Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Han har ju konstaterade hjärnskador! Det är ju fakta. Ett jävla hycklande från dig detta och fruktlöst försök att diskutera mig istället för sakfrågan. Hjärnskadan finns där oavsett vad vi tycker eller säger om det.
Ja det blir ju d n här biten som blir så svår o diskussioner. Att allting måste bevisas hela tiden.
De vet allihopa att man kan se förändringar i hjärnan på Esbjörn som tyder på hjärtinfarkter. Men ändå så beter de sig varje gångbanan tar upp det som om det är okey en nyhet de aldrig hört förut.
Ebba sa i samband med förhöret att hon brukar googla, samt fråga sitt nätverk, inför möten med nya personer. Hon gjorde det med Johann, och hade tur. Han var oxå KD:are och massor information fanns inom partiet.
Det är ju förvisso inget konstigt med att googla. Det gör jag oxå. Men det är då ett rimligt antagande att hon gjort detta även med Esbjörn.
Ebba har bott flera år i Marielund, hon känner massa människor där, självklart frågade hon runt, vem hade trott nye gjort det?
Det är självklart omöjligt att få reda på hur mycket Ebba fick reda på angående Esbjörns kognitiva tillstånd. Men visst är det mest troligt att byskvalret viskade om att han blivet lite bakom, lite åderförkalkad.
Vad jag väldigt gärna skulle vilja veta är om Esbjörn och/ eller Majkgård är KD:are dom med. För är dom det blir ju denna affär ännu mera infekterad.
Vidare vet vi att Esbjörn upplevde att Ebba tjatade och tjatade. Johann säger att han var charmad över att Ebba frågar och att han nästan platoniskt svärmat lite för henne. Jag vet att jag läst att Ebba sagt att först sa Esbjörn nej, sedan kanske och slutligen ja.
Så att det var en process från första gången frågan ställdes till kontraktet skrev känns inte som ett djärvt antagande. Ebba, ung, stark och med agumemtation och påverkan som yrke, mot Esbjörn, gammal, ensam och med klara minnesproblem.
Barocka rykten har florerat på denna sida, som att Ebba skulle bygga en friggebod åt Esbjörn, eller som att Esbjörn hade med sig uthyrningspapper till kontrakskrivningen. Ebba bekräftar att det inte riktigt är en vanlig fastighetsaffär när hon i sitt handskrivna brev till Esbjörn bedyrar att inte alla markerade träd ska ner, samt att hon kallar hus renoveringen för restaurering.
Det finns 1000 exempel till att ta upp som frågetecken i denna affär, Ebbas löfte om att inte genomföra köpet om Esbjörn inte ville, hennes bevisade lögner i inlägg på Facebook, hennes sätt att försöka skrämmas innan stämningen skickas in.
Listan kan göras nästan hur lång som helst om man går ner på detaljnivå. Och faktumet att frågetecknen finns är tillräckliga skäl till att Ebba borde dra sig ur denna affär. I 99% av alla fastighetsaffärer skötta av mäklare så uppkommer inte dessa frågor och misstankar.