2022-01-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Låter som du börjar vackla Ja, det var sannerligen på tiden

Sådär, nu tog dina argument slut. Kanske något har gått in i din hjärna eller så är du bara trött
Citera
2022-01-30, 23:40
Medlem
Citat:
"En massa jurister" dina löss med andra ord. Ge mig en dom och ett prejudikat tack.

Ge mig någon som vägrat arbeta hemma först. Finns det ens?
Citera
2022-01-30, 23:42
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej alla blir inte lika sjuka:

Ovaccinerade som inte tidigare genomgått en SARS-COV2 infektion riskerar svår sjukdom. Med vaccin minskar den risken betydligt.

Risken för svår sjukdom är i princip obefintlig för en människa utan bakomliggande sjukdomar.

Det motiverar i vart fall inte att samhället genomför massvaccinering till en kostnad av flera miljarder kronor.

De flesta kan återvända till jobbet efter tre dagar.
Citera
2022-01-30, 23:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är du som påstått detta, inte jag. Jag påstår det är ett halmstrå för att det inte finns några fall av hemlösa där arbetsgivaren skulle ha sagt att hen ska jobba hemifrån. Det är du som ska visa att detta är ett problem, och alla de hemlösa som gapar om att de minsann inte kan följa arbetsgivarens krav.

Knappast. Visa mig ett rättsfall där någon blivit uppsagd för att de vägrat hemarbete. Dessutom är väl FHM rekommendation inte utformad som att alla ska jobba hemma, utan bara att det ska ske om så är möjligt. Saknar man bostad är det ju inte möjligt. Har man bostaden belamrad med kartonger är det inte heller möjligt, liksom om arbetstagaren inte finner att det är lämpligt. Det hela bygger kort sagt på en frivillighet.
Citera
2022-01-30, 23:47
Medlem
Citat:
Knappast. Visa mig ett rättsfall där någon blivit uppsagd för att de vägrat hemarbete. Dessutom är väl FHM rekommendation inte utformad som att alla ska jobba hemma, utan bara att det ska ske om så är möjligt. Saknar man bostad är det ju inte möjligt. Har man bostaden belamrad med kartonger är det inte heller möjligt, liksom om arbetstagaren inte finner att det är lämpligt. Det hela bygger kort sagt på en frivillighet.

Arbetsgivaren har möjlighet att leda och fördela arbetet och de kan med stöd av de allmänna råden tillse att det finns hel- och deltidsarbete hemma. Så är det. Ytterst kan de omplacera folk med samma arbetsguppgifter men med tillägget att viss arbete hemifrån kan ingå. Helt i enlighet med lagen.

Det är åter du som ska visa att det finns en massa personer som vägrar jobba hemifrån. Om de inte finns så finns inga rättsfall. Capice?
Citera
2022-01-30, 23:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Inte nåt jullov nu inte. Full skolgång.

Det är full skolgång ja, men det faktum att smittan brukar minska under skolloven beror knappast på att det tvättas mer händer då, utan på att det sociala kontaktnätet minskar.
Citera
2022-01-30, 23:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Om man skall vara korrekt så är det inget vaccin för den delen heller.
Ett vaccin tar du 1 gång. Och ett RIKTIGT vaccin ger inga förödande biverkningar.
What!
Det finns väl massor av vaccin man tar flera gånger och biverkningar är inte så ovanliga.
Läs bipacksedeln eller i FASS.
Citera
2022-01-31, 00:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Sådär, nu tog dina argument slut. Kanske något har gått in i din hjärna eller så är du bara trött

Knappast. Jag kan fortsätta hela natten. Du får låtsasjobba för mig också på din skattefinansierade tjänst
Citera
2022-01-31, 00:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Det gör det garanterat. Jag vet i alla fall ett par. Det har löst sig bra, då de är mer eller mindre ensamma på kontoren så inga svårigheter med att hålla avstånd. Har inte hört talas om några arbetsgivare som satt sig på tvären med anledning av detta. De flesta har sett det som bra att i alla fall några är på plats och håller ställningarna. Dialog tror jag är nyckeln och att ingen part tror sig ha några rättigheter som inte finns.
Citera
2022-01-31, 00:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Det finns.

https://www.unionen.se/rad-och-stod/coronaviruset
Citera
2022-01-31, 00:09
Medlem
Citat:
Knappast. Jag kan fortsätta hela natten. Du får låtsasjobba för mig också på din skattefinansierade tjänst

Hela natten? Då är det bäst att du läser på lite innan du skriver, för dina argument tryter. Kanske några års komvux räcker för bättre argument, men jag är tveksam.
Citera
2022-01-31, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det finns.

https://www.unionen.se/rad-och-stod/coronaviruset

Så var står det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto