2022-01-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jo det finns en tydlig skillnad här. Elallergi finns ej, post-covid finns. Post-covid riskerar dock missbrukas då många får diagnosen utan att ha det. De har något annat.
Post-covid finns? Som att adhd finns?
Citera
2022-01-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Var Anders Tegnell den enda som förordade flockimmunitet? I Förenta Staterna satsade Donald Trump skattebetalarnas pengar på att utveckla vacciner. Vacciner bygger ju upp immunitet, och förhoppningsvis såpass mycket att man erhåller flockimmunitet. Det betyder att Donald Trump också satsade på flockimmunitet.

Det som var provokativt med Anders Tegnell, var att han strävade efter att bygga upp flockimmuniteten genom infektion istället för genom vaccination.

Titta runt i Världen! Vad är det som har byggt upp den största delen av immuniteten? Är det viruset eller vaccinerna?
Viruset.
Citera
2022-01-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Mig veterligen har inte FHM kommit med något nytt ställningstagande vad gäller smittspridningen i skolan. Den existerar inte enligt dem. Barn smittar inte. Inte ens när 80% ligger hemma och är sjuka och det inte finns någon personal. Då heter det att lärarna smittats i lärarrummen och barnen har smittats i hemmen eller på kalas och fester, för i skolan smittar det inte. Smått parodiskt måste jag säga. Går inte ens att bli arg längre.
Det är ju inte ens så att du missuppfattat alla dessa saker du ideligen påstår, utan det handlar helt och hållet om en desinformationskampanj från din sida. Beklagligt och osmakligt, ett beteende vi sett från dig under hela den här perioden.
Citera
2022-01-29, 19:38
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eminalshewani
Jag tror du absolut missförstår mina dagar… jag vill inte rädda världen eller bekymra om det som är påväg. Jag är glad och så är det.

Ja, det verkar som att jag missförstod dig. Vad ville du då egentligen säga med detta inlägg?
Citat:
Ursprungligen postat av Eminalshewani
Folk behöver dö. Vad ska man säga?
Folk behöver alltid dö. Det har aldrig funnits såhär många och fler som är påväg att komma.
Hörde att jorden kan skaka av sig massa sånt här hur lätt som helst. Människor dör bara. Jag hoppas nästan. Eller jo jag hoppas.
Fett synd om asfalten ändå :/

Jorden har aldrig mått såhär bra sett till natur osv. Dåså?
Gör ett till virus så slutar man äta oljan nu också. Ja tack?
Jag bryr mig.

För mig framstår det som att du ville att viruset skulle rädda Världen från överbefolkning.
Citera
2022-01-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Flockimmunitet har WHO enbart nämnt i som en produkt av allmän vaccinering. Nu verkar det inte hjälpa, eftersom immuniteten, vare sig den är förvärvad från vaccin eller från infektion, bara håller i sig några månader.
Så någon flockimmunitet kan vi inte hoppas på. Om inte någon kokar något vaccin med bredare effekt än de vi sprutat i oss hittills.
Immuniteten av infektion varar mycket längre än några månader, men med Omicron så kan man bli infekterad igen verkar det som. Efter man haft Omicron har man troligtvis långvarig immunitet igen tills det dyker upp en ny variant som kan bryta igenom. En snuva är inte så farligt.

Det är vaccin som har kortvarig immunitet, även innan Omicron. Naturlig immunitet har varit extremt mycket starkare och långvarig.

Anekdotiskt så ser jag att det endast är de som vaccinerat sig efter infektion som nu får Omicron. I min omgivning är det uteslutande så. Jag förutsätter att forskare tittar på eventuella skillnader mellan grupper och att vi får veta så småningom.
Citera
2022-01-29, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
O.T. Jag anslöt till Flashback 2021 i tron att detta var ett forum för det som PK kallar haverister som inte får göra sin röst hörd genom andra kanaler på grund av att det de säger inte är politiskt korrekt. Sedan dess har jag fått två varningar med uppkäftigt trams som anledning i båda fallen men viktigare är att tre-fyra av mina inlägg har försvunnit utan ett spår eller kommentar. Den senaste kommentaren ifrågasatte vissa moderatorers kompetens och integritet dock utan att namnge någon för att inte utlösa paragraf 0.6 eller liknande i stadgarna Är Flashback bara ytterligare en korrupt blogg där fjuniga, maktkåta moderatorer styr och ställer och godtyckligt raderar det de inte tycker om?

Nej.

Det här är en vetenskapstråd.
Citera
2022-01-29, 19:43
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Immuniteten av infektion varar mycket längre än några månader, men med Omicron så kan man bli infekterad igen verkar det som. Efter man haft Omicron har man troligtvis långvarig immunitet igen tills det dyker upp en ny variant som kan bryta igenom. En snuva är inte så farligt.

Det är vaccin som har kortvarig immunitet, även innan Omicron. Naturlig immunitet har varit extremt mycket starkare och långvarig.

Anekdotiskt så ser jag att det endast är de som vaccinerat sig efter infektion som nu får Omicron. I min omgivning är det uteslutande så. Jag förutsätter att forskare tittar på eventuella skillnader mellan grupper och att vi får veta så småningom.
Långvarig = upp till åtta månader.
Finns ju inte ens immunitet från genomgången BA1 som skyddar mot BA2, så förhoppningen om förvärvad flockimmunitet verkar vara ett halmstrå. Men jag förstår att folk griper efter det. Man tröttnar på restriktioner, vare sig de är självvalda eller påtvingade.
Citera
2022-01-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja, det verkar som att jag missförstod dig. Vad ville du då egentligen säga med detta inlägg?

För mig framstår det som att du ville att viruset skulle rädda Världen från överbefolkning.

Riktigt löjlig katastrof. Kom inte om 50 år och säg något. Vi har knappt upplevt ett krig här. Ingenting förrän jag dör. Ingenting.
Jag lovar det sitter en neger bebis med typ inbyggd klick sensorer i sig så han vet när han plötsligt ska sluta vara spädbarn och med taktiskt gamling anda få en olycka så han genast och snabbt dör. Sen säger man ”åååååh VÅÅÅÅR bebiiiiiiis doooooog. Vår. Inte er.”
Senast redigerad av Eminalshewani 2022-01-29 kl. 20:08.
Citera
2022-01-29, 19:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Poängen är att vaccinerna inte är testade enligt gällande reglemente.

Genterapi låter mysigt.

Hur fungerar den här försiktighetsprincipen?

Edit: vaccinerna är varken godkända eller testade enligt reglerna.
Därför blev det nödgodkänt istället.

Du kan rabbla det mantrat så mycket du vill, det blir inte mer sant för det.

Att du kallar det för genterapi visar ju bara på att du inte förstår hur det fungerar.
Citera
2022-01-29, 19:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hur ser definitionen ut för den här ”Försiktighetsprincipen” ut? Eller din då, för det jag hittar används för ekonomi, miljö och kanske krig.

Läkare får in patient som hostar oavbrutet. Tegnell kilar in till patienten. En normal läkare tar på sig andningsskydd och skyddsutrustning innan denne inträder rummet.
Citera
2022-01-29, 19:56
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du kan rabbla det mantrat så mycket du vill, det blir inte mer sant för det.

Att du kallar det för genterapi visar ju bara på att du inte förstår hur det fungerar.

Vaccinen blir inte godkända för att man säger det upprepade gånger heller.

Tekniken bakom vaccinen benämndes som genterapi innan coronan kom.

Mysigt värre.
Citera
2022-01-29, 19:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
En diskussion på hög intellektuell nivå

Som din kommentar då som inte tillförde ett dyft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in