2022-01-30, 20:17
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Förvirrad trådstart.. Och Unni har väl snarare lagt pengar på att förstöra sitt utseende med hiskeliga tatueringar och droger...? Eller har jag fel?
Jag ska inte säga att jag känner Unni, för det gör jag inte, men jag har träffat henne informellt under 10-15 års tid, och droger har hon inte tagit vad jag vet. Däremot är hon som många, särskilt kvinnor, intellektuellt på en plats, och känslomässigt på en annan. Den diskrepansen gör att man ibland tar beslut man sen ångrar. Hon är skärpt intellektuellt, och artikeln som länkar tycker jag stämmer rätt bra med hur hon ser på saken. Jag tror hon inte kände så, när hon gjorde ingreppen dock.
Citera
2022-01-30, 20:21
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag ska inte säga att jag känner Unni, för det gör jag inte, men jag har träffat henne informellt under 10-15 års tid, och droger har hon inte tagit vad jag vet. Däremot är hon som många, särskilt kvinnor, intellektuellt på en plats, och känslomässigt på en annan. Den diskrepansen gör att man ibland tar beslut man sen ångrar. Hon är skärpt intellektuellt, och artikeln som länkar tycker jag stämmer rätt bra med hur hon ser på saken. Jag tror hon inte kände så, när hon gjorde ingreppen dock.
Jo, jag har alltid tyckt att hon verkar ganska skärpt, och rakryggad dessutom, vilket är bra.
Citera
2022-01-30, 21:08
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag sa i något samanhang att det är inte svårta att se att kvinnor som Unni Drougge (jag räknade upp flera) framst drivs av psykisk ohälsa.
Då var det någon i sällskapet som hade läst en bok av henne där hon själv skrev om sin psykiska ohälsa.

Jag förstår inte varför pressen ger utrymme åt folk som uppenbarligen lider av psykisk ohälsa. Det är inte rätt mot de sjuka. Det är faktiskt vi vuxnas ansvar att se till att de inte ställer till det mer för sig själva än där de befann sig innan.
Citera
2022-01-30, 21:16
Medlem
Blir så genomskinligt då hon förmodligen hade en massa fördelar pga sitt fixade utseende när hon var yngre. Problemet är mer att hon satsade på att få fel typ av man som sedan övergav henne och hon blir utbränd och med en massa emotionellt bagage. Var det inte så i just hennes fall där hon föll för en yngre attraktiv man som använde henne som en stepping stone och hon försakade sina barn osv pga det.

Det är ju hela tiden det där med att somliga offrar allt för att ha tillgång till den "brinnande kärleken" när man istället skulle gått för den uthålliga kärleken som brinner med en klar och stabil låga genom hela livet.
Citera
2022-01-30, 21:30
Bannlyst
Svårt o diskutera något väsentligt men den trådstarten.

Ja. Hon har helt rätt i det citerade

Var det nyheter för resten av er?

Oavsett om hon ångrar det nu eller inte så måste jag ändå säga att trotts hennes höga ålder så är hon fortfarande grymt läcker.
Citera
2022-01-30, 21:31
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag sa i något samanhang att det är inte svårta att se att kvinnor som Unni Drougge (jag räknade upp flera) framst drivs av psykisk ohälsa.
Då var det någon i sällskapet som hade läst en bok av henne där hon själv skrev om sin psykiska ohälsa.

Jag förstår inte varför pressen ger utrymme åt folk som uppenbarligen lider av psykisk ohälsa. Det är inte rätt mot de sjuka. Det är faktiskt vi vuxnas ansvar att se till att de inte ställer till det mer för sig själva än där de befann sig innan.
Ja, precis. Det räcker med att titta på henne för att förstå att hon har gått många ronder med sina inre demoner. Och det handlar inte enbart om hennes kukjakt och operationer och vansinnigt missprydande tatueringar. I likhet med väldigt många i den ankdammska kultursfären utkämpar hon en livslång kamp mot sitt inre mörker, kryddat med personlighetsdrag som ytlighet och toppat med vänsterliberala dogmer. Det spelar ingen roll att hon kanske i grunden är intelligent då hennes hjärna halva tiden jobbar emot henne.

