2022-01-29, 16:55
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej det finns inget i tråden som säger något om hjärnskador.
Det är en helt ny faktor du just fört in - därav är det lämpligt att du lägger fram lite bevis.
Eller är det ännu en av alla dina lögner...?
Oavsett är det helt uppåt väggarna otäckt att du går runt och sprider rykten om Esbjörns hälsa som helt saknar koppling till verkligheten. Du har sedan länge passerat gräsen för förtal.

Inte - vad är då detta? (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81. Förlikning 21–10–11 Överklagad 21–11–09
https://sv.wikipedia.org/wiki/Emboli

Detta kan orsaka allvarliga problem då organ som exempelvis hjärnan, hjärtat eller lungorna kan förlora sin funktion då blodtillförseln till respektive organ stryps.
Å jodå, jag har också sett det i dokument och jag är säker på att denne användare vars inlägg jag refererar till också sett detta där och inte fablar som du nu har gjort.

Så galet förresten att du bara har mage å hävda så här tvärsäkert att något inte finns i tråden när det nu visar sig visst det finns....eller hur?
2022-01-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det beror ju på hur en partiledare anskaffar sitt hus. Ingen annan, mig veterligt, har smugit sig på en hjärnskadad gammal man på detta fula sätt. Alla andra partiledare förstår att det inte låter sig göras att bete sig som en hänsynslös skitstövel utan köper sina hus på den öppna marknaden där de inte behöver ägna sig åt ljusskygga övertalningsknep. Det är så uselt gjort detta som Ebba håller på med. Vilket lidande hon orsakar och det både bland Esbjörns vänner och framför allt för Esbjörn men också hos många av hennes partivänner. I höst ska väl också hennes äldsta barn börja skolan - kan finnas någon bland hans skolkamrater som tycker det är roande å snacka ruckel - lite så där i förbifarten

Finns inget som antyder på Busch har begått fel eller brottsligt när hon fråga en gemensam kontakt om esb var intresserad att sälja.
Finns inget som antyder på busch har gjort så kallade ljusskygga övertalningsknep.
Ingen av esb ombud eller advokater har sagt det har skett något kriminellt eller tvång från Busch sida. Esb har sagt det även till rätten.

Enda som Esb har hävdat gjort något kriminellt är esb fd advokater och vän. Detta var med förlikningen.

Att barn mobbar är tragiskt och hoppas det inte händer. Varken från andra barn eller Busch barn.
2022-01-29, 16:57
Medlem
Citat:
Inte - vad är då detta? (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81. Förlikning 21–10–11 Överklagad 21–11–09
https://sv.wikipedia.org/wiki/Emboli

Detta kan orsaka allvarliga problem då organ som exempelvis hjärnan, hjärtat eller lungorna kan förlora sin funktion då blodtillförseln till respektive organ stryps.
Å jodå, jag har också sett det i dokument och jag är säker på att denne användare vars inlägg jag refererar till också sett detta där och inte fablar som du nu har gjort.

Så galet förresten att du bara har mage å hävda så här tvärsäkert att något inte finns i tråden när det nu visar sig visst det finnas....eller hur?
Det är bara det att du använder begreppet fel. Ingen läkar skulle uttrycka det som att Esbjörn är hjärnskadad - notera att det inte heller står det någonstans. Det uttrycket har en helt annan betydelse....
Att ha och att vara är i detta sammanhanget inte direkt liktydigt.
Att vara återger en viss storlek. Att ha - är oedefineret vad gäller storlek och påverkan.
Senast redigerad av martinator 2022-01-29 kl. 17:04.
2022-01-29, 17:06
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Han har ju konstaterade hjärnskador! Det är ju fakta. Ett jävla hycklande från dig detta och fruktlöst försök att diskutera mig istället för sakfrågan. Hjärnskadan finns där oavsett vad vi tycker eller säger om det.
Ha har inte någon konstaterad hjärnskada.
Det du refererar till är att det KAN och ex HJÄRNAN. inget konstaterande med andra ord.
Han är utöver det rättsförmögen,har körkort och har eget boende.
I min värd en helt vanlig äldre man men med ett egendomligt sätt att han måste bråka och överklaga tillochmed sina egna beslut
Senast redigerad av braattha 2022-01-29 kl. 17:08.
2022-01-29, 17:27
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
du tillhör alla de där ungdomarna som.
I vanliga fall slutar jag läsa vad ni skriver i samma stund första förolämpningen kommer. Men jag måste ju Tacka och buga och tacka så mycket för komplimangen. Det var längesedan någon kallade mig ungdom.
Senast redigerad av Merrybum 2022-01-29 kl. 18:07.
2022-01-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Du menar alltså att vi skall ha olika lagar beroende på vilken religion som man tillhör ? En lag för kristna, sharialag för muslimer och en tredje på buddister.
Du tror inte att det blir lite rörigt?

