2022-01-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
https://www.hitta.se/degerbygr%C3%A4...nga/personer/2

(Finns det något smidigt sätt att kolla en lista med folk på mrkoll.se ?)
sök på adressen på mrkoll klicka någon namn som dyker upp sen scrolla ner pp sidan tills du hittar listan med alla som bor i porten
Citera
2022-01-29, 23:49
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Svårt skadad direkt. Kan bli ännu en dödsskjutning detta. Vardag i Swedistan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Har dom inte skyddsvästar numera när dom går ut från lägenheten? Kanske börjar skyttarna skjuta mot huvudet. Men det är bara spekulation från min sida.

Jag tror inte vi får reda på mer nu utan först i morgon bitti.

Eftersom det är på nära håll och personen är svårt skadad så lär ju inte kulorna sitta i västen.
Citera
Medlem
Citat:
Har dom inte skyddsvästar numera när dom går ut från lägenheten? Kanske börjar skyttarna skjuta mot huvudet. Men det är bara spekulation från min sida.

Ja på senare år är det huvudet man försöker hitta av, i ett trapphus är det troligt då man förmodligen va rätt nära BO
Citera
2022-01-29, 23:59
Medlem
-GGs avatar
Citat:

Det är kanske därför de tar sitt offer i trapphus. Bättre sikt för att träffa huvudet/försäkra sig om att offret dör, och nära håll ökar chansen att kulorna går igenom eventuell väst även om man inte skjuter mot huvudet.
Citera
2022-01-30, 00:11
Medlem
Kom igen nu FB!!!!!

Så här 2tim efter skjutning brukar ju både identitet på offret o bild/film från brottsplatsen finnas här!!
Citera
2022-01-30, 00:23
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
– Det kom in samtal om att en svårt skadad man hittats i ett trapphus. Det är sannolikt så att den här mannen har skottskador, säger Helena Bodström Thomas, presstalesperson vid polisens regionledningscentral.

Han är inte identifierad ännu.

Saxat från SvT.

Angående det fetade: Tror ni han fått ansiktet sönderskjutet eller att det är någon som inte är med i något av gängen? Poliserna känner väl igen alla gängmedlemmar?
Citera
2022-01-30, 00:25
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Saxat från SvT.

Angående det fetade: Tror ni han fått ansiktet sönderskjutet eller att det är någon som inte är med i något av gängen? Poliserna känner väl igen alla gängmedlemmar?

Svårt att veta såklart. Men även om han är död på platsen så måste man ta reda på vem han är och meddela hans anhöriga innan man går ut i media med att han är död.
Citera
2022-01-30, 00:26
Medlem
Rinkeby skjutningarna e för intressanta vilka som e BO, alltid nån speciell person i just rinkeby. Kanske Yasin ? Om han ens vågar komma till Sverige o framförallt Byn. Troligtvis ej han. FLG är ute ur gamet vilka finns ens kvar i rinkeby?
Citera
2022-01-30, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Saxat från SvT.

Komigen nu FB. Vem är BO? Är det FLG/Shottaz som är måltavla igen?
Citera
2022-01-30, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
https://www.hitta.se/degerbygr%C3%A3...nga/personer/2

(Finns det något smidigt sätt att kolla en lista med folk på mrkoll.se ?)

https://mrkoll.se/resultat?n=&c=Dege...t=all&company=
Citera
2022-01-30, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Rinkeby skjutningarna e för intressanta vilka som e BO, alltid nån speciell person i just rinkeby. Kanske Yasin ? Om han ens vågar komma till Sverige o framförallt Byn. Troligtvis ej han. FLG är ute ur gamet vilka finns ens kvar i rinkeby?
FLG är långt ifrån ute i gamet. Finns stora namn ute och rekryteras nya varje dag. Såg dock JBs story att han va i Sverige igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in