2022-01-05, 13:58
  #11737
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatavaccinpass
Står på expressen.

Du kan bete dig hur illa du vill. Du kommer ut villkorligt ändå. Tragiskt men sant. Så om 6,5 år är han ute.

Vad handlar bråken om på fängelset? Har han fått spö av fångarna, som våldtäktsmördaren Eklund? Eller är det bara arbetsvägran och tjafs med fångvaktarna?

Hur behandlar de andra fångarna såna här personer som Martin? Går de och väntar på ett tillfälle att klippa honom?

Efter två så våldsamma mord som Martin har gjort så skall han aldrig mer få gå lös i samhället. Det borde till och med vara uppenbart för jurister. Det enda jag tror han kan bidra med är organdonation. Söv ned honom och plocka reservdelar av hans kropp. Det borde väl finns något som kan användas som inte är förstört eller trasigt, som hans lever och hud? Njurarna kanske? Några fingrar och kanske ögonen?

Väck honom mellan donationerna så han får uppleva lite dödsskräck. När det inte finns mer att återvinna så dumpa honom som biologiskt avfall för biogasproduktion. Slösa dock inte avlivningsvätska på odjuret.
Citera
2022-01-29, 15:46
  #11738
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Vad handlar bråken om på fängelset? Har han fått spö av fångarna, som våldtäktsmördaren Eklund? Eller är det bara arbetsvägran och tjafs med fångvaktarna?

Hur behandlar de andra fångarna såna här personer som Martin? Går de och väntar på ett tillfälle att klippa honom?

Efter två så våldsamma mord som Martin har gjort så skall han aldrig mer få gå lös i samhället. Det borde till och med vara uppenbart för jurister. Det enda jag tror han kan bidra med är organdonation. Söv ned honom och plocka reservdelar av hans kropp. Det borde väl finns något som kan användas som inte är förstört eller trasigt, som hans lever och hud? Njurarna kanske? Några fingrar och kanske ögonen?

Väck honom mellan donationerna så han får uppleva lite dödsskräck. När det inte finns mer att återvinna så dumpa honom som biologiskt avfall för biogasproduktion. Slösa dock inte avlivningsvätska på odjuret.

Usch!
Det finns andra länder i världen där du sannolikt skulle trivas med dessa åsikter.
Skulle vi också gjort denna behandling av de morddömda Thomas Quick, Rahman, Kaj Linna också?
Hur skulle vi be om ursäkt när de sedan blev frikända, menar du? Om vi stympat och experimenterat på deras kroppar?

Martin är dömd för ett mord - mordet på Lotta.
Det andra du troligen syftar på var en misshandel där han i tjugoårsåldern ingick i ett gäng som angrep en helt okänd ung man och misshandlade denne svårt. Martin dömdes för misshandel till 6 års fängelse. Den misshandlade mannen fick efter flera månader sjukdomskomplikationer och avled. Men det klassades aldrig som ett mord.

Tycker du att alla missbrukare som under påverkan slår ihjäl någon för att de ser syner under sin missbrukspsykos också ska torteras och användas för Mengele-liknande experiment i fängelset?
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2022-01-29 kl. 15:48.
Citera
2022-01-29, 16:27
  #11739
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Usch!
Det finns andra länder i världen där du sannolikt skulle trivas med dessa åsikter.
Skulle vi också gjort denna behandling av de morddömda Thomas Quick, Rahman, Kaj Linna också?
Hur skulle vi be om ursäkt när de sedan blev frikända, menar du? Om vi stympat och experimenterat på deras kroppar?

Martin är dömd för ett mord - mordet på Lotta.
Det andra du troligen syftar på var en misshandel där han i tjugoårsåldern ingick i ett gäng som angrep en helt okänd ung man och misshandlade denne svårt. Martin dömdes för misshandel till 6 års fängelse. Den misshandlade mannen fick efter flera månader sjukdomskomplikationer och avled. Men det klassades aldrig som ett mord.

Tycker du att alla missbrukare som under påverkan slår ihjäl någon för att de ser syner under sin missbrukspsykos också ska torteras och användas för Mengele-liknande experiment i fängelset?

