2022-01-31, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nämen kära du det är ju precis det det inte är. Faktumet att du måste göra texten fet tyder på att du vet det oxå. Nästa gång måste du väll ta till chaplock för att markera.

Att ha en lindrig kognitiv funktionsnedsättning som sedan övergår i en allvarligare kognitiv funktionsnedsättning, det vill säga det man förr kallade demens.

Nu tog ju jag inte upp värderingar. Men tack för att du gjorde det. Ebba har sagt till Aftonbladet att hon gjorde två skriftliga värderingar. Sedan har hon backat upp det genom att skriva om som på Facebook.

Men hon har inte en enda att visa upp. Så det finns inget som säger att det finns någon värdering gjord från varesig Esbjörns eller Ebbas sida innan kontraktet skrivs på. Man kan då ifrågasätta om Ebba verkligen skött affären så korrekt som hon hävdar att hon gjort.
Precis, i nästan 100 % av fallen utvecklar gamla människor som fått diagnosen lindrig kognitiv funktionsnedsättning en demens inom ett par år.
Det är på något sätt för personligt för dom. Det märks bland annat på att det är så svårt att skilja på sak och person. Vi är här för att vi tycker att Ebba agerat fel. Dom är här för att skydda Ebba, oavsett vad hon gjort.

Nej.
Du verkar även skydda esb första ombud, samma ombud som tvinga, enligt er, en dement äldre människa att ha intervjuer med media som troligen stressa esb väldigt mycket. Sen, enligt kubun, var mannen bakom förlikningen och han som rekommenderade advokaterna som ska ha tvingat esb skriva på förlikningen. Enligt esb.
Du verkar även verkligen vilja att esb ska vara dement, som skulle betyda Busch har handlat i god tro och göra allt esb har sagt i media värdelöst.
2022-01-31, 19:00
Medlem
Citat:
Nämen kära du det är ju precis det det inte är. Faktumet att du måste göra texten fet tyder på att du vet det oxå. Nästa gång måste du väll ta till chaplock för att markera.

Att ha en lindrig kognitiv funktionsnedsättning som sedan övergår i en allvarligare kognitiv funktionsnedsättning, det vill säga det man förr kallade demens.
Man kan inte SAMTIDIGT, dvs vid samma tidpunkt, bedömas ha en lindrig och en svår kognitiv funktionsnedsättning.

Samtliga undersökningar hittills (förutsatt att den senaste inte visar något annat) har kommit till slutsatsen att han INTE har allvarligare kognitiv funktionsnedsättning
Dock talar senaste läkarutlåtandet att han på intet vis är så pass "virrig" så att han är uppenbart dement. Det de möjligen kan se är att han börjar visa tecken på det.
Och som vi påpekat ett par hundra ggr nu. Det spelar ingen roll om hans lindriga kognitiva funktionsnedsättning har övergått till demens NU.
Det viktiga är hans mentala status i augusti 2020.

Citat:
Vi är här för att vi tycker att Ebba agerat fel. Dom är här för att skydda Ebba, oavsett vad hon gjort.
Här är problemet. Ni tycker saker. Jag och många fler tycker också saker, men vi lutar oss mot vad som står i de till rätten inlämnade dokumenten och bildar oss en uppfattning utifrån det.

Ni tycker att Ebba gjort fel för att det "känns fel". Allt det som Ebba påstås ha gjort fel finns det i stort sett NOLL bevisning för, inte ens den bevisning som SKULLE kunna peka på det hänger ihop.
Ni har köpt Brännströms (och andras) story rakt av. Att fakta motsäger den spelar ingen roll för er.
2022-01-31, 19:06
Medlem
braatthas avatar
På begäran
Tidslinje

https://imgur.com/a/32DH4Xv
Senast redigerad av braattha 2022-01-31 kl. 19:10.
2022-01-31, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte aning om varifrån aftonbladet fått sina uppgifter.
Jag har läst i aktibilaga 71, s 5, muntlig bevisning, punkt 4 om att och om vittnet UL skulle vittna om.

Eftersom jag inte har hunnit läsa alla bilagorna, vet jag inte om det han skulle vittna om finns i något dokument, men förmodar att så inte är fallet, med tanke på alla påhopp.

Jag har inte en aning om Hestras advokater har dokumenterat vad UL hade att vittna om, men kan inte det vara fallet? Man vill väl ändå göra ett slags förhör med den som ska vittna

Kanske ab fått tillgång tll detta genom UL själv som ab ändå intervjuar?

