2022-01-29, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Cs äldre som måste fått hela sin värld upp och nervänd om han gått i villfarelsen att C var en omtänksam och kärleksfull make och pappa. Jag skulle kunna tänka mig att förnekelsen är total och att han kanske t o m skulle kunna lägga skuld på B för vad som hänt.
Var det inte så, att han flyttade till Polen i våras? Då har han ju inte haft någon närmare kontakt med familjen den senaste tiden och inte märkt av vad som var på uppsegling med misshandelsanmälan och skilsmässoansökan. Arma stackare! Han måste vara helt chockad.

Han gick även i tron att fadern drev ett stort byggföretag och köpte massa nya bilar till B.

Vet nån som vet om sonen kan lite ryska?
Citera
2022-01-29, 15:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tiden är kommen för att lägga ner tramset med att måla ut B som förövaren i denna tragedi..

Vi vet fortfarande inte vem som har gjort vad i det aktuella fallet. Det kommer att framgå av FUP:et.
Du har för bråttom helt enkelt och vägleds av fördomar och förutfattade meningar.

Citat:
Efter barnens vittnesmål framgår det med all tydlighet vilka som var offren..

Kan inte du länka till deras vittnesmål?

Citat:
Barnen och B blev både fysiskt och psykiskt misshandlade.

När har barnen blivit misshandlade och av vem?
Citera
2022-01-29, 15:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Han gick även i tron att fadern drev ett stort byggföretag och köpte massa nya bilar till B.

Vet nån som vet om sonen kan lite ryska?
Jag har för mig att Ursalund skrivit att de läser det i grundskolan.
Citera
2022-01-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för ditt fortsatta engagemang men vi vet fortfarande inte om båda parter slagit varandra i det aktuella fallet så det klingar väl rätt illa att bara prata om hustrumisshandel?

Barby har ju som bekant gett en annan bild av detta drama än din fördomsfulla bild av fallet.

Vi vet inte heller om det handlar om ett mord, du har inte tidigare kommenterat teorin om en tragisk olyckshändelse i samband med gräl och bråk om vårdnaden om det minsta barnet?

Vad tror du egentligen om denna hypotes?

Nu är det inte mig du frågar, men JAG TROR inte dugg på den teorin.
Om du själv försöker pröva teorin att B mördades av C, att han tappade det helt när han började puckla på henne den ödesdigra kvällen och var likgiltig för konsekvenserna, vad tänker du då?
Citera
2022-01-29, 15:23
Medlem
Citat:
Jag har för mig att Ursalund skrivit att de läser det i grundskolan.

Tror dom slutade med det i samband med Sovjets kollaps i början av 90 talet.
Citera
2022-01-29, 15:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Hittade det, en annan boende i trapphuset:

"MGM har dåligt humör och var våldsam. /.../ BO har försökt låsa ute MGM men då sov han utanför hennes dörr kommande natt och dagen efter var polis på plats. Hon har inte varit skriven på adressen på Hermodsdal på ett bra tag. /.../"

https://www.flashback.org/sp77394660

Länken fungerar inte och sen NÄR ska vi lita på anonyma partiska bidrag till debatten?

Har inte du och liten ansamling i tråden sågat Barbys inlägg längs fotknölarna vad gäller trovärdighet?

De flesta människor skulle väl dessutom bli på dåligt humör om låset helt plötsligt är utbytt till den gemensamma bostaden?
Citera
2022-01-29, 15:32
Medlem
Citat:
Vi vet fortfarande inte vem som har gjort vad i det aktuella fallet. Det kommer att framgå av FUP:et.
Du har för bråttom helt enkelt och vägleds av fördomar och förutfattade meningar.

Kan inte du länka till deras vittnesmål?

När har barnen blivit misshandlade och av vem?

Står i förvaltningsrätten dom som p5eudonym läst och återgett i tråden.

Nu tar jag för givet att du förnekar detta och väljer att inte tro på det. Men den kommer säkert laddas upp nästa vecka och du byter då strategi till att barnen inte är trovärdiga.
Citera
2022-01-29, 15:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Nu är det inte mig du frågar, men JAG TROR inte dugg på den teorin.

Då borde du kanske motivera VARFÖR du inte tror på den teorin om en tragisk olyckshändelse i anslutning till gräl om vårdnaden?

Vad finns det förresten som motsäger denna hypotes? C har tydligen vidgått att han har orsakat kvinnans död, kan inte du förklara varför det då inte kan handla om en olycka?
Citera
2022-01-29, 15:43
Medlem
Citat:
Då borde du kanske motivera VARFÖR du inte tror på den teorin om en tragisk olyckshändelse i anslutning till gräl om vårdnaden?

Vad finns det förresten som motsäger denna hypotes? C har tydligen vidgått att han har orsakat kvinnans död, kan inte du förklara varför det då inte kan handla om en olycka?

Nu var jag som ställde en fråga till dig.
Tacksam för svar först.
Citera
2022-01-29, 15:50
Medlem
Citat:

Jag känner till två fall där personer avlidit efter slag och fall. En fotbollssupportrar som föll i en stentrappa om jag minns rätt och en kille som föll handlöst på Burger king eller mc Donalds stenhårda golv.

Tror du hon ramlat och slagit huvudet på en sten? Där hon senast sågs är det bara, gräs, jord, grus och annan grönska
Citera
2022-01-29, 15:50
Medlem
Citat:
Cs äldre som måste fått hela sin värld upp och nervänd om han gått i villfarelsen att C var en omtänksam och kärleksfull make och pappa. Jag skulle kunna tänka mig att förnekelsen är total och att han kanske t o m skulle kunna lägga skuld på B för vad som hänt.
Var det inte så, att han flyttade till Polen i våras? Då har han ju inte haft någon närmare kontakt med familjen den senaste tiden och inte märkt av vad som var på uppsegling med misshandelsanmälan och skilsmässoansökan. Arma stackare! Han måste vara helt chockad.
Jaha, så nu är ena barnet icke trovärdigt och andra som har blivit utfrågad av socialtjänsten trovärdiga eller?!
Det här bara visar att sanningen är långtifrån det som vi har fått läsa hittills.
Citera
2022-01-29, 15:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Står i förvaltningsrätten dom som p5eudonym läst och återgett i tråden.

Nu tar jag för givet att du förnekar detta och väljer att inte tro på det. Men den kommer säkert laddas upp nästa vecka och du byter då strategi till att barnen inte är trovärdiga.

Tack men barn är ofta väldigt lojala mot EN eller båda föräldrarna, det är omöjligt att uttolka något säkert ur den där domen.

Den diplomerade riskbedömaren har "bedömt"?

Detta låter väldigt luddigt och ger väl utrymme för en feltolkning?

Tror du att C och hans advokat kommer att överklaga domen till Kammarrätten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in