Det är uppenbart att "missbruksvården" inte har fungerat på Martin. Inte heller hans bror verkar vara normal. Det kanske är något genetiskt som saknas i denna familj? Att Martin gång på gång misshandlar en ung kvinna, den sista gången så grovt att poliserna säger att det var det värsta de sett gör att det vänder sig i magen på de flesta normala. Att Martin dessutom har en historia av tidigare döds-misshandel, som du tar upp, är graverande. Hur många kan hoppa på en persons huvud tills det blir mos och gå vidare i sina liv?

Du skriver att mordet av kvinnan skett i "missbrukspsykos". Hur förklarar du att Martin var så medveten om vad han gjorde att han ringde polisen och lade sig själv på golvet med händerna bakom ryggen? Förmodligen för att "slippa" få in kula i kroppen av poliserna. Tycker du det tyder på psykos, någon som rusar runt i "rage" med stirrande blick? Jag tycker det tyder på medvetet agerande för att komma lindrigt undan.

Tyvärr, Martin har fått sina chanser i livet. Han skall inte ha några chanser mer. Inga besök i samlagsrum av kåta kärringar, inga permissioner, inget snyft med psykolog. Nej, nu jävlar skall han hållas utanför vårt samhälle för evigt. Inga mer människor skall råka ut för denna person och drabbas av hans aggressivitet. Basta!

I Kina säljer de kroppsdelar från fångar. Brottsoffren kan nu få lite ersättning. Det vore kanske värt att tänka på även här i Sverige. Förmodligen har det även en viss allmänpreventiv effekt på brottslingar, men vem vet?
__________________
Senast redigerad av BorgeH 2022-01-29 kl. 16:32.
Citera
2022-01-29, 16:36
  #11740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Usch!
Det finns andra länder i världen där du sannolikt skulle trivas med dessa åsikter.
Skulle vi också gjort denna behandling av de morddömda Thomas Quick, Rahman, Kaj Linna också?
Hur skulle vi be om ursäkt när de sedan blev frikända, menar du? Om vi stympat och experimenterat på deras kroppar?

Martin är dömd för ett mord - mordet på Lotta.
Det andra du troligen syftar på var en misshandel där han i tjugoårsåldern ingick i ett gäng som angrep en helt okänd ung man och misshandlade denne svårt. Martin dömdes för misshandel till 6 års fängelse. Den misshandlade mannen fick efter flera månader sjukdomskomplikationer och avled. Men det klassades aldrig som ett mord.

Tycker du att alla missbrukare som under påverkan slår ihjäl någon för att de ser syner under sin missbrukspsykos också ska torteras och användas för Mengele-liknande experiment i fängelset?

Jag är inte för dödsstraff. När jag läser ditt inlägg undrar jag dock om du vill trivialisera det bestialiska mord Martin är dömd för? Utifrån hans handlingar är det svårt att definiera honom som människa. Han skulle lika gärna kunna vara en liten mask. Bäst hade varit livslång förvaring inom rättspsykiatrin. Att han får leva och dö i en sjukhuskorridor.
Citera
2022-01-29, 17:38
  #11741
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Jag är inte för dödsstraff. När jag läser ditt inlägg undrar jag dock om du vill trivialisera det bestialiska mord Martin är dömd för? Utifrån hans handlingar är det svårt att definiera honom som människa. Han skulle lika gärna kunna vara en liten mask. Bäst hade varit livslång förvaring inom rättspsykiatrin. Att han får leva och dö i en sjukhuskorridor.

Ja jag kanske trivialiserar Martins brutala dödsmisshandel av Lotta - därför att det egentligen återigen handlar om en ofta förekommande misshandel i nära relation, i det här fallet ledande till döden. Inte varken mer eller mindre uppseendeväckande jämfört med alla andra mord som sker, snarare tvärt om

Rätt ska vara dock vara rätt när man diskuterar fakta kring fallet - Martin är ”bara” dömd för ett mord.

Ett mord är illa nog, en hemsk handling.
Men ska vi jämföra våldsamma plågsamma mord, vilket naturligtvis egentligen är omöjligt att värdera för offret, finns det i mitt tycke ännu mer obehagliga våldsdåd än detta.

