Citat:
Ursprungligen postat av
Beckisbarnet
Du verkar vara en sådan där person som inte kan ha en diskussion utan att sätta stämplar på folk och köra med guilt-by-association-retorik. Jag har inte skrivit något som innebär att jag menar att man ska rättfärdiga dessa handlingar, jag pratar om hur man ska hantera det i vissa fall.
Om du tycker att det är okej att eventuellt förståndshandikappade hängs ut för något dom kanske inte fattar innebörden av så får det väl stå för dig. Jag tycker att det är tveksamt i vissa fall, men jag säger inte att alla uthängningar är fel.
Så fall ber jag ödmjukt om ursäkt ifall jag har läst dina inlägg och missförstått.
Jag tyckte bara det kändes som att du på något sätt tog dessa handlingar i försvar på grund av att de var placerade på ett boende?
Det kan man inte göra så klart.
Du har ett ansvar och Lagen gäller även på ett lss-boende eller även inom sjukvården på ett sjukhus på en avdelning.
Är det så att de inte klarar av det så är det ju slutenvården som fattas, alternativ fängelse.
Det finns aldrig någonting som kommer att rättfärdiga en pedofil sitter och skriver till minderåriga.
Samt även om nu de här båda kändisarna (Patrik och hans kollega) sitter och provocerar fram svar, så har det egentligen ingen betydelse.
Om jag hade suttit på en dejtingsida 13-åring Har du börja skriva med mig så hade jag såklart avslutat väldigt snabbt.
Jag står fast i det jag har sagt innan, hänger ut dem så att alla får veta det. Alternativ polisanmäl och berätta för arbetsgivare.