Jag kan även tycka att ni som har kunskap om att något inte stämmer också kan bidra med den kunskapen, istället för att en hel flock hoppar på en varenda gång man skriver något.

Jag har inte påstått något, utan citerat, med källa.
Ab skriver innan inlaga 71 registreras tidsmässigt så det kan inte komma därifrån. Skiljer nästan 1,5 månader. 30 mars 2021 kontra 11 maj 2021.
Klart att det i sammanställning inför HUF nämns vad Ulf ska vittna om.

Att det nämns förhör är antingen okunnig journalist eller journalist med agenda eller ett direkt citat av Esbjörns ombud. Vilket lär vi aldrig få veta. Poängen är att ombudet förhör inte sin huvudman utan möjligen intervjuar honom.
2022-01-31, 19:17
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Det står så ja. Men eftersom det inte varit nåt förhör, vilket vi vet som följt detta, så har tidningen fel.
Det är ingen brottsutredning där förhör sker.
Å spännande, tänk om det ligger en brottsmisstanke mot Ebba och guppar. Och det redan hållas förhör. Tanken är ju svindlande.
Citat:
Ursprungligen postat av hexpipan
Noterar att namninsamlingen "Rör inte Esbjörn" nu nått över 150 underskrifter. Dock har några personer skrivit under två gånger, och några verkar vara nära släkt till namninsamlingens skapare Mathilda Lückner.

https://www.skrivunder.com/ror_inte_esbjorn

Observera att namninsamlingen är synkad met Mathilda Lückners inslag i Ring P1 från 4 februari 2021 (04:23 in i sändningen):

https://sverigesradio.se/ringp1?date=2021-02-04

Verkar riggat. Sedan insamlingen startade har Mathilda Lückner raderat nästan hela sin Facebook och flyttat till Frankrike. Skumt. Är det någon som kan hitta en koppling mellan Lückner och Binninge/Majkgård/Lullma?
Det finns visst ingen hejd på spekulationerna.

Men är den riggad? Stackars Ebba så utsatt hon är journalister som vill henne illa. Åklagare som hysset att agg mot henne. Och nu riggade namninsamlingar. Det finns ingen hejd på hur utsatt en människa kan vara.
2022-01-31, 19:18
Medlem
Citat:
Jag har läst i aktibilaga 71, s 5, muntlig bevisning, punkt 4 om att och om vittnet UL skulle vittna om.

Eftersom jag inte har hunnit läsa alla bilagorna, vet jag inte om det han skulle vittna om finns i något dokument, men förmodar att så inte är fallet, med tanke på alla påhopp.
I sammanställningen, dvs bilaga 103 så finns vad han skulle vittna om och varför.
2022-01-31, 19:39
Medlem
Citat:
När var det som Esbjörn visade kontraktet till bekantingen?

"I förhöret med vittnet framkommer att Esbjörn varit hemma hos honom kort efter att han skrivit på kontraktet. Vittnet ska då ha förklarat att köpekontraktet var bindande, varpå Esbjörn blev förtvivlad."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig

Tänk att ni troll fortfarande gör er själva så sanslöst korkade genom att låtsas inte förstå att det redan är bevisat att det där var en lögn.

Esbjörn sa själv i TV att han inte ångrade sig förrän efter den 30e augusti. Först nästan två veckor efter köpet. Och om han nu hade ångrat sig dagen efter, varför väntade han då två veckor med att vidta några som helst åtgärder samt informera Ebba? Det har ni troll inte ens funderat över.
Men det behövs inte, för alla vet redan att det inte var så det gick till.
2022-01-31, 19:45
Medlem
Citat:
Å spännande, tänk om det ligger en brottsmisstanke mot Ebba och guppar. Och det redan hållas förhör. Tanken är ju svindlande.
Det finns visst ingen hejd på spekulationerna.

Men är den riggad? Stackars Ebba så utsatt hon är journalister som vill henne illa. Åklagare som hysset att agg mot henne. Och nu riggade namninsamlingar. Det finns ingen hejd på hur utsatt en människa kan vara.

Du är väl lika utsatt som hela tiden blir påhoppad av troll lejda av Livets ord, eller var det Ebbotar?

Citat:
Jag kan bli lite mörkrädd över var Sverige är på väg, när Ebba fortfarande får sitta kvar. En partiledare som lämnar ut och missaktat enskilda individer i sin yrkesroll.