Det här handlar om att en storvuxen 33 årig missbrukare under rus slår 8-10 slag i ansiktet på sin 41 åriga kvinna - som tjatat att han ska komma hem till henne efter en festkväll - så att hennes ansikte svullnar upp och hon avlider 3-4 dygn senare av en hjärnblödning.
Det är onekligen en liten anstrykning av ger man sig in i leken, lika barn osv över detta mord.

Jämför det med vad Arkilov gjorde mot helt okända, vad Eklund gjorde mot sina offer eller vad sadistiska sexmördare gjort. Det var brott mot någon helt okänd som inte hade något dåligt umgänge eller riskbeteende, brott mot små barn och i vissa fall brott som inneburit enormt stort lidande under lång tid för offret.

Det gäller inte för Martins dödsmisshandel av sin käresta Lotta. Detta mord ska nog egentligen snarast liknas vid bråk bland missbrukare eller kåkfarare där någon plötsligt slår ihjäl någon annan eller en flickvän.

Att mordet på Lotta fick sådan uppmärksamhet berodde på de lögner hennes anhörig - två systrar - lämnade till media när systrana själva tog kontakt med media. De beskrev då Lotta som Snövit och Marin som en för Lotta okänd hin håle - vilket naturligtvis visade sig vara väldigt lång från sanningen.

Som finns refererat i tråden har systrarna, främst den ena, också försökt kräva väldigt mycket pengar till egen ficka av svenska staten, sjusiffriga belopp, för att Lotta kunde umgås med Martin. Därtill har de också, utan framgång, försökt få ut dubbla skadestånd från Brottsoffermyndigheten (finns länkade citat om detta från Brottsoffermyndigheten i tråden). Det är inte en alltför långsökt tanke att de räknade med att uppmärksamheten skulle kunna ge dem ekonomisk vinst.

Mordet på Lotta - ett av 17-18 kvinnomord i nära relation som sker varje år, har helt enkelt fått oproportionerligt stor uppmärksamhet. Det är egentligen ett ”vanligt nära relationsmord med missbruksinslag” varken brutalare, sorgligare eller har ens drabbat några moderlösa barn - som ofta är fallet. Flera av de andra nära relationsmorden är betydligt brutalare och sorgligare att läsa omständigheterna kring.

Tyvärr har de andra morden jämförelsevis nästan inte uppmärksammats alls.
Så sluta ge Martin mer uppmärksamhet och hat, glöm honom, sluta beskriva att han ska torteras och stympas - det är bara löjligt. Han är bara en i raden av missbrukande kåkfarare som misshandlat sin käresta och slagit ihjäl någon under rus. Det finns en drös av Martinar, ingen av dem förtjänar så mycket uppmärksamhet som han fått.
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2022-01-29 kl. 18:15.
Citera
2022-01-29, 18:14
  #11742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja jag kanske trivialiserar Martins brutala dödsmisshandel av Lotta - därför att det egentligen återigen handlar om en ofta förekommande misshandel, i det här fallet ledande till döden. Inte varken mer eller mindre uppseendeväckande jämfört med alla andra mord som sker, snarare tvärt om

Rätt ska vara dock vara rätt när man diskuterar fakta kring fallet - Martin är ”bara” dömd för ett mord.

Ett mord är illa nog, en hemsk handling.
Men ska vi jämföra våldsamma plågsamma mord, vilket naturligtvis egentligen är omöjligt att värdera för offret, finns det i mitt tycke ännu mer obehagliga våldsdåd än detta.

Det här handlar om att en storvuxen 33 årig missbrukare under rus slår 8-10 slag i ansiktet på sin 41 åriga kvinna - som tjatat att han ska komma hem till henne efter en festkväll - så att hennes ansikte svullnar upp och hon avlider 3-4 dygn senare av en hjärnblödning.
Det är onekligen en liten anstrykning av ger man sig in i leken, lika barn osv över detta mord.

Jämför det med vad Arkilov gjorde mot helt okända, vad Eklund gjorde mot sina offer eller vad sadistiska sexmördare gjort. Det var brott mot någon helt okänd som inte hade något dåligt umgänge eller riskbeteende, brott mot små barn och i vissa fall brott som inneburit enormt stort lidande under lång tid för offret.

Det gäller inte för Martins dödsmisshandel av sin käresta Lotta. Detta mord ska nog egentligen snarast liknas vid bråk bland missbrukare eller kåkfarare där någon plötsligt slår ihjäl någon annan eller en flickvän.

