Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Tycker du är lite väl snabb och tuff med sågen där. Eller så kanske lurades du av inlägget du citerade. Det Rooney tackade nej till var möjligheten att bli intervjuad av Everton styrelsen. Inte jobbet i sig. För det har han inte erbjudits.
Han är en av flera kandidater som intervjuas. Inget som säger att han hade fått jobbet. Lampard. Pereira och Duncan ska/har alla intervjuats också.
Ser sen inget fel att han kommenterar det. Rooney är Derby tränare och ska i första hand se efter deras intressen. Inte Evertons. Är säker på att många både fans, spelare och styrelse har nervöst läst media sen Everton sparkade Benitez och ryktena kring Rooney började dyka upp. Drar Rooney minskar deras chans till nytt kontrakt md typ 90% då det är momentumet dom har med Rooney som tränare som gör att dom kämpar om ett nytt kontrakt trots 21 minuspoäng. Hade han försvunnit hade det varit en katastrof för en klubb om redan befinner sig djupt i skiten där hela klubbens existens är hotad.
Att då gå ut och göra det helt klart att han står bakom klubben och ska leda den i mål är helt rätt. Ge den tydligheten till både fans och spelare som kämpat och slitit hela säsongen och ta bort den osäkerheten som uppstått senaste tiden. Ger säkert ytterligare en boost för fans och spelare att veta det. Rooney visar upp en stor mognad i sitt jobb som tränare hittills tycker jag. Hade annars mina tvivel med tanke på spelaren Rooney som inte alltid hade dom vassaste knivarna i lådan.
Ja, pudlar lite där. Fattade det som att han sa att han blivit erbjuden jobbet, inte bara en intervju.
Köper din poäng lite grann - att det är bra för hans status i Derby att vara tydlig med att han stannar där säsongen ut. Tryggar fansen, ägare och spelartrupp.
Nej, inte samma bajsmacka till Everton som att säga "jag var förstavalet", men stärker onekligen hans eget varumärke att gå ut med det. Hellre gå ut och säga att man tackat nej än att det framkommer att han velat hoppa på men det sket sig.
Blir kul att se om Derby lyckas vända det och om vi får se Rooney i något PL-lag i framtiden.