Förstår du överhuvudtaget vad ordet häva betyder?

Kanske fel ordval men allt skulle ha gjorts ogjort.
Mäklaren förlorar pengar eftersom hen inte då har sålt något hus. Det blir komplicerat.
2022-01-29, 18:04
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Han har ju konstaterade hjärnskador! Det är ju fakta. Ett jävla hycklande från dig detta och fruktlöst försök att diskutera mig istället för sakfrågan. Hjärnskadan finns där oavsett vad vi tycker eller säger om det.
Ja det blir ju d n här biten som blir så svår o diskussioner. Att allting måste bevisas hela tiden.

De vet allihopa att man kan se förändringar i hjärnan på Esbjörn som tyder på hjärtinfarkter. Men ändå så beter de sig varje gångbanan tar upp det som om det är okey en nyhet de aldrig hört förut.

Ebba sa i samband med förhöret att hon brukar googla, samt fråga sitt nätverk, inför möten med nya personer. Hon gjorde det med Johann, och hade tur. Han var oxå KD:are och massor information fanns inom partiet.

Det är ju förvisso inget konstigt med att googla. Det gör jag oxå. Men det är då ett rimligt antagande att hon gjort detta även med Esbjörn.

Ebba har bott flera år i Marielund, hon känner massa människor där, självklart frågade hon runt, vem hade trott nye gjort det?

Det är självklart omöjligt att få reda på hur mycket Ebba fick reda på angående Esbjörns kognitiva tillstånd. Men visst är det mest troligt att byskvalret viskade om att han blivet lite bakom, lite åderförkalkad.

Vad jag väldigt gärna skulle vilja veta är om Esbjörn och/ eller Majkgård är KD:are dom med. För är dom det blir ju denna affär ännu mera infekterad.

Vidare vet vi att Esbjörn upplevde att Ebba tjatade och tjatade. Johann säger att han var charmad över att Ebba frågar och att han nästan platoniskt svärmat lite för henne. Jag vet att jag läst att Ebba sagt att först sa Esbjörn nej, sedan kanske och slutligen ja.

Så att det var en process från första gången frågan ställdes till kontraktet skrev känns inte som ett djärvt antagande. Ebba, ung, stark och med agumemtation och påverkan som yrke, mot Esbjörn, gammal, ensam och med klara minnesproblem.

Barocka rykten har florerat på denna sida, som att Ebba skulle bygga en friggebod åt Esbjörn, eller som att Esbjörn hade med sig uthyrningspapper till kontrakskrivningen. Ebba bekräftar att det inte riktigt är en vanlig fastighetsaffär när hon i sitt handskrivna brev till Esbjörn bedyrar att inte alla markerade träd ska ner, samt att hon kallar hus renoveringen för restaurering.

Det finns 1000 exempel till att ta upp som frågetecken i denna affär, Ebbas löfte om att inte genomföra köpet om Esbjörn inte ville, hennes bevisade lögner i inlägg på Facebook, hennes sätt att försöka skrämmas innan stämningen skickas in.