Att mordet på Lotta fick sådan uppmärksamhet berodde på de lögner hennes anhörig - två systrar - lämnade till media när systrana själva tog kontakt med media. De beskrev då Lotta som Snövit och Marin som en för Lotta okänd hin håle - vilket naturligtvis visade sig vara väldigt lång från sanningen.

Som finns refererat i tråden har systrarna, främst den ena, också försökt kräva väldigt mycket pengar till egen ficka av svenska staten, sjusiffriga belopp, för att Lotta kunde umgås med Martin. Därtill har de också, utan framgång, försökt få ut dubbla skadestånd från Brottsoffermyndigheten (finns länkade citat om detta från Brottsoffermyndigheten i tråden)

Mordet på Lotta - ett av 17-18 kvinnomord i nära relation som sker varje år, har helt enkelt fått oproportionerligt stor uppmärksamhet. Det är egentligen ett ”vanligt nära relationsmord med missbruksinslag” varken brutalare, sorgligare eller har ens drabbat några moderlösa barn - som ofta är fallet. Flera av de andra nära relationsmorden är betydligt brutalare och sorgligare att läsa omständigheterna kring.

Tyvärr har de andra morden jämförelsevis nästan inte uppmärksammats alls.
Så sluta ge Martin mer uppmärksamhet och hat, glöm honom, sluta beskriva att han ska torteras och stympas - det är bara löjligt. Han är bara en i raden av missbrukande kåkfarare som misshandlat sin käresta och slagit ihjäl någon under rus. Det finns en drös av Martinar, ingen av dem förtjänar så mycket uppmärksamhet som han fått.

Ok, tack för beskrivningen och din inställning. Han misshandlade en person av det svagare könet bortom igenkänning. Att vara påverkad är inget carte blanche att få döda. Systerns agerande för att casha in länder henne ingen heder.
Citera
2022-01-29, 18:43
  #11743
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Ok, tack för beskrivningen och din inställning. Han misshandlade en person av det svagare könet bortom igenkänning. Att vara påverkad är inget carte blanche att få döda. Systerns agerande för att casha in länder henne ingen heder.

Håller med dig. Martins rus och angrepp på en fysiskt betydligt mindre och svagare person som Lotta ger honom ingen respekt och gör honom till en rätt feg och dålig individ, antagligen även bland många av sina gelikar. Men han är bara en i mängden av personer som gjort dåliga och för andra skadliga saker, varken mer eller mindre.

I just Martins fall verkar han och den ena brodern haft en helvetisk barndom, där Martin möjligen också utsattes för sexuella övergrepp av sin numera döda missbrukande mor. Hans barndomsomgivning vittnar om att han aldrig hade en chans att bli helt normal med den uppväxten. En liten ensam pojke som for väldigt, väldigt illa. Han har tydligen en brorson som han älskar högt och gör allt för att denne ska få en bra och annorlunda uppväxt och liv än han själv fick.

Så frågan är vem ska vi tortera och stympa enligt dem som tycker att vi ska utföra medicinska experiment på andra? Martin? Hans mor om hon levde? Eller alla som vi dömt för att ha gjort dåliga saker? Även de som sedan frikänns?

Jag tycker Martin sitter bra där han är och jag tycker att han ska få så lite medial uppmärksamhet som möjligt. Detsamma gäller för de långväga anhöriga som försöker tjäna pengar på att Lotta umgicks i fel kretsar och dödades.
Citera
2022-01-29, 18:55
  #11744
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja jag kanske trivialiserar Martins brutala dödsmisshandel av Lotta - därför att det egentligen återigen handlar om en ofta förekommande misshandel i nära relation, i det här fallet ledande till döden. Inte varken mer eller mindre uppseendeväckande jämfört med alla andra mord som sker, snarare tvärt om

Rätt ska vara dock vara rätt när man diskuterar fakta kring fallet - Martin är ”bara” dömd för ett mord.

Ett mord är illa nog, en hemsk handling.
Men ska vi jämföra våldsamma plågsamma mord, vilket naturligtvis egentligen är omöjligt att värdera för offret, finns det i mitt tycke ännu mer obehagliga våldsdåd än detta.

