2022-01-27, 20:55
Medlem
Är det någon som kan lista alla äckel de tagit fast.

Dick Almqvist
Roger Nilsson - Mr X
Robin som skrev sitt eget namn i chatloggen

Fler?
Citera
2022-01-27, 21:10
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swenne1
Ja den där sopan har dom jagat länge men är ju nu identifierad som tur är. Än så länge så är frugan och han skrivna på samma adress.

Ja, det vara bara så absurt att han, MR X, satt och tajade i bilen o när Sjöberg och kvinnan kommer gående så sjunker kuken ihop som ett skrumpnat löv. Så jävla patetisk människa...

Vilket jävla folk det finns alltså!
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-01-27 kl. 21:34.
Citera
2022-01-27, 21:16
Medlem
Beckisbarnets avatar
Jag har nu kollat fler av uthängningarna på Dumpen, och i flera fall så har dom ju faktiskt konversation med pedofilerna.

Det allra värsta av alla är ändå "Femfinger-Tobbe" en riktigt sjuk person...
Kolla gärna, uthängningen består av två videos där dom har en konversation med mannen:
https://dumpen.se/2021/12/30/frmfinger-tobbe-letar-smabarn-napp-igen/
Citera
2022-01-27, 21:29
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Man kan ju allt hoppas de plockar bort inlägget med LSS-snubben och kommer med en fet ursäkt. Dock tror jag inte det kommer ske om det inte sker via någon utomstående på rättslig väg. Sorgligt som fan de förstört hans liv. Har följt sidan med ett halvt öga senaste månaderna men kan säga att efter det snesteget med att hänga ut och dessutom visa bild på den stackars pojkens organ fick admins att falla till botten i mina ögon. Har kritiserat dem förut på hemsidan och kan säga att redan då tappade jag en del respekt för dem. Tråkigt men sant så styr ju admins vilka kommentarer till inläggen som publiceras eller ej. Nu tror jag att de som går att läsa till det inlägget är de som är mildast i kritik. Patrik och Sara verkar som sagt inte vara de bästa på att ta och hantera kritik.

cogito.ergosum grymt bra skrivet btw 💪🙂

Jag har nu kollat nästan alla videos med uthängningar på sajten. Vissa håller högre kvalitet och en del av dem har ganska låg kvalitetsnivå tyvärr.

Några av snuskgubbarna dom hängt ut verkar dessutom närmast utvecklingsstörda. Jag tycker inte att det är riktigt okej att ösa på stenhårt mot personer som kanske inte ens har intellekt nog att begripa vad dom håller på med. Sådana personer är det bättre att man ställer ultimatum och kontakta närstående så kan anhöriga/vårdansvariga ta itu med personen istället.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-01-27 kl. 21:33.
Citera
2022-01-27, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag har nu kollat nästan alla videos med uthängningar på sajten. Vissa håller högre kvalitet och en del av dem har ganska låg kvalitetsnivå tyvärr.

Några av snuskgubbarna dom hängt ut verkar dessutom närmast utvecklingsstörda. Jag tycker inte att det är riktigt okej att ösa på stenhårt mot personer som kanske inte ens har intellekt nog att begripa vad dom håller på med. Sådana personer är det bättre att man ställer ultimatum och kontakta närstående så kan anhöriga/vårdansvariga ta itu med personen istället.

Låter fruktansvärt ädelt av dig.
Jag bara undrar om du tänker samma sak om det hade gällt din egen dotter?

Troligtvis Hade du inte gjort det, troligtvis har du inte ens barn.

Om man inte har intellekt nog att förstå man gör fel så ska man inte befinna sig på ett lss-boende och springer runt och har fri tillgång till internet och sitta och skriva med minderåriga sexuella saker.

Och om du undrar så har jag suttit som enhetschef inom omvårdnad kommunen och har haft ansvar över x-antal LSS och SoL- boenden.

Det finns ingenting alls som rättfärdigar dessa handlingar även om man är förståndshandikappad!

Hänga ut asen!!
Citera
2022-01-27, 21:45
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Låter fruktansvärt ädelt av dig.
Jag bara undrar om du tänker samma sak om det hade gällt din egen dotter?

Troligtvis Hade du inte gjort det, troligtvis har du inte ens barn.

Om man inte har intellekt nog att förstå man gör fel så ska man inte befinna sig på ett lss-boende och springer runt och har fri tillgång till internet och sitta och skriva med minderåriga sexuella saker.

Och om du undrar så har jag suttit som enhetschef inom omvårdnad kommunen och har haft ansvar över x-antal LSS och SoL- boenden.

Det finns ingenting alls som rättfärdigar dessa handlingar även om man är förståndshandikappad!

