2022-01-29, 18:32
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Gissar du antyder på förtal FUP:en som du skrivit du har i förtalstråden utan bevisa det. Gissar du tagit det från expressen.

Esb lovade att dyka upp på tillträdesdagen, han skrev till och med på ett avtal om det.
Busch lovade backa, men då krävs det att också att esb pratar med Busch. Något han inte gjorde. Problemet även med en mäklare så finns de säljare som likt esb och ångrar sig försäljning pga pengar som är det mest vanligaste till en säljare ångrar sig eller andra anledningar. Då kan köparen tvinga genom försäljningen plus skadestånd, om inte parterna förhandlar och kommer överens.
Om esb hade tagit till sig en bättre juridisk ombud som förstår jordabalken och fört dialog med Busch innan tillträdesdagen så kanske hade detta varit över då.
Esb valde att inte dyka upp på tillträdesdagen och valde göra problemet värre. Om man ska tro hans nuvarande ombud, så handlar det inte om hur esb ångra försäljningen, utan om pengar.

Att informera någon om vad kan ske om de inte följer ett avtal, är inte skrämma någon. Esb gjorde sig onåbar som lede till man behövde ta in advokat för informera om vad som kan ske.

Aldrig sett något rykte om friggebod i denna tråd eller att esb skulle ha tagit med sig uthyrningspapper .
Uppstod inte snacket om friggebod den 1:a april. Var nog ganska tydligt ett aprilskämt.
2022-01-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag ser att frågan inte är riktad till mig. Svara ändå.

Dels så finns det väl ingen anmälan gjord brott mot äldre inlämnad angående detta. Men oxå har ju rättvisan stora brister när det gäller just brott mot dementa. Själva minns de ingenting, och gärningskvinnan lär ju inte vara berädd att flrtälya hela sanningen vid ett förhör.

Då borde inte esb första ombud tagit in media för göra intervjuer med esb om han nu misstänkte att esb var dement. Om nu esb är dement blir allt han har sagt i media och i förhör värdelöst för alla parter, och bevisar att Busch handla i god tro.
Om esb är dement så borde hans fd advokater märkt av det och bör bli anmälda för det. Då leder även frågan hur esb nuvarande ombud kan hävda att esb blev tvingad att skriva på förlikningen om nu esb är dement.

Ingen av esb juridiska ombud och advokater har hävdat att Busch begått bedrägeri, något de borde ha gjort om det fanns bevis. Hade de anmält kunde fått bevis från FUP:en för hävda köpet, om beviset och åklagare ansåg det fanns anledningar att gå vidare med målet.
2022-01-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Uppstod inte snacket om friggebod den 1:a april. Var nog ganska tydligt ett aprilskämt.

Har ingen aning. Kanske, låter mer troligt än vad merrybum hävdar.
2022-01-29, 18:38
Medlem
kubuns avatar
Citat:
En fråga till dig Kubun. Du hävdade med bestämdhet för ett antal månader sedan att EB skulle polisanmälas för åldringsbrott. Har det skett än och om inte när sker det. Vore ju tråkigt om brotter blir preskriberat...
Nej, du måste blanda ihop mig med någon annan eller så har du helt misstagit dig. Jag har iaf inte sett någon som sagt sig ha för avsikt att polisanmäla Ebba för åldringsbrott. Så ditt försök att göra dig lustig slog tillbaka - slapp! Vänd nu inte bara andra kinden till
2022-01-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ja det blir ju d n här biten som blir så svår o diskussioner. Att allting måste bevisas hela tiden.

De vet allihopa att man kan se förändringar i hjärnan på Esbjörn som tyder på hjärtinfarkter. Men ändå så beter de sig varje gångbanan tar upp det som om det är okey en nyhet de aldrig hört förut.

Ebba sa i samband med förhöret att hon brukar googla, samt fråga sitt nätverk, inför möten med nya personer. Hon gjorde det med Johann, och hade tur. Han var oxå KD:are och massor information fanns inom partiet.

Det är ju förvisso inget konstigt med att googla. Det gör jag oxå. Men det är då ett rimligt antagande att hon gjort detta även med Esbjörn.

Ebba har bott flera år i Marielund, hon känner massa människor där, självklart frågade hon runt, vem hade trott nye gjort det?

Det är självklart omöjligt att få reda på hur mycket Ebba fick reda på angående Esbjörns kognitiva tillstånd. Men visst är det mest troligt att byskvalret viskade om att han blivet lite bakom, lite åderförkalkad.

Vad jag väldigt gärna skulle vilja veta är om Esbjörn och/ eller Majkgård är KD:are dom med. För är dom det blir ju denna affär ännu mera infekterad.

Vidare vet vi att Esbjörn upplevde att Ebba tjatade och tjatade. Johann säger att han var charmad över att Ebba frågar och att han nästan platoniskt svärmat lite för henne. Jag vet att jag läst att Ebba sagt att först sa Esbjörn nej, sedan kanske och slutligen ja.

Så att det var en process från första gången frågan ställdes till kontraktet skrev känns inte som ett djärvt antagande. Ebba, ung, stark och med agumemtation och påverkan som yrke, mot Esbjörn, gammal, ensam och med klara minnesproblem.

Barocka rykten har florerat på denna sida, som att Ebba skulle bygga en friggebod åt Esbjörn, eller som att Esbjörn hade med sig uthyrningspapper till kontrakskrivningen. Ebba bekräftar att det inte riktigt är en vanlig fastighetsaffär när hon i sitt handskrivna brev till Esbjörn bedyrar att inte alla markerade träd ska ner, samt att hon kallar hus renoveringen för restaurering.

