2022-01-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det kan være slik som du sier. Da har de ikke oppdatert sine sider.
Jeg luftet dette nummeret i tråden her for lenge siden. Kanskje 1 år siden, og da var det vel Gassa tror jeg som skreiv at nummeret kom opp på et firma. Antakeligvis samme firma.
Rart at det ikke er oppdatert så lenge etterpå..
TH vil vel ha et nummer som er litt mer anonymt. Et som ikke dukker opp på 1881. Journalister har jo sine metoder for å skaffe seg informasjon. Jeg vil ikke bli overrasket om de benytter seg av falske basestasjoner, for på den måten få tilgang til sms og tale, inn/ut av telefonen.
Så,,, hvis firmaet har blitt opprettet i 2019, så må det bety at TH har skaffet seg nummeret etter siktelsen. Alternativt er nummeret som er skrevet opp på den siden, feil, men det er kanskje mindre sannsynlig.

Du kommer opp med mye bra i tråden, kudos. Har du fått ringt og slått av en prat med TH på det ene eller andre nummeret?
Citera
2022-01-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Stygt redd for at politiet bare overfladisk sjekker ting, bare for å kunne si at de har sjekket. Mens de i virkelighet fortsatt jobber på spreng med å finne noe som kan bevise at Eidsivating lagmannsrett og Norges høyesterett tok feil og de har rett. Siktelsene mot TH og RU var en gigantisk feil. Nå får de jo ingen ting ut av RU som kanskje vet noe, men er livredd for å si noe, da han enten blir tatt av politiet eller gjerningsmannen. Det kan også være så ille at samtalene med RU, bare gikk ut på å få noe på TH og overhode ikke om noe annet.
Her tror jeg faktisk du tar så feil som det er mulig.
Politiet fortjener bedre enn å bli så bakvasket og nedvurdert. I stedet for å stadig komme med sure oppstøt om politiarbeidet, synes jeg du skulle heller skrive et klagebrev til politietaten.
Citera
2022-01-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Synd politiet ikke har sånne ressurser som deg på laget, de skulle hatt en slik ekspert på etterforskning som i tillegg tydeligvis har god oversikt over hva som er gjort av undersøkelser og ikke.
Ja tror du disse to kryptoekspertene lyver når de sier at politiet ikke har kontaktet dem hele et og et halvt år etter bortføringen ?

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

Selvsagt har de ikke kontaktet dem, fordi de ikke tror gjerningsmannen er en av de RU var i kontakt med vedrørende Hvalen som han ville få 10 millioner kr ut av. Det var sikkert en drøss personer som fikk vite om Hvalen og RUs plan, uten at politiet kontaktet dem etter bortføringen. Det er også derfor personen som skrev kravbrevet, bortførte AEH, kommuniserte med politiet og sendte to truende mail til TH og flere måneder i forveien opprettet en rekke krypto kontoer å planla alt dette, ikke er tatt.
Citera
2022-01-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ja tror du disse to kryptoekspertene lyver når de sier at politiet ikke har kontaktet dem hele et og et halvt år etter bortføringen ?

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

Selvsagt har de ikke kontaktet dem, fordi de ikke tror gjerningsmannen er en av de RU var i kontakt med vedrørende Hvalen som han ville få 10 millioner kr ut av. Det var sikkert en drøss personer som fikk vite om Hvalen og RUs plan, uten at politiet kontaktet dem etter bortføringen. Det er også derfor personen som skrev kravbrevet, bortførte AEH, kommuniserte med politiet og sendte to truende mail til TH og flere måneder i forveien opprettet en rekke krypto kontoer å planla alt dette, ikke er tatt.

Ingen grunn til å stille meg spm, for så å svare på dem i neste setning. Du veit jo det meste om politiets arbeid og alle mangler, du skulle vært leid inn.

Jeg for min del tror politiet fint kan skaffe seg kontroll over personer og miljøer uten å måtte kontakte alle.
Citera
2022-01-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Politiet fortjener bedre enn å bli så bakvasket og nedvurdert. I stedet for å stadig komme med sure oppstøt om politiarbeidet, synes jeg du skulle heller skrive et klagebrev til politietaten.
De fikk sitt pass påskrevet av Eidsivating lagmannsrett og Norges høyesteret. Deretter også av THs datter. Et klagebrev vil være smør på flesk og fullstendig overflødig. Det som forventes er at de tar tak i dette sporet NRK avslørte at de ikke hadde tatt tak i. Hvem var RU i kontakt med vedrørende Hvalen, som han hadde tenkt å få 10 millioner kroner ut av ? RUs plan, er så nærliggende til det gjerningsmannen oppnådde, at det er helt horribelt at politiet ikke har tatt tak i dette.
Citera
2022-01-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno

OS kunne sendt jobbsøknad og klagebrev i samme konvolutt.
Citera
2022-01-29, 21:55
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du kommer opp med mye bra i tråden, kudos. Har du fått ringt og slått av en prat med TH på det ene eller andre nummeret?