Hänga ut asen!!

Du verkar vara en sådan där person som inte kan ha en diskussion utan att sätta stämplar på folk och köra med guilt-by-association-retorik. Jag har inte skrivit något som innebär att jag menar att man ska rättfärdiga dessa handlingar, jag pratar om hur man ska hantera det i vissa fall.

Om du tycker att det är okej att eventuellt förståndshandikappade hängs ut för något dom inte fattar innebörden av så får det väl stå för dig. Jag tycker att det är tveksamt i vissa fall, men jag säger inte att alla uthängningar är fel.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-01-27 kl. 21:49.
Citera
2022-01-27, 21:51
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Sedan kan jag tycka det är illa att både skånskan och Sjöberg, genom sina långvariga drogmissbruk, sannolikt bidragit med miljontals kronor till den organiserade brottsligheten som bland annat sysslar med trafficking av minderåriga. Har de bett alla traffickingoffer om ursäkt för detta?

Exakt vad har detta med Dumpen att göra?
Citera
2022-01-27, 21:51
Bannlyst
Citat:
Du verkar vara en sådan där person som inte kan ha en diskussion utan att sätta stämplar på folk och köra med guilt-by-association-retorik. Jag har inte skrivit något som innebär att jag menar att man ska rättfärdiga dessa handlingar, jag pratar om hur man ska hantera det i vissa fall.

Om du tycker att det är okej att eventuellt förståndshandikappade hängs ut för något dom kanske inte fattar innebörden av så får det väl stå för dig. Jag tycker att det är tveksamt i vissa fall, men jag säger inte att alla uthängningar är fel.

Så fall ber jag ödmjukt om ursäkt ifall jag har läst dina inlägg och missförstått.

Jag tyckte bara det kändes som att du på något sätt tog dessa handlingar i försvar på grund av att de var placerade på ett boende?

Det kan man inte göra så klart.
Du har ett ansvar och Lagen gäller även på ett lss-boende eller även inom sjukvården på ett sjukhus på en avdelning.
Är det så att de inte klarar av det så är det ju slutenvården som fattas, alternativ fängelse.

Det finns aldrig någonting som kommer att rättfärdiga en pedofil sitter och skriver till minderåriga.

Samt även om nu de här båda kändisarna (Patrik och hans kollega) sitter och provocerar fram svar, så har det egentligen ingen betydelse.

Om jag hade suttit på en dejtingsida 13-åring Har du börja skriva med mig så hade jag såklart avslutat väldigt snabbt.

Jag står fast i det jag har sagt innan, hänger ut dem så att alla får veta det. Alternativ polisanmäl och berätta för arbetsgivare.
Citera
2022-01-27, 21:55
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Så fall ber jag ödmjukt om ursäkt ifall jag har läst dina inlägg och missförstått.

Jag godtar din ursäkt.

Det blir så jävla aggressivt i dessa diskussioner. Flashback ska ju vara yttrandefrihetens sista utpost, ändå ska jag sitta här och behöva ta en massa skit bara för att mina åsikter skiljer sig några millimeter från någon annans åsikter.

Det spårar ur tycker jag. Ingen diskussion, bara pajkastning.
Citera
2022-01-27, 21:56
Bannlyst
Citat:
Jag godtar din ursäkt.

Det blir så jävla aggressivt i dessa diskussioner. Flashback ska ju vara yttrandefrihetens sista utpost, ändå ska jag sitta här och ta en massa skit bara för att mina åsikter skiljer sig några millimeter från någon annans åsikter.

Det spårar ur tycker jag. Ingen diskussion, bara pajkastning.

Tyvärr det blir lätt så på internet.
Och sedan är ju det här är ett ganska laddat ämne.
Citera
2022-01-27, 22:08
Medlem
Citat:
Och om du undrar så har jag suttit som enhetschef inom omvårdnad kommunen och har haft ansvar över x-antal LSS och SoL- boenden
Du trollar, har varit runt på mängder av lss, sol- boenden, å det ligger ju i sakens natur att många är riktigt märkliga i sitt beteende och att de går över gränsen. Att de gör det i sammanhang som dumpen undersöker är då ingen överraskning för mig. Tror dock att dessa stödboende kan dämpa viss galenskap så de är ju berättigade.
Citera
2022-01-27, 22:12
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

Om jag hade suttit på en dejtingsida 13-åring Har du börja skriva med mig så hade jag såklart avslutat väldigt snabbt.

Eftersom du uppenbarligen inte är en pedofil så finns det ju ingen som helst anledning till att jag (eller någon annan) skulle misstänka att du skulle vilja prata med en 13-åring på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in