Hon är långtifrån den ende som gått samma väg. Knäppskallen Cissi Wallin, gaphalsen Linda Skugge, den subversiva Katerina Janoush osv… Exemplen är många på samma sorts personlighetstyp som vältrar sig i självömkan när åldern kommer krypande och de liberala personliga valen genom livet slutar ensam i en mörklagd lägenhet med endast bag in boxen som sällskap. Jag har väldigt svårt att känna sympati för de här i grunden misslyckade existenserna. De har fått kuk, blivit fotade i tidningarna och ofta lyckats landa en bostadsrätt innanför tullarna men så värst mycket mer blev det inte efter ett liv av rotlöshet och progressiva ideal. Nu är de åldrade, ensamma och bittra.
Citera
2022-01-31, 05:42
Medlem
Den där kvinnan är ett offer för sin egen personliga fåfänga. Det funkade inte med den intellektuella stilen låt oss pröva den kvinnliga. Hon är misslyckad i bägge rollerna. Är man tom på sig själv så är man. Det är något som är helt jävla säkert. För att citera en välkänd samhällsestradör.
Citera
2022-01-31, 06:02
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Den där kvinnan är ett offer för sin egen personliga fåfänga. Det funkade inte med den intellektuella stilen låt oss pröva den kvinnliga. Hon är misslyckad i bägge rollerna. Är man tom på sig själv så är man. Det är något som är helt jävla säkert. För att citera en välkänd samhällsestradör.
Jag har alltid gillat henne. Hon passade den obstinata unge man var men något är skevt med dessa kvinnor som klagar. Missförstå mig rätt, även jag vill vara mitt snyggare jag men jag begriper inte det här med att gå ut offentligt och beklaga sig över det yttre. Vad har tagit åt dem. De har många fler fördelar än de stackars kvinnogenerationerna tidigare som slets ut i förtid och lämnades för unga kvinnor. Idag är det äldre kvinnor som skaffar yngre älskare. Tänk vilka eländiga liv kvinnor hade förr. Nu kan man leva som man vill och pyssla om sig själv utan skam. Och vara intellektuell samtidigt.
Citera
2022-01-31, 06:10
Vadå, "män saknar sexuellt attraktionsvärde"? Inte i min heterosexuella värld iallafall.
Tjejer som går all in på skönhetsoperationer har andra problem än män. De behöver jobba med sig själva inifrån och inte skylla bristande självförtroende på män.
Senast redigerad av Pripps3.5 2022-01-31 kl. 06:29.
Citera
2022-01-31, 06:28
Medlem
gorillaglues avatar
Hoppas hon är nöjd med "skönhets"arbetet. För skön blev hon väl? Åldras med värdighet är inte direkt något som har gått fram hos kvinnor av idag. Förstår att hon känner sig lurad men hon borde också förstå att en del saker inte lönar sig att försöka lappa på.
Citera
2022-01-31, 07:02
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
"Tanken är att vi kvinnor förfogar över en tillgång som männen saknar, nämligen vårt sexuella attraktionsvärde. Med hjälp av det sägs vi kunna uppnå personliga fördelar eftersom männens åtrå ger oss makt över dem. Vi uppmanas att inse denna makt och utnyttja den till max.

Att hon kommit till insikt i höga åldern 65? Hon är en tant, en pensionär.

Jag hoppas hon fokuserar på något annat som inte är lika flyktigt som ungdomen.
Citera
2022-02-01, 10:34
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
De har fått kuk, blivit fotade i tidningarna och ofta lyckats landa en bostadsrätt innanför tullarna men så värst mycket mer blev det inte efter ett liv av rotlöshet och progressiva ideal. Nu är de åldrade, ensamma och bittra.

Det är fruktansvärt att se dessa kvinnor försöka se ut som dom gjorde för 25-30 år sedan.
Åldern tar ut sin rätt för oss alla.
Det blir patetiskt och äckligt att se dom. Det är nästan så att man vill ta omvägar. Som man skulle göra om man visste nån hade böldpest.

Kvinnor kan vara sexiga på olika sätt. På mitt gym tränar det en kvinna som jag vet är 57 år men hon har en snyggare kropp än många 20-åringar. Hon ser dessutom helt naturlig och frisk ut.

Kan inte tänka mig ett värre öde faktiskt. En åldrad kropp, märkt av alkohol och ett plastansikte som börjar lossna och som inte alls stämmer med övriga kroppen.
Att festa med eliten och gratis inträde av vakter är ett minne blott.
Gamla krögare där de fick äta gratis är borta.
Party kompisarna har flyttat för att vara närmare sina barnbarn.
Den nya eliten med skådisar i 25-30 års åldern bjuder inte in till sina bord.
Ingen är intresserad längre. Snart är hon helt bortglömd förutom av människor som var skådisar på 80-90 talet som har alldeles för låg pension.

Det suger att bli äldre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in