Citera
2022-01-29, 22:00
Medlem
Citat:
De fikk sitt pass påskrevet av Eidsivating lagmannsrett og Norges høyesteret. Deretter også av THs datter. Et klagebrev vil være smør på flesk og fullstendig overflødig. Det som forventes er at de tar tak i dette sporet NRK avslørte at de ikke hadde tatt tak i. Hvem var RU i kontakt med vedrørende Hvalen, som han hadde tenkt å få 10 millioner kroner ut av ? RUs plan, er så nærliggende til det gjerningsmannen oppnådde, at det er helt horribelt at politiet ikke har tatt tak i dette.

Hva veit du, nrk og disse to menneskene om hva politiet har gjort? Og politiet fikk da vel ikke «passet sitt påskrevet» av domstolene selv om de ikke var enige i bevisenes styrke. Hva datteren til TH mener kan vel neppe brukes som objektiv vurdering av politiets arbeid.

Skal du kritisere politiet, forhold deg til reeelle ting vi har innsikt i, eksempelvis hvor lang tid det gikk før man offentliggjorde saken. Uansett, mange vanskelige vurderinger, og jeg tror nok politet hadde gjort mye for å få en smarting som deg med på laget.
Senast redigerad av Lookielook 2022-01-29 kl. 22:04.
Citera
2022-01-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ingen grunn til å stille meg spm, for så å svare på dem i neste setning. Du veit jo det meste om politiets arbeid og alle mangler, du skulle vært leid inn.

Jeg for min del tror politiet fint kan skaffe seg kontroll over personer og miljøer uten å måtte kontakte alle.
Sånn som denne saken har vært brettet ut i media av alle parter, kan hvem som helst se hva som skjer og ikke skjer. Nei de har nok ikke noen kontroll på alle de RU var i kontakt med vedrørende Hvalen. Tror de overhode ikke er interessert i det, da de den dag i dag tror TH er rett mann.
Citera
2022-01-29, 22:20
Medlem
Citat:
Sånn som denne saken har vært brettet ut i media av alle parter, kan hvem som helst se hva som skjer og ikke skjer. Nei de har nok ikke noen kontroll på alle de RU var i kontakt med vedrørende Hvalen. Tror de overhode ikke er interessert i det, da de den dag i dag tror TH er rett mann.

Jeg tror også de tror TH er hovedmann, men de vil nok sjekke både RU, hans nettverk, og også helt andre hypoteser nøye uansett hva de tror sterkest på. Det interessante med deg er jo hvor skråsikker du er, både på THs uskyld og politiets manglende undersøkelser. Feks sier du at de ikke har fokus på krypto, det virker som om du plukker ting fra media som det passer deg og din politikritikk best.
Citera
2022-01-29, 22:23
Medlem
Citat:
Hva veit du, nrk og disse to menneskene om hva politiet har gjort? Og politiet fikk da vel ikke «passet sitt påskrevet» av domstolene selv om de ikke var enige i bevisenes styrke. Hva datteren til TH mener kan vel neppe brukes som objektiv vurdering av politiets arbeid.

Skal du kritisere politiet, forhold deg til reeelle ting vi har innsikt i, eksempelvis hvor lang tid det gikk før man offentliggjorde saken. Uansett, mange vanskelige vurderinger, og jeg tror nok politet hadde gjort mye for å få en smarting som deg med på laget.
Vi vet nøyaktig hva politiet gjorde før de offentliggjorde saken. De startet med å sende feil beløp på bitcoin plattformen.

https://www.tv2.no/a/11884571/
Citera
2022-01-29, 22:28
Medlem
Citat:
Pass påskrevet er en meningsløs floskel i denne sammenheng. Det var ikke annet enn at Høyesterett ikke ville forkaste beslutningen til Lagmannsretten om ikke fortsatt varetekt.

https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-loslates-hoyesterett-forkastet-politiets-anke/s/12-95-3423965253

Jeg mener at du ikke på noen måte kan vite noe om hva politiet vet og ikke vet, og om hvem de har undersøkt. Du promoterer politihat, og dine utsagn forekommer meg fullstendig lavmåls. Bare min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in