Citat:
Ursprungligen postat av
Offermod
Har sett många som säger att det inte känns som en naturlig virusinfekton, jag blir lite nyfiken då jag upplevde det som ett helt normal sjukdomsförlopp inge konstigheter överhuvutaget för min del.
Men vad är det som är utanför det "Normala"? var det en vesentlig skillnad på förra årets covid mot årets?
Jag kan inte riktigt förklara min känsla.
Influensa, förkylningar osv.. de gör sitt jobb och man vet vad som väntar. Men covid-symptomen var så märkliga. Som ett hopkok av olika sjukor. Och att det kom och gick.
Visst kan man få ont i kroppen av t ex influensa, men då har man ju ont i hela kroppen och mer som ledvärk. Det här var bara värk (& för min del specifikt höfterna, aldrig varit med om nått liknande).
Sen huvudvärken var inte heller den vanliga huvudvärken.. Den kändes mer.. metallisk? När jag blir sådär däckad annars så brukar jag kunna ligga som i dvala och mer eller mindre sova bort skiten, men det funkade också annorlunda med covid. Jag kände mig så slut och dålig, men hjärnan gick på högvarv och det var omöjligt att sova bort det.
Nej.. jättesvårt att sätta ord på det! Men det var så jag kände när jag låg här med suymptom som kom och gick- kändes inte som ett naturligt sjukdomsförlopp!
Citat:
Ursprungligen postat av
Myrra1988
Jag tyckte också att sjukdomen kändes onaturlig. För mig kändes det så för att det var en så konstig kombination av symptom. När det var som värst kändes det som att ha vinterkräksjukan och halsfluss på samma gång.
Jag håller med!