2022-01-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Han mente vel kanskje ikke var tatt/som i at hans oppringninger til kona ikke var blitt besvart? Synes han snakker litt «usammenhengende» til tider.

At han reagerte på at telefonen "lå så veldig synlig" på bordet er vel ganske klar tale.
Selv om han hevder at han hverken hørte eller så den før han skulle dra fra S4...
Citera
2022-01-30, 17:59
Medlem
Citat:
Sikkert kun du som har snappet opp dette. Tips politiet dersom du mener det er av viktighet for saken. Lenge siden de har bedt om tips, men det utelukker vel ikke at de kan være i behov av dem.
Det er vel for sent å tipse om dette nå som RU i likhet med TH har mistet sin tillit til politiet.
Citera
2022-01-30, 18:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Han mente vel kanskje ikke var tatt/som i at hans oppringninger til kona ikke var blitt besvart? Synes han snakker litt «usammenhengende» til tider.

Han virker ikke helt klar i det NRK-intervjuet. Har tenkt det er rus- eller medisinrelatert.
Politifolkene som møtte ham på bensinstasjonen sa jo også at han virket forvirret og
snakket i "halve setninger", noe han har protestert voldsomt på.

Når det gjelder sprikende forklaringer i avhør, virker det som om det er gjort med hensikt.
Citera
2022-01-30, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg vet hva GM har gjort, og det vet alle de andre her også.
Spørsmålet mitt er; hva heter denne personen som politiet hadde vært i kontakt med 2 dager etter forsvinningen?
Hadde jeg vist det. Hadde jeg nok først forsøkt å finne ut om det kunne gi meg noen videre informasjon om hvor AEH er.
Citera
2022-01-30, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
At han reagerte på at telefonen "lå så veldig synlig" på bordet er vel ganske klar tale.
Selv om han hevder at han hverken hørte eller så den før han skulle dra fra S4...

Ja han burde både ha hørt og sett denne telefonen ut i fra gitte opplysninger, men i følge seg selv så han den sent og hørte den aldri.
Senast redigerad av Kokadu 2022-01-30 kl. 18:15. Anledning: Rettelse
Citera
2022-01-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det er vel for sent å tipse om dette nå som RU i likhet med TH har mistet sin tillit til politiet.

Kan være, behøver ikke være.
Citera
2022-01-30, 18:21
Medlem
Citat:
Kan være, behøver ikke være.
RU var vel i kontakt med TH fra og med mai 2017 ? Spørsmålet om kjøp av Monero for en million EUR dukket opp på nettet i slutten av november 2017. Alt politiet hadde trengt å gjøre, var å spørre RU om hvem han var i kontakt med vedrørende Hvalen høsten 2017.
Citera
2022-01-30, 18:24
Medlem
TH var også veldig opptatt av å peke på RU, allerede i de første samtalene med politiet.
Citera
2022-01-30, 18:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
TH var også veldig opptatt av å peke på RU, allerede i de første samtalene med politiet.

ja och det är klart att TH hade goda skäl att använda RU innan han kastades under bussen i hopp om att dra bort uppmärksamheten från TH...
Citera
2022-01-30, 18:30
Medlem
Citat:
Nå vrir du det til noe som ikke er sant. Han nevnte selvsagt RU dagen etter bortføringen til politiet. Dette av helt forståelige grunner, med tanke på innholdet i kravbrevet. Som for det meste handlet om krypto valuta, RUs drøm. Også TH skjønte straks det hele kunne ha en eller annen forbindelse til RU. Noe vi nå i etter tid skjønner at det har.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-01-30 kl. 18:34.
Citera
2022-01-30, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han virker ikke helt klar i det NRK-intervjuet. Har tenkt det er rus- eller medisinrelatert.
Politifolkene som møtte ham på bensinstasjonen sa jo også at han virket forvirret og
snakket i "halve setninger", noe han har protestert voldsomt på.

Når det gjelder sprikende forklaringer i avhør, virker det som om det er gjort med hensikt.

Kan like gjerne være stressrelatert dette i intervju og i møte med politiet på bensinstasjonen. Eller kanskje han bare er sånn? En ukonsentrert type som ramler litt ut til og fra? Nonsjalant kanskje?

Å avgi sprikende forklaringer i avhør med hensikt er glade vanvidd. Men det kan hende han er av typen som liker å leke med ilden for alt jeg vet.
Citera
2022-01-30, 18:55
Medlem
Citat:
TH har forklart at han reagerte på 2 ting da han kom hjem til S4.

Det ene var bakonet, som tidligere er omtalt flere ganger.
Men det var ikke bare det som gjorde at han mente noe var galt.

TH reagerte også umiddelbart på at telefonen var tatt med det samme han kom til S4.

I NRK-intervjuet 31. oktober 2020 sa TH dette:

Det første jeg så var en trekubbe, eller bakhon som vi har kalt det.
Allerede da jeg så det, og at telefonen liksom var tatt, så sa det litt klikk i huet på meg.
Da skjønte jeg at det var noe gærent.

Mobiltelefonen til AEH lå altså pent plassert på sin faste plass på det lille bordet i stuen, rett innenfor entréen.

I et avhør har TH fortalt at bordet er "hjertet i bygget" og "om man lurer på noe, så er det bare å gå dit. Men TH sjekket ikke dette bordet denne dagen, og har i et annet avhør sagt at han oppdaget mobilen til AEH først etter nødsamtalen, da han var på vei ut av S4 før å møte politiet.

I en annen forklaring har TH sagt han reagerte på at mobiltelefonen til AEH lå så veldig synlig på høyre side av det halvmåneformede bordet.

Eller hva var det nå han sa igjen om da han kom til S4 en halvtime tidligere..:
Allerede da jeg så det, og at telefonen liksom var tatt, så sa det litt klikk i huet på meg.
Da skjønte jeg at det var noe gærent.

Når man lyver er det ofte vanskelig å huske akkurat hva man har sagt, gitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in