Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det har funnits gott om lediga tider länge nu, men man har ju inte fått boka dem om man inte tillhört den grupp som är aktuell för tillfället. (Bestämt av FHM.) Så massa sjuksköterskor har fått sitta där och rulla tummarna, fast de hade behövts så väl på lasarettet. Helt galet.
Det finns statistik på hur många och vilka som fått tredje dosen i respektive region. Jag vill inte outa mig, så jag vill inte berätta närmare detajler om hur gammal jag är eller var jag bor. Jag kan säga så mycket, som att jag högg en tid direkt när det gick, innan jag egentligen var välkommen att göra det! (Sedan hann det ju bli min grupp innan datumet kom.)
Ja, statistiken går att hitta i ett kalkylblad som kan
laddas ner här. Det jag var intresserad av, var inte så mycket hur många som har fått vaccin, utan hur många som vill ha vaccin, men inte har kunnat få ännu.
Jag har förstått på ditt svar att det fortfarande finns stor efterfrågan på vaccintider i din region, och jag tackar för ditt svar.
Det är klokt av dig att inte ge alltför detaljerade upplysningar om bostadsort och ålder.