Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Trots att viruset numera har funnits i över 2 år upphör jag inte att förvånas över hur märkligt det beter sig. Tänker på symtomutvecklingen som många beskriver. Hur man kan bli lätt sjuk, sedan bättre, sedan svårare sjuk. Hur feber kan bölja fram och tillbaka. Hur det påverkar kognitiv förmåga. Sätter sig på alla möjliga vitala organ som hjärna, hjärta. Leder till blodproppar. Folk har blivit förlamade, fått proppar i ben, lungor m.m. Hur smak och luktsinnen förstörs. Hur folk tappat dessa sinnen under två års tid.
Hur detta jävla virus skulle komma att klassas som en "influensa" begriper jag faktiskt inte. Finns ju inte ett jävla likhetstecken. Jag tror mer och mer att detta virus inte är det minsta naturligt. Jag tror det är något genmanipulerat experimentellt virus som rymt från det där laboratoriet i Wuhan. Kineserna vet nog mycket mer om det här än vad de officiellt gett uttryck för. Det verkar jävligt angelägna om att skiten inte sprids inom det egna landets gränser. Stänger man ned miljonstäder för 20 bekräftade fall är man angelägen. Placerar man folk i husarrest är man väldigt målmedveten och angelägen. Jag tror inte det har med något jävla OS att göra utan något helt annat. Det visade man redan för 2 år sedan och det har bara fortsatt. Någon kanske tycker jag låter som en konspirationsdåre, men vill minnas att CIA antytt precis det jag skriver. Att låta den här skiten spridas vind för våg i hopp om att uppnå någon jävla flockimmunitet kan vara mänsklighetens största misstag.
Ja. Det var ett stort misstag att satsa på flockimmunitet genom infektion redan innan viruset ens hade anlänt. Det var ett nytt virus med okända egenskaper. Vi kunde se att asiaterna kämpade hårt med att stoppa virusets spridning. Tog vi varning av asiaternas kamp mot viruset?
Det var då, i början av 2020, som man skulle ha satsat på att hålla viruset ute. Det är helt bakvänt att först låta viruset få spridning, och därefter sätta in åtgärder. Då kan man behöva använda mer smärtsamma metoder, jämfört med vad som hade behövts vid ett snabbare ingripande.