Listan kan göras nästan hur lång som helst om man går ner på detaljnivå. Och faktumet att frågetecknen finns är tillräckliga skäl till att Ebba borde dra sig ur denna affär. I 99% av alla fastighetsaffärer skötta av mäklare så uppkommer inte dessa frågor och misstankar.
2022-01-29, 18:06
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ja så är det och vi är många som ser detta som en självklarhet. Ebba är en stor hycklerska eller så är hon numera en hedning. Det sägs att hon iaf har gått ur Livets Ord. Trosbekännelsen kan ju inte fortfarande vara av betydelse för henne och bibeln och Jesus ord följs inte när hon behandlar Esbjörn som hon gör. Mycket märkligt att hon sitter kvar som KD:s partiledare och iomd så fläckar "husaffären" inte bara Ebba utan hela det Kristdemokratiska partiet. Ja det är sannerligen häpnadsväckande. Det kan ju bara förklaras med att Ebba kapat partiet och håller det i ett järngrepp. Ett järngrepp som finns där just för att KD inte tål en splittring men herregud vad det måste skava i leden

Som ledare för Sveriges kristliga riksdagsparti så handlar hon icke rätt. Det är så depraverande att se hur bl.a. du hävdar att Ebba minsann ska ha rätt att lura av en senil gammal man sitt barndoms sommarhem. Hur många tror du inte kommer att ta rygg på henne och använda sig av hennes fulupplägg om detta åldringsrofferi går i lås för henne? Hennes metoder kommer säkerligen att kopieras av andra lika skrupelfria och hänsynslösa mörkerfigurer och med många fler åldringsoffer än Esbjörn som följd

Sen att hävda att Esbjörn gjort Ebba handlingsförlamad vad det gäller att stå för sina ord och låta Esbjörn behålla sitt hus är ju rent nys. Du och ni andra hör väl för fan: Ebba vill inte köpa och Esbjörn vill inte sälja och det ska inte gå att fixa för dessa två individer - vilket makalöst dravel. Alltså pga jordabalk o pacta sunt nånting så tvingas Ebba köpa mot sin vilja och Esbjörn sälja av samma orsak jag skrattar åt er som hävdar detta att Ebba friköps från hjärtlös nedrighet tack vare nämnd lag och Esbjörns obstruktioner.
En fråga till dig Kubun. Du hävdade med bestämdhet för ett antal månader sedan att EB skulle polisanmälas för åldringsbrott. Har det skett än och om inte när sker det. Vore ju tråkigt om brotter blir preskriberat...
2022-01-29, 18:08
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Så enkelt och sant och bra konstaterat av dig.

För just så tänker jag oxå att det är. För mig handlar det inte om att politiker ska få leva efter special-regler eller inte få köpa hus. Men att offentliga personer i allmänhet och politiker i synnerhet är extra granskade är ett faktum.

Dock, jag hade tyckt att köparen skulle backa vem det än var. Jag lärde mig nämligen när jag var liten att man ska visa respekt för äldre människor. Och det är något jag har i mig ännu.

Men snälla rumpan, vad har respekt för äldre människor med det här att göra.
Det var ju den äldre människan som inte ville ha respekten och rätten att häva köpet.
Vad f**n gör man när en äldre människan vägrar att få ångra sig med respekt?
2022-01-29, 18:12
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
En fråga till dig Kubun. Du hävdade med bestämdhet för ett antal månader sedan att EB skulle polisanmälas för åldringsbrott. Har det skett än och om inte när sker det. Vore ju tråkigt om brotter blir preskriberat...
Jag ser att frågan inte är riktad till mig. Svara ändå.

Dels så finns det väl ingen anmälan gjord brott mot äldre inlämnad angående detta. Men oxå har ju rättvisan stora brister när det gäller just brott mot dementa. Själva minns de ingenting, och gärningskvinnan lär ju inte vara berädd att flrtälya hela sanningen vid ett förhör.
2022-01-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ja det blir ju d n här biten som blir så svår o diskussioner. Att allting måste bevisas hela tiden.

De vet allihopa att man kan se förändringar i hjärnan på Esbjörn som tyder på hjärtinfarkter. Men ändå så beter de sig varje gångbanan tar upp det som om det är okey en nyhet de aldrig hört förut.

Ebba sa i samband med förhöret att hon brukar googla, samt fråga sitt nätverk, inför möten med nya personer. Hon gjorde det med Johann, och hade tur. Han var oxå KD:are och massor information fanns inom partiet.

