2022-01-29, 18:26
Medlem
Jannebigplays avatar
Har haft lätt feberkänsla samt lite halsont och lätt torrhosta som iofs har gått över. Haft detta sedan igårkväll och tog ett antigentest som visade negativt. Saken är den att hela jävla jobbet är sjuka och mailen har haglat in om att de är positiva. Antigentesten ska tydligen vara värdelösa men att få tag i ett PCR-test gratis verkar kört.
Citera
2022-01-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crank
Haha exakt det ordet använde jag för att beskriva hur det kändes när covid däckade mig för snart ett år sedan. ”Det känns inte som en naturlig virusinfektion”. Kan egentligen inte beskriva hur jag menade eller vad jag syftade på, men den beskrivningen låg närmast känslan där och då. Blev dålig som helvete då, och ber att inte bli lika dålig denna gång.

Har sett många som säger att det inte känns som en naturlig virusinfekton, jag blir lite nyfiken då jag upplevde det som ett helt normal sjukdomsförlopp inge konstigheter överhuvutaget för min del.
Men vad är det som är utanför det "Normala"? var det en vesentlig skillnad på förra årets covid mot årets?
Citera
2022-01-29, 19:10
Medlem
Min son hade hög feber i en dag. sov halva dagen. Ingen annan symtom.

Han testades positiv på ett corona test. Min dotter fick det sedan, exakt samma symtom. Alltså en dag hög feber inget annat.

Kände mig själv lite hängig idag. Men ingen feber, bara lite seg och känsla av halsont.
Citera
2022-01-29, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Har sett många som säger att det inte känns som en naturlig virusinfekton, jag blir lite nyfiken då jag upplevde det som ett helt normal sjukdomsförlopp inge konstigheter överhuvutaget för min del.
Men vad är det som är utanför det "Normala"? var det en vesentlig skillnad på förra årets covid mot årets?

Jag tyckte också att sjukdomen kändes onaturlig. För mig kändes det så för att det var en så konstig kombination av symptom. När det var som värst kändes det som att ha vinterkräksjukan och halsfluss på samma gång.
Citera
2022-01-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Inte tinnitus men jag har som ett lätt tryck bakom öronen.
Inne på dag 3. Absolut har det varit hanterbart men första dygnet med feber, VÄRK i höfter/rygg som inte kändes normal alls och huvudvärken var inte roligt.

Någon mer än jag som känner det som att det viruset inte känns naturligt?

Jag har haft covid två gånger nu och båda gångerna har det känts som att viruset inte är naturligt. Skulle inte förvåna mig det minsta om sjukdomen kommer från en labbläcka.
Citera
2022-01-29, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Har haft lätt feberkänsla samt lite halsont och lätt torrhosta som iofs har gått över. Haft detta sedan igårkväll och tog ett antigentest som visade negativt. Saken är den att hela jävla jobbet är sjuka och mailen har haglat in om att de är positiva. Antigentesten ska tydligen vara värdelösa men att få tag i ett PCR-test gratis verkar kört.

Mitt antigen visade också negativt, såg nån artikel på aftonbladet häromdagen att 5 av 5 antigen test från apoteken inte visade smitta för omicron så beställde ett PCR via appen alltid öppet, fick en kod som jag använde inne på 1177 för att boka ett gratis test två dagar senare via drive in, inga problem.

Mitt PCR kom tillbaka idag, positivt.
Citera
2022-01-29, 21:31
Medlem
donnamanloves avatar
Är det någon mer som haft covid och fått extremt ont i ryggslutet? Vad hjälpte för er?
Jag har ont i alla ledfästen, men ryggen är klart värst. Går inte att ligga i någon ”bra” ställning. Varken Ipren eller Alvedon hjälper ett dugg, varken mot värken eller febern (konstant 39-40 grader i två dygn nu).

Hade covid för 13 månader sedan men kan inte minnas att det var så här jobbigt då.
Citera
2022-01-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Är det någon mer som haft covid och fått extremt ont i ryggslutet? Vad hjälpte för er?
Jag har ont i alla ledfästen, men ryggen är klart värst. Går inte att ligga i någon ”bra” ställning. Varken Ipren eller Alvedon hjälper ett dugg, varken mot värken eller febern (konstant 39-40 grader i två dygn nu).

Hade covid för 13 månader sedan men kan inte minnas att det var så här jobbigt då.

Jag tyckte det hjälpte att duscha varmt! Utan riktigt långa och varma duschar hade jag aldrig kunnat somna på kvällen.

Det var för övrigt en smärta som inte liknar något annat jag upplevt. Tortyr.
Citera
2022-01-29, 23:00
Medlem
Jag hade covid för drygt ett år sedan. Har nu fått igen. Första gången bara lite symptom. Denna gång är jag lite sämre. Lite konstigt då man hört att senaste varianten ska vara mildare.
Citera
2022-01-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod

Jag kan inte riktigt förklara min känsla.
Influensa, förkylningar osv.. de gör sitt jobb och man vet vad som väntar. Men covid-symptomen var så märkliga. Som ett hopkok av olika sjukor. Och att det kom och gick.
Visst kan man få ont i kroppen av t ex influensa, men då har man ju ont i hela kroppen och mer som ledvärk. Det här var bara värk (& för min del specifikt höfterna, aldrig varit med om nått liknande).
Sen huvudvärken var inte heller den vanliga huvudvärken.. Den kändes mer.. metallisk? När jag blir sådär däckad annars så brukar jag kunna ligga som i dvala och mer eller mindre sova bort skiten, men det funkade också annorlunda med covid. Jag kände mig så slut och dålig, men hjärnan gick på högvarv och det var omöjligt att sova bort det.
Nej.. jättesvårt att sätta ord på det! Men det var så jag kände när jag låg här med suymptom som kom och gick- kändes inte som ett naturligt sjukdomsförlopp!

Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Jag tyckte också att sjukdomen kändes onaturlig. För mig kändes det så för att det var en så konstig kombination av symptom. När det var som värst kändes det som att ha vinterkräksjukan och halsfluss på samma gång.

Jag håller med!
Senast redigerad av trazdockans 2022-01-29 kl. 23:04.
Citera
2022-01-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlap
Mitt antigen visade också negativt, såg nån artikel på aftonbladet häromdagen att 5 av 5 antigen test från apoteken inte visade smitta för omicron så beställde ett PCR via appen alltid öppet, fick en kod som jag använde inne på 1177 för att boka ett gratis test två dagar senare via drive in, inga problem.

Mitt PCR kom tillbaka idag, positivt.

Tagit två sånna där skittest- båda negativa. Pcr positivt.
Citera
2022-01-29, 23:07
Medlem
1754s avatar
Jag tror jag kan ha haft Omicron för ca 2 veckor sedan då det fullständigt exploderade i Sverige. Täppt näsa, lite hostig, varade i ca 1 vecka. Sket i att testa mig. Numera är jag hostig i omgångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in