2022-01-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Mig veterligen har inte FHM kommit med något nytt ställningstagande vad gäller smittspridningen i skolan. Den existerar inte enligt dem. Barn smittar inte. Inte ens när 80% ligger hemma och är sjuka och det inte finns någon personal. Då heter det att lärarna smittats i lärarrummen och barnen har smittats i hemmen eller på kalas och fester, för i skolan smittar det inte. Smått parodiskt måste jag säga. Går inte ens att bli arg längre.
Har du någon länk till uttalande från FHM där de uttalar sig om att barn inte kan sprida omikronsnuvan? Att smittspridning av covid bland barn inte existerar? Eller sitter du kanske och ljuger igen?
Citera
2022-01-29, 21:45
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eminalshewani
Riktigt löjlig katastrof. Kom inte om 50 år och säg något. Vi har knappt upplevt ett krig här. Ingenting förrän jag dör. Ingenting.
Jag lovar det sitter en neger bebis med typ inbyggd klick sensorer i sig så han vet när han plötsligt ska sluta vara spädbarn och med taktiskt gamling anda få en olycka så han genast och snabbt dör. Sen säger man ”åååååh VÅÅÅÅR bebiiiiiiis doooooog. Vår. Inte er.”

Jag missförstod tydligen dina tidigare inlägg. Och jag blev inte ett dugg klokare av ovanstående inlägg.
Citera
2022-01-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Pandemin är över? Sure, halva Sverige ligger hemma i feber....
Precis, och då har vi ändå en månad kvar tills att smittan peakar, i månadsbrytet feb/mars . Då kommer minst 1000% av "Sverige" ligga hemma med feber...
Citera
2022-01-29, 21:55
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Fan vad Kina skapar pandemier. Asiaten, Honkonginfluensan och Covid-19. Dessa kommer väl från Kina?

Vad gör dom där borta?
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Dom är många.

Ja, och Sverige är på väg i samma riktning, genom att okritiskt ta emot andra länders överbefolkning. Ifall befolkningsökningen bara får fortsätta, så kommer vi att få se mycket otrevligare epidemier.

Afrika kan bli ett större problem än Kina, eftersom afrikanerna inte ens försöker göra någonting åt sin snabbt växande överbefolkning. Det enda dom förmår göra, är att skicka befolkningsöverskottet till Europa. Naturen kommer att slå tillbaka mot afrikanernas dårskap, och då riskerar även att européerna att drabbas. Folkvandringen över Medelhavet behöver stoppas snabbt.
Citera
2022-01-29, 21:59
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Glöm inte bort the Original Gangster, The Plague of all Plagues, Digerdöden. Det är bara skitiga råttätande kineser som lyckas ställa till med dylik global skada.

Ja du ser, vad i helvete? Har aldrig tänkt på detta innan (konstigt nog) men Kina verkar vara världens största bakteriehärd
Citera
2022-01-29, 22:09
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nä men vaccinet är godkänt. Det finns trådar att diskutera om vaccinet är godkänt eller inte. Och oavsett så används det oberoende av dina funderingar som gör varken från eller till.

Jag har svårt att tro att alla foliehattar som tagit vaccin kommer att ta fler sprutor.

Med facit i hand så visade det sig att vaccinet var totalt meningslöst.
Citera
2022-01-29, 22:14
Medlem
Vilka restriktioner tror ni tas bort 9 februari här i Sverige?
Citera
2022-01-29, 22:21
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Hög smitta behöver ju inte leda till hög immunitet.
Många får väldigt milda symptom av omikron och det kan tolkas som att immunförsvaret inte reagerar särskilt starkt och således varar immuniteten en kortare tid, samt leder till en ny smittovåg om några månader.

Gissar du nu eller har du källa på det?

Borde inte milda symtom betyda att immunförsvaret klara av viruset bra?
Citera
2022-01-29, 22:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, FHM har sagt, redan under Delta-varianten, att situationen förändrats, därav testningen av barn och vaccinering av 12-16 åringar.

Ja, de är bra lustiga...., men det sätter väldigt långt inne att de skulle erkänna tidigare missbedömningar.
Citera
2022-01-29, 22:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det vet du ju lika bra som jag att folk har gjort, speciellt efter att det infördes karensdagar. Det är det jag menar att det blir spännande att se om någon lärt sig från pandemin att stanna hemma när de är sjuka eller om det blir rinnande näsor och hostattacker på framtida möten.

Japp. Klart folk går sjuka till jobbet. De vill ju inte förlora karensavdraget som du säger.
Citera
2022-01-29, 22:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Det är ju inte ens så att du missuppfattat alla dessa saker du ideligen påstår, utan det handlar helt och hållet om en desinformationskampanj från din sida. Beklagligt och osmakligt, ett beteende vi sett från dig under hela den här perioden.

De enda som desinformerat under pandemin i detta avseende är tyvärr regeringen och Folkhälsomyndigheten. Å andra sidan har ju bland vetenskapsforum covid19 varit mycket tidiga med att belysa detta. Så för den pålästa har det ju aldrig varit något tvivel om hur det egentligen ligger till.

https://skolvarlden.se/artiklar/tegnell-om-larares-oro-ar-inte-mer-sjuka-an-andra
Citera
2022-01-29, 22:30
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det har funnits gott om lediga tider länge nu, men man har ju inte fått boka dem om man inte tillhört den grupp som är aktuell för tillfället. (Bestämt av FHM.) Så massa sjuksköterskor har fått sitta där och rulla tummarna, fast de hade behövts så väl på lasarettet. Helt galet.

Det finns statistik på hur många och vilka som fått tredje dosen i respektive region. Jag vill inte outa mig, så jag vill inte berätta närmare detajler om hur gammal jag är eller var jag bor. Jag kan säga så mycket, som att jag högg en tid direkt när det gick, innan jag egentligen var välkommen att göra det! (Sedan hann det ju bli min grupp innan datumet kom.)

Ja, statistiken går att hitta i ett kalkylblad som kan laddas ner här. Det jag var intresserad av, var inte så mycket hur många som har fått vaccin, utan hur många som vill ha vaccin, men inte har kunnat få ännu.

Jag har förstått på ditt svar att det fortfarande finns stor efterfrågan på vaccintider i din region, och jag tackar för ditt svar.

Det är klokt av dig att inte ge alltför detaljerade upplysningar om bostadsort och ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in