Det här handlar om att en storvuxen 33 årig missbrukare under rus slår 8-10 slag i ansiktet på sin 41 åriga kvinna - som tjatat att han ska komma hem till henne efter en festkväll - så att hennes ansikte svullnar upp och hon avlider 3-4 dygn senare av en hjärnblödning.
Det är onekligen en liten anstrykning av ger man sig in i leken, lika barn osv över detta mord.

Jämför det med vad Arkilov gjorde mot helt okända, vad Eklund gjorde mot sina offer eller vad sadistiska sexmördare gjort. Det var brott mot någon helt okänd som inte hade något dåligt umgänge eller riskbeteende, brott mot små barn och i vissa fall brott som inneburit enormt stort lidande under lång tid för offret.

Det gäller inte för Martins dödsmisshandel av sin käresta Lotta. Detta mord ska nog egentligen snarast liknas vid bråk bland missbrukare eller kåkfarare där någon plötsligt slår ihjäl någon annan eller en flickvän.

Att mordet på Lotta fick sådan uppmärksamhet berodde på de lögner hennes anhörig - två systrar - lämnade till media när systrana själva tog kontakt med media. De beskrev då Lotta som Snövit och Marin som en för Lotta okänd hin håle - vilket naturligtvis visade sig vara väldigt lång från sanningen.

Som finns refererat i tråden har systrarna, främst den ena, också försökt kräva väldigt mycket pengar till egen ficka av svenska staten, sjusiffriga belopp, för att Lotta kunde umgås med Martin. Därtill har de också, utan framgång, försökt få ut dubbla skadestånd från Brottsoffermyndigheten (finns länkade citat om detta från Brottsoffermyndigheten i tråden). Det är inte en alltför långsökt tanke att de räknade med att uppmärksamheten skulle kunna ge dem ekonomisk vinst.

Mordet på Lotta - ett av 17-18 kvinnomord i nära relation som sker varje år, har helt enkelt fått oproportionerligt stor uppmärksamhet. Det är egentligen ett ”vanligt nära relationsmord med missbruksinslag” varken brutalare, sorgligare eller har ens drabbat några moderlösa barn - som ofta är fallet. Flera av de andra nära relationsmorden är betydligt brutalare och sorgligare att läsa omständigheterna kring.

Tyvärr har de andra morden jämförelsevis nästan inte uppmärksammats alls.
Så sluta ge Martin mer uppmärksamhet och hat, glöm honom, sluta beskriva att han ska torteras och stympas - det är bara löjligt. Han är bara en i raden av missbrukande kåkfarare som misshandlat sin käresta och slagit ihjäl någon under rus. Det finns en drös av Martinar, ingen av dem förtjänar så mycket uppmärksamhet som han fått.

Ditt inlägg är en stötande relativisering av mordet på Lotta Rudholm. Jag är förvånad över dina teser att är man själv en människa med problem, som kanske Lotta var, så får man skylla sig själv om man kommer i kontakt med personer som Martin. En annan sak är att du tycker att det finns grader i mördandet, att det finns hemskare mord än detta.

Jag tycker Lotta Rudholm har inte gjort något som motiverar att det är mindre fel att hon mördas jämfört med andra mord. I princip tycker jag inte det är någon skillnad om man mördar en prinsessa eller en vanlig kvinna. Det är lika hemskt. Att de poliser som besökte brottsplatsen sa att det var det värsta de sett, hur tolkar du det? Hur tror du det känns att bli misshandlad till döds? Känns det mindre ont än att bli våldtagen och strypt av Eklund? Finns det grader i lidandet att dö för någon annans hand?

Nej, faktum är att Martin är och kommer att vars en stor belastning och fara för samhället om han kommer fri. Jag delar den uppfattningen att med nuvarande lagstiftning skulle han hållas drogad på en rättspsykiatrisk avdelning tills hans dagar vore till ände. Men jag skulle personligen helst vilja att samhället besparade oss den kostnaden och skickade räkningen på kulan till de anhöriga.
Citera
2022-01-29, 19:08
  #11745
Medlem
gorillaglues avatar
Mötte martin för många år sedan när han var ung. Tänkte redan då att världen skulle må mycket bättre av att martin tog livet av sig. Lotta gjorde inget fel alls, förutom att inte övertala martin till att ta självmord.
Citera
2022-01-29, 19:15
  #11746
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Ditt inlägg är en stötande relativisering av mordet på Lotta Rudholm. Jag är förvånad över dina teser att är man själv en människa med problem, som kanske Lotta var, så får man skylla sig själv om man kommer i kontakt med personer som Martin. En annan sak är att du tycker att det finns grader i mördandet, att det finns hemskare mord än detta.