Det är ju förvisso inget konstigt med att googla. Det gör jag oxå. Men det är då ett rimligt antagande att hon gjort detta även med Esbjörn.

Ebba har bott flera år i Marielund, hon känner massa människor där, självklart frågade hon runt, vem hade trott nye gjort det?

Det är självklart omöjligt att få reda på hur mycket Ebba fick reda på angående Esbjörns kognitiva tillstånd. Men visst är det mest troligt att byskvalret viskade om att han blivet lite bakom, lite åderförkalkad.

Vad jag väldigt gärna skulle vilja veta är om Esbjörn och/ eller Majkgård är KD:are dom med. För är dom det blir ju denna affär ännu mera infekterad.

Vidare vet vi att Esbjörn upplevde att Ebba tjatade och tjatade. Johann säger att han var charmad över att Ebba frågar och att han nästan platoniskt svärmat lite för henne. Jag vet att jag läst att Ebba sagt att först sa Esbjörn nej, sedan kanske och slutligen ja.

Så att det var en process från första gången frågan ställdes till kontraktet skrev känns inte som ett djärvt antagande. Ebba, ung, stark och med agumemtation och påverkan som yrke, mot Esbjörn, gammal, ensam och med klara minnesproblem.

Barocka rykten har florerat på denna sida, som att Ebba skulle bygga en friggebod åt Esbjörn, eller som att Esbjörn hade med sig uthyrningspapper till kontrakskrivningen. Ebba bekräftar att det inte riktigt är en vanlig fastighetsaffär när hon i sitt handskrivna brev till Esbjörn bedyrar att inte alla markerade träd ska ner, samt att hon kallar hus renoveringen för restaurering.

Det finns 1000 exempel till att ta upp som frågetecken i denna affär, Ebbas löfte om att inte genomföra köpet om Esbjörn inte ville, hennes bevisade lögner i inlägg på Facebook, hennes sätt att försöka skrämmas innan stämningen skickas in.

Listan kan göras nästan hur lång som helst om man går ner på detaljnivå. Och faktumet att frågetecknen finns är tillräckliga skäl till att Ebba borde dra sig ur denna affär. I 99% av alla fastighetsaffärer skötta av mäklare så uppkommer inte dessa frågor och misstankar.

Gissar du antyder på förtal FUP:en som du skrivit du har i förtalstråden utan bevisa det. Gissar du tagit det från expressen.

Esb lovade att dyka upp på tillträdesdagen, han skrev till och med på ett avtal om det.
Busch lovade backa, men då krävs det att också att esb pratar med Busch. Något han inte gjorde. Problemet även med en mäklare så finns de säljare som likt esb och ångrar sig försäljning pga pengar som är det mest vanligaste till en säljare ångrar sig eller andra anledningar. Då kan köparen tvinga genom försäljningen plus skadestånd, om inte parterna förhandlar och kommer överens.
Om esb hade tagit till sig en bättre juridisk ombud som förstår jordabalken och fört dialog med Busch innan tillträdesdagen så kanske hade detta varit över då.
Esb valde att inte dyka upp på tillträdesdagen och valde göra problemet värre. Om man ska tro hans nuvarande ombud, så handlar det inte om hur esb ångra försäljningen, utan om pengar.

Att informera någon om vad kan ske om de inte följer ett avtal, är inte skrämma någon. Esb gjorde sig onåbar som lede till man behövde ta in advokat för informera om vad som kan ske.

Aldrig sett något rykte om friggebod i denna tråd eller att esb skulle ha tagit med sig uthyrningspapper .
2022-01-29, 18:31
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jag tycker du fått förklarat för dig flera gånger att ingen tycker att kristna eller politiker ska lyda under speciella lagar. Utan att man anser att alla skulle ha bakat i om de agerat som Ebba. Samt att faktumet att detta blir granskat och omskrivet om en politiker agerar på detta sätt är ett faktum och att det slaget lika vilken politisk tillhörighet Ebba än haft.

Förövrigt är frågan du ställer ett typexempel på vad jag menar i mitt förra inlägg. Hur ni inte ger er när ni fått svar, utan bara fortsätter nöta.

Men för sjuttiofjärde gången, det var Esbjörn som ångrade sig och ville backa!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in