2022-01-30, 16:25
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Ni krängde Odilon för 40 efter 9 matcher och Aziz för 30 det tycker jag är bra jobbat faktiskt.

Hammarby var bara en väg in i Europa när det gällde Odillon.
2022-01-30, 16:30
Medlem
cokehyenas avatar
Chili var alltså aktuell för Brentford (!) men valde Midtjylland pga "ett steg i taget". Bosse kommenterade försäljningen av Chili med att "det ska in 1-2 pusselbitar till" och "vi har möjligheter att satsa och det ska vi göra".

I klarspråk: Bosse show är inte över.

Gustav Wikheim var alltså tänkt som ersättare för Bärkroth (!!) och ovanpå det ska en snabb och slagfärdig ytter ersätta Chili. Även Danielson ryktas vara aktuell för lån.

Summa summarum: adla Jurelius!
2022-01-30, 16:41
Medlem
mishimas avatar
Hade Chilufya fått arbetstillstånd i Storbritannien?
2022-01-30, 16:54
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Chili var alltså aktuell för Brentford (!) men valde Midtjylland pga "ett steg i taget". Bosse kommenterade försäljningen av Chili med att "det ska in 1-2 pusselbitar till" och "vi har möjligheter att satsa och det ska vi göra".

Gustav Wikheim var alltså tänkt som ersättare för Bärkroth (!!) och ovanpå det ska en snabb och slagfärdig ytter ersätta Chili. Även Danielson ryktas vara aktuell för lån.

Kommer inte komma in något mer i det här fönstret. Truppen är klar, nu handlar det om vilka som försvinner på lån. Det finns 8 spelare på de tre anfallspositionerna.
Senast redigerad av LT10 2022-01-30 kl. 16:56.
2022-01-30, 17:13
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hammarby var bara en väg in i Europa när det gällde Odillon.
Självklart men 40 miljoner är bra betalt för att ha spelat så lite. Fick väl 20-30 till nu när han gick till Leverkusen.
2022-01-30, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hade Chilufya fått arbetstillstånd i Storbritannien?

Nej, det hade han inte. Är inte ens i närheten.
2022-01-30, 17:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Nej, det hade han inte. Är inte ens i närheten.

Precis vad jag tänkte. Brentford är så klart skitsnack.

Hur många spelare i allsvenskan skulle klara det? De mest kända hemvändarna? Peña? Ahmedhodzic? De finska landslagsmännen?
Senast redigerad av mishima 2022-01-30 kl. 17:28.
2022-01-30, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

"Chilufya var aktuell för Brentford, men valde Midtjylland istället"
Nåja, riktigt så var det väl ändå inte?

Brentford hörde av sig, väckte intresse hos Bosse och Chilufya, och så fort Dif högg så skötte Midtjylland allt. Det är ju precis det Bosse säger dessutom "då bestämde de att Edward skulle förhandlas från Midtjylland"

Edit: Missade vem jag citerade. Inte enormt chockerande att det var en rejäl skarv av sanningen...
2022-01-30, 17:28
Medlem
Mich13s avatar
Vet ni vilka som älskar den svenska 51%-regeln mer än svenska supportrar?

Danska supportrar.

Danska toppklubbar som kan råna oss på våra bästa spelare och sälja dem för minst det dubbla.
2022-01-30, 17:43
Avslutad
Citat:

Hur många spelare i allsvenskan skulle klara det? De mest kända hemvändarna? Peña? Ahmedhodzic? De finska landslagsmännen?

Det är nog inte många fler än dem du nämner. Man måste vara given i landslaget annars är det kört, allsvenskan ger typ noll poäng. Anel är på gränsen tror jag, mest tack vare europaspelet som får honom precis över gränsen.

Att få ihop 15 poäng är oerhört tufft såvida du inte kommer från de övriga topp-4 ligorna.
2022-01-30, 17:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Vet ni vilka som älskar den svenska 51%-regeln mer än svenska supportrar?

Danska supportrar.

Danska toppklubbar som kan råna oss på våra bästa spelare och sälja dem för minst det dubbla.

Absolut ingen tvingar Bajen att sälja Amoo till FCK.
2022-01-30, 19:07
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Kommer inte komma in något mer i det här fönstret. Truppen är klar, nu handlar det om vilka som försvinner på lån. Det finns 8 spelare på de tre anfallspositionerna.
Bosses ord, inte mina. Nämns i intervju på DIF.se
Citat:

Det är möjligt att ni har rätt. Eller så har ni inte full koll på läget. Upp till var och en att göra sin egen rimlighetsbedömning!
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
"Chilufya var aktuell för Brentford, men valde Midtjylland istället"
Nåja, riktigt så var det väl ändå inte?

Brentford hörde av sig, väckte intresse hos Bosse och Chilufya, och så fort Dif högg så skötte Midtjylland allt. Det är ju precis det Bosse säger dessutom "då bestämde de att Edward skulle förhandlas från Midtjylland"

Edit: Missade vem jag citerade. Inte enormt chockerande att det var en rejäl skarv av sanningen...
Brentford som säljknep är jag med på. Sen fanns det flera klubbar med i bilden med bättre bud som valdes bort av det skäl jag angav.

Edit: snyt dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in