulasjoner og går dermed glipp av sannheten, undrer Nikolaj Frobenius og Stephen Uhlander, som er skapere av serien.
Citera
2022-01-31, 01:52
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Takk for oppklaring. Jeg forstår min tørre latter bedre og litt annet selv om det fortsatt svirrer et par spørsmålstegn oppe i skallen.

Da er det, slik jeg ser det, ingen grunn til å igjen forsøke seg på ribbe og akevittkomboen. Det virker som dere satt igjen som fire like forvirra høner og haner etter inntak og ingen åpenbaring traff noen av dere.

Kanskje bare gjøre som anbefalt av LH07, korke i hvertfall akevittflaska.

Da har all akevitt og ribbesvor forsvunnet ut av kroppene våre. Jeg personlig vil aldri sette sånn drikke på bordet mer. Men etter noen hvite uker, og med god søvn, har vi fire fjærkre krympet mulige GM fra fire til to. Det er vel en viss fremgang. Skal sies at alle disse to har etternavn som starter på bokstaven H. Jeg er i mindretall med mitt tips. De tre andre er nå «sikre» på at GM må være den allerede siktede. Det er vanskelig å begrunne valgene, men etter kjent informasjon, er det stor sannsynlighet for at TH har mye å stå til ansvar for. Det er ikke viktig for meg å ha rett, men det er et eller annet som skurrer. Syns ikke TH framstår som supersmart, han er klossete rent verbalt, roter seg inn merkelige forklaringer. Fremstår passiv/aggressiv og lite voksen i møte med andre mennesker. Noen sier at man ikke må undervurdere TH, men man trenger kanskje ikke overvurdere ham heller.
Citera
2022-01-31, 08:10
Medlem
Citat:
Etterforskningen kan nok underbygge at RU leste seg opp på Monero og søkte mer informasjon på nett, etter møtene med TH...

Det er kun RU som hevder at Monero var tema i møtene med TH, etter at han først forklarte at det ikke var tema.

Det er ingen som vet om RU har søkt etter informasjon om Monero på vegne av TH, seg selv, eller andre personer. RU kan selvsagt hevde at Monero var tema på møtet før tidspunktet for de eventuelle nettsøkene. Man er meget lettlurt, eller er preget av tunnelsyn, hvis man tar dette for god fisk.

Hvis TH var i gang med å legge en vanntett drapsplan, ville det være idiotisk av ham å få tak i informasjon om Monero på denne måten og deretter sende politiet til RU. Hvis RU fra starten av hadde sagt at TH var svært interessert i anonymiteten til Monero, hadde nok TH blitt drapssiktet etter kort tid.
Citera
2022-01-31, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Citat:

Ja, det er mye som tyder på det.

Også du kan resonnere logisk. Når du vil. Ser jeg.
Det er en helt usannsynlig hypotese, kornblomst

Alt som mangler er at dere også sier at han i det skjulte drev med Bitcoin mining.

Hvis det er omtrent slik også politiet tenker. Er det ikke noe rart saken ikke er løst og AEH ikke er funnet.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-01-31 kl. 08:44.
Citera
2022-01-31, 09:27
Medlem
Citat:
Det er en helt usannsynlig hypotese, kornblomst

Alt som mangler er at dere også sier at han i det skjulte drev med Bitcoin mining.

Hvis det er omtrent slik også politiet tenker. Er det ikke noe rart saken ikke er løst og AEH ikke er funnet.
Th fryktet skilsmisse (som han benekter i avhør),og måtte ihht eget notat foreta seg noe. Stemmer godt med interessen for monero og kidnapping. Vi har en gm som bruker unormalt lang tid på åstedet, vet alt om dette samt en badekarhistorie som ikke henger på greip. Aeh har fortalt og bekreftet ths notatuttalelser om ekteskapsproblemer. Th forteller den ene historien etter den andre, nekter å betale, gikk rett til politiet, skylder på etaten, leter ikke etter ektefellen. Dere får tro hva dere vil.
Citera
2022-01-31, 14:49
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Th fryktet skilsmisse (som han benekter i avhør),og måtte ihht eget notat foreta seg noe. Stemmer godt med interessen for monero og kidnapping. Vi har en gm som bruker unormalt lang tid på åstedet, vet alt om dette samt en badekarhistorie som ikke henger på greip. Aeh har fortalt og bekreftet ths notatuttalelser om ekteskapsproblemer. Th forteller den ene historien etter den andre, nekter å betale, gikk rett til politiet, skylder på etaten, leter ikke etter ektefellen. Dere får tro hva dere vil.

Han har avsatt DNA under knehasene på AEH sine bukser
Han ringte AE sin telefon (som sto med lyden på) få meter unna, uten å høre den ringe
Han gikk også sporløst rundt i huset og lette etter AEH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in