Och jag håller så mycket med dig om förhållningssättet mot Esbjörn. Hur kan man vara så hjärtlös att man skrattar åt en gammal mans olycka. Jag önskar verkligen oxå att en journalist djup dök i detta. Något även Ebba borde önska, om hon nu handlat i så god tro som hon påstår sig gjort vill säga.

Efter att ha lyssnat på P1 dokumentären om Livets Ords skola så förstår jag lite bättre varför människor här är så gränslösa och faktaresistenta som dom är. Inom församlingen får man lära sig att högst är Gud, och direkt under Gud står Ebba och sedan pastorerna. Att ifrågasätta Ebba är som att ifrågasätta Gud. Gud kan inte göra fel, där av kan inte heller Ebba göra fel. Jag vet att det låter ologiskt, men nu är ju sekter ganska ofta just det.

Retoriken som används här beror på att vi som ifrågasätter Ebba och de människor som finns runt Esbjörn är besatta av demoner. Därför är det helt okey att använda dessa ord om oss, egentligen är de till för att hjälpa oss. Med tillräckligt stark retorik så kommer vi kanske till slut att lyckas slå oss fria från demonerna som slagit rot i oss.

För dem är det självklart att en Gudinna ska ha huset hon åtrår. Speciellt om Gudinnan är ute och slås mot de fulaste demoner som finns socialdemokraterna.

Här är en jäkligt bra krönika. Jag tror dock inte att Ebba har troll, jag tror hon har Ebbotar, som robotar, fast dessa är specialprogramerade Ebbotar
https://arbetet.se/2021/03/03/jag-trillade-ned-i-ett-kristdemokratiskt-kaninhal/
2022-01-31, 20:31
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Jag har inte en aning om Hestras advokater har dokumenterat vad UL hade att vittna om, men kan inte det vara fallet? Man vill väl ändå göra ett slags förhör med den som ska vittna

Jag kan även tycka att ni som har kunskap om att något inte stämmer också kan bidra med den kunskapen, istället för att en hel flock hoppar på en varenda gång man skriver något.

Den här tråden är komplicerad och tidsödande. Ännu mer så när man kommer in i matchen så sent som du verkar ha gjort. Antingen får man läsa ikapp och spendera lika mycket tid som vi andra har gjort, fast på kortare kalendertid, eller acceptera att andra ligger en bit före.

Jag har försökt med nästan varenda inlägg att resonera och bidra. Speciellt när jag anser att någon har fel. Det du inte kan påstå om mig, är att jag hoppar på andra användare i den här tråden. Tvärtom, jag har försökt få båda sidor att tagga ner på epitet och fulargumentering. Kan du peka ut en enda gång jag hoppat på dig? Eller ens någon?

Vi som har varit med från början, som sett hela cirkusen utvecklas från en artikel i Expressen, har haft tid att reflektera och smälta all information och bildat oss en uppfattning. Jag tror det är svårt att göra det i efterhand, då många källor till information är borta och den här tråden är gigantisk. I princip allt har diskuterats till världens ände och tillbaka, flera gånger om.
2022-01-31, 20:37
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:

När man kallar en intervju för ett förhör i avsikt att smutskasta någon så missbrukar man den fria debatten.

Håll dig gärna till att de rättsvårdande myndigheterna sköter förhör, när du delar ut den makten till företag eller organisationer så leder du oss ifrån ett fritt och demokratiskt samhälle.
2022-01-31, 20:42
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
På begäran
Tidslinje

https://imgur.com/a/32DH4Xv

Tack 🙏
2022-01-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Vi som har varit med från början, som sett hela cirkusen utvecklas från en artikel i Expressen, har haft tid att reflektera och smälta all information och bildat oss en uppfattning. Jag tror det är svårt att göra det i efterhand, då många källor till information är borta och den här tråden är gigantisk. I princip allt har diskuterats till världens ände och tillbaka, flera gånger om.

En bra början är dock att ta sig tid och läsa igenom aktbilagorna.
Det som står i dessa, dvs båda parternas inlagor är det som gäller som "sanning" när det gäller själva tvisten.

Att försöka bilda sig en uppfattning genom att plöja igenom hela tråden och undvika alla trådsanningar, aprilskämt och ovidkommande hittepå är en omöjlighet om man inte har innehållet i aktbilagorna att falla tillbaka på

Det skulle dock behövas göras en uppdatering angående aktbilagorna eftersom det saknas länkar till de senaste i startinlägget
Senast redigerad av rhdf 2022-01-31 kl. 20:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in