Jag tycker Lotta Rudholm har inte gjort något som motiverar att det är mindre fel att hon mördas jämfört med andra mord. I princip tycker jag inte det är någon skillnad om man mördar en prinsessa eller en vanlig kvinna. Det är lika hemskt. Att de poliser som besökte brottsplatsen sa att det var det värsta de sett, hur tolkar du det? Hur tror du det känns att bli misshandlad till döds? Känns det mindre ont än att bli våldtagen och strypt av Eklund? Finns det grader i lidandet att dö för någon annans hand?

Nej, faktum är att Martin är och kommer att vars en stor belastning och fara för samhället om han kommer fri. Jag delar den uppfattningen att med nuvarande lagstiftning skulle han hållas drogad på en rättspsykiatrisk avdelning tills hans dagar vore till ände. Men jag skulle personligen helst vilja att samhället besparade oss den kostnaden och skickade räkningen på kulan till de anhöriga.

Naturligtvis finns det gradskillnader i mord. Det är det som rätten värderar när straff utdöms. Exempelvis hur mycket lidande offrets utsatts för, om offret själv valt umgänget och bjudit in gärningsmannen eller oprovocerat blivit överfallen. Om offret kände till att gärningsmannen hade en historik av våldsbrott eller kände till att gärningsmannen missbrukade och då kunde bli brutal.
Därtill är det försvårande om dödande tagit lång tid och inneburit stor dödsångest, om offret blivit sexuellt utnyttjad eller om mordet skett inför barn. Även beteendet efteråt - om man försöker hindra utredningen, gömma kroppen etc värderas.

Ingen av dessa försvårande omständigheter finns i fallet Lotta. Martin ringde efter ambulans och polis, erkände och tog på sig hela skulden.

Därtill ansågs det nog inte så bra att utredningen visade att Lotta använd kokain tillsammans med Martin och bett honom skaffa anabola steroider också till henne. Dessutom hade hon ljugit till polisen, till sitt utsedda ombud, till sjukvården för att bli sjukskriven, till vänner, exet, arbetsgivaren och anhöriga.

Martin dömdes inte heller till lagens strängaste straff - eftersom det inte förelåg försvårande omständigheter.

Om en polisman till media uppger att 8-10 slag mot ansiktet på en 41-årig kvinna är det värsta väld han sett, säger det nog mer om polismannen än om våldsbrottet.
Jmf med torterade, svårt misshandlade, ibland delvis uppätna, brända mordoffer och barn ex flickan Ebba i delar på Drottningatan.
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2022-01-29 kl. 19:26.
Citera
2022-01-29, 19:22
  #11747
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Mötte martin för många år sedan när han var ung. Tänkte redan då att världen skulle må mycket bättre av att martin tog livet av sig. Lotta gjorde inget fel alls, förutom att inte övertala martin till att ta självmord.

Du glömmer att Lotta försökte bli gravid med Martin. Avkomma till denne man som du beskriver att världen vore bäst utan. Hur kan du samtidigt tycka att Lotta ”inte gjorde något fel alls”?

Så kokainmissbruk, lögner till höger och vänster, falsk sjukskrivning och att skaffa barn med någon som du anser vara en dålig individ innebär inte att man ”gör något fel”?
Citera
2022-01-29, 20:16
  #11748
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du glömmer att Lotta försökte bli gravid med Martin. Avkomma till denne man som du beskriver att världen vore bäst utan. Hur kan du samtidigt tycka att Lotta ”inte gjorde något fel alls”?

Så kokainmissbruk, lögner till höger och vänster, falsk sjukskrivning och att skaffa barn med någon som du anser vara en dålig individ innebär inte att man ”gör något fel”?
Inte förtjänade hon att dö. Han skulle nog ta sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in