Det finns 1000 exempel till att ta upp som frågetecken i denna affär, Ebbas löfte om att inte genomföra köpet om Esbjörn inte ville, hennes bevisade lögner i inlägg på Facebook, hennes sätt att försöka skrämmas innan stämningen skickas in.

Listan kan göras nästan hur lång som helst om man går ner på detaljnivå. Och faktumet att frågetecknen finns är tillräckliga skäl till att Ebba borde dra sig ur denna affär. I 99% av alla fastighetsaffärer skötta av mäklare så uppkommer inte dessa frågor och misstankar.
Alla är inte överens om att binninge varit KD:are
(FB) Vem är Johann Binninge?
2022-01-29, 18:47
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nej, du måste blanda ihop mig med någon annan eller så har du helt misstagit dig. Jag har iaf inte sett någon som sagt sig ha för avsikt att polisanmäla Ebba för åldringsbrott. Så ditt försök att göra dig lustig slog tillbaka - slapp! Vänd nu inte bara andra kinden till
Jag tror faktiskt inte det, men har jag fel ber jag naturligtvis om ursäkt.
2022-01-29, 19:00
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Jag tror faktiskt inte det, men har jag fel ber jag naturligtvis om ursäkt.
Det behöver du inte göra. Man har i egentlig mening aldrig fel om man äger förmåga att ändra sig när man får rätt underlag för sin mening eller för sitt beslut presenterat för sig. Sen till skillnad mot Jesus (Ebbas förebild) så varken ursäktar jag eller förlåter, då jag isf skulle döma och frånta den felande nåden till gottgörelse.

Jag har hur som aldrig sagt att jag har för avsikt att polisanmäla Ebba. Vad skulle det tjäna till? Det finns ju inte underlag för ett åtal med nuvarande lagstiftning....eller finns det? Alltså - att om en person vet om att den man vill köpa något av inte är riktigt okey å huvudets vägnar men ändå sätter igång å tjatar resten av det som finns kvar i skallen på den hjärnskadade, är detta då med nuvarande lagstiftning en straffbar gärning?
2022-01-29, 19:17
Medlem
Jag undanber mig pm som svar på mina inlägg.
Svara i tråden i st f till mig personligen.
2022-01-29, 19:25
Medlem
Att kubun är en lögnare som inte ens vill kännas vid alla sina lögner och galenskaper är ingen nyhet, och visst är det så att trollet tidigare har framfört åsikten att Ebba har begått ett åldringsbrott och borde åtalas för detta.

Men nu förnekas alltså detta. Typiskt troll och lögnare som kubun.

Lustigt bara att ingen, särskilt inte Esbjörn, har anmält Ebba för detta brott, om det nu så vore.

Men alla som är det minsta bevandrade inom juridik, såväl fastighetsrätt som brottsbalken, är mycket väl medvetna om att Ebba tvärtemot vad lögnaren kubun trollar om, har agerat ovanligt korrekt och etiskt i detta fall. Där hon tagit ansvar långt utöver vad som kan förväntas och är normalt för en köpare.

Ebba har verkligen agerat som en ängel i detta fallet, för Esbjörns skull. Esbjörn däremot, och hans anhang, och gelikar, som kubun, bär sig åt som svin.
Senast redigerad av mzs 2022-01-29 kl. 19:38.
2022-01-29, 19:39
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Gissar du antyder på förtal FUP:en som du skrivit du har i förtalstråden utan bevisa det. Gissar du tagit det från expressen.

Esb lovade att dyka upp på tillträdesdagen, han skrev till och med på ett avtal om det.
Busch lovade backa, men då krävs det att också att esb pratar med Busch. Något han inte gjorde. Problemet även med en mäklare så finns de säljare som likt esb och ångrar sig försäljning pga pengar som är det mest vanligaste till en säljare ångrar sig eller andra anledningar. Då kan köparen tvinga genom försäljningen plus skadestånd, om inte parterna förhandlar och kommer överens.
Om esb hade tagit till sig en bättre juridisk ombud som förstår jordabalken och fört dialog med Busch innan tillträdesdagen så kanske hade detta varit över då.
Esb valde att inte dyka upp på tillträdesdagen och valde göra problemet värre. Om man ska tro hans nuvarande ombud, så handlar det inte om hur esb ångra försäljningen, utan om pengar.

Att informera någon om vad kan ske om de inte följer ett avtal, är inte skrämma någon. Esb gjorde sig onåbar som lede till man behövde ta in advokat för informera om vad som kan ske.

Aldrig sett något rykte om friggebod i denna tråd eller att esb skulle ha tagit med sig uthyrningspapper .
Det var en postare som skrev om friggebon och det var den 1a april detta framkom ochså då men vissa har ju selektiv läsförståelse
Det är konstigt att den där Marry hittade det inlägget, mins inte att hon var aktiv då.
2022-01-29, 19:44
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Dels så finns det väl ingen anmälan gjord brott mot äldre inlämnad angående detta. Men oxå har ju rättvisan stora brister när det gäller just brott mot dementa. Själva minns de ingenting, och gärningskvinnan lär ju inte vara berädd att flrtälya hela sanningen vid ett förhör.

För att det skulle bli en anmälan så bör det finnas ett brott.
Det enda som var är ju kontraktsbrottet som Esb gjorde.
2022-01-29, 19:58
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
För att det skulle bli en anmälan så bör det finnas ett brott.
Det enda som var är ju kontraktsbrottet som Esb gjorde.
Ja det där vet du ju att jag inte håller med dig om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in