2022-01-29, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Sex killar och en tjej i ett tält det var säkert för tio år sedan och att den togs upp av tidningarna.
Att jag hag väl varit med lite grann, blivit erbjuden till att delta i trekant fastän att det var väl en dubbelmacka först och att jag vart in vinkad av tjejen, det fanns rum för en till.
Nej tack och då förstår du vad jag anser om gruppsex, men att det förekommer och rätt mycket, det vet jag helt säkert.
Jag skiter fullständigt i kvinnor vilka försätter sig i en sådan situation.

Det är skillnad på en trekant och på att stå 6 män och vänta på sin tur med en ensam kvinna. De 6 männen som väntar på sin tur är störda individer, de måste du väl ändå inse? Och säger kvinnan att det var våldtäkt, så litar iaf. jag fullt ut på detta, eftersom det inte ligger långt efter att tänka att de där 6 störda männen också skulle kunna begå ett vidrigt brott också. Eller är det mysigt att ha sina 5 polares sperma som glidmedel när man själv ska penetrera en redlöst full dam? Nej, det luktar våldtäkt lång väg. För vid våldtäkt handlar det om makt och kontroll och en störd sexualitet, inte om en intim och sexuellt mysig stund.

Och vadå att kvinnan "försatt sig i en sådan situation"? Tror du på fullaste allvar att en kvinna försätter sig i en sådan situation? Visst: hon kanske ville festa, visst hon kanske var sugen å sex med en eller två av snubbarna på festen. Men det gör det inte tillåtet för andra män att ha sex med henne mot hennes vilja. det är dessa vidriga män som försätter henne i den situationen med sin jädra förövarmentalitet. En förövarmentalitet du dessvärre verkar dela.
Citera
2022-01-29, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
För det första så har du ett oärligt sätt att generalisera problemet. Från att specifikt sprida bilder till att lägga ansvar på offer i allmänhet. Det är skillnad på offer och offer, sexbrott och sexbrott. Det är inte heller så att tjejer bär skulden för killars agerande. Både tjejerna och killarna har valt att sprida bilder.

Frågan i ts är också oärlig: "Varför har vi inte kommit länge?" implicerar att vi kan komma längre utan att offra demokratiska fundament som tryck- och yttrandefrihet eller frihet till sin sexuella läggning. Den implicerar också att vi bör komma längre. Det är en ledande fråga.

Vi var långt framskridna under medeltiden. Då var sex hårt reglerat för alla människor och läggningar för att undvika sådana här missöden. Vi har valt att släppa på de normerna för att det innebar ofrihet för individen. Nu är det upp till individen att ta ansvar för sina perversioner.

Problemet här är att vi fortsatt har en kultur där kvinnors nakenhet, sexualitet eller uppvisade intresse för sex är något som är skam och skuldbelagt. Det anses fult och "äckligt" och kan alltså fortsatt 2022, orsaka katastrof för en tjej i form av år av hat, kränkningar och mobbning och "social outcast".
medan motsvarande för en kille är "normalt" grabbigt och inte (om han nu inte är bög) ger honom några speciella problem.

Detta är "medeltida" kvinnohat, förtryck och gravt orättvist.

Och alltså inte ett skit "framskriden" moral.
Senast redigerad av Merapi 2022-01-29 kl. 13:29.
Citera
2022-01-29, 13:12
Medlem
Sinraths avatar
Om offret ska ta mer ansvar och/eller skuld som vissa verkar förespråka, vad ska det göras för ändringar rent praktiskt i juridiken för att ta hänsyn till detta? Ska straff eller ersättning justeras utefter vissa parametrar? Ska nya slags bevis behöva läggas fram som vad för kläder man hade, hur vittnen tyckte man uppförde sig, alkoholhalt i blodet, tid på dygnet, plats man var på eller liknande vid den rättsliga bedömningen?
Citera
2022-01-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Du har nog missförstått incel- begreppet…

Nej, majoriteten använder det som skällsord för att nedvärdera män. Det är bara din läsförståelse som brister.
Citera
2022-01-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Om offret ska ta mer ansvar och/eller skuld som vissa verkar förespråka, vad ska det göras för ändringar rent praktiskt i juridiken för att ta hänsyn till detta? Ska straff eller ersättning justeras utefter vissa parametrar? Ska nya slags bevis behöva läggas fram som vad för kläder man hade, hur vittnen tyckte man uppförde sig, alkoholhalt i blodet, tid på dygnet, plats man var på eller liknande vid den rättsliga bedömningen?

Det borde väl räcka med könstillhörigheten...

Utsatt kvinna...ja men DÅ SÅ, kvinnor är ju alltid mer ansvariga för att hon utsätts för brott av sexuell karaktär än män.

Borttsanklagad man, ja men DÅ SÅ, män kan ju inte åläggas ansvar för vad de gör med sin egen kuk.
De är som robotar har absolut ingen chans stå emot sin kuks "vilja".
Senast redigerad av Merapi 2022-01-29 kl. 13:31.
Citera
2022-01-29, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nej det är inte samma sak. I många fall är de människor de litar på uppenbarligen dåliga människor men de väljer ändå att lita på dem. Men jag inser att du är också bland de som anser att det aldrig någonsin kan ligga något ansvar på någon annan är förövaren så vi har inte mycket att diskutera då du är alldeles för verklighetsfrånvänd.
Jadå, vad var det för uppenbart dåligt med dem som de litade på då? Mer än att de visade sig inte vara att lita på, men det visste de ju inte då.
Citera
2022-01-29, 13:41
Avslutad
Citat:
Ni liberaler är snäppet värre än dem starkt troende.
Att man kan få vara hur djävla dum och fel som helst och allt ont som blir därav är enbart andras FEL!

Framför allt pojkar vilka inte påverkas lika lätt av indoktrinering upplever tidigt att det finns två sidor medan att flickor kommer lätt undan med att det var inte jag! Näe det var inte söta lilla jag. Jag heter Lisa och att jag är snäll!
Ja det är klart att det är deras fel. Det var ju de själva gjorde valet som gjorde dem till dömda sexbrottslingar resten av livet.
Citera
2022-01-29, 13:47
Medlem
369Qs avatar
Samtliga i det här samhället är ett offer. Sluta spela deras spel mot varandra vänner.

Media lyfter fram sånt här med en agenda.

Det var samma visa innan jul när de sa att kvinnor gör mest hemma inför julstöket.

Hörde flera manliga bekanta som minsann ondgjorde sig då gör mycket hemma. Sa till dem att den här konversationen är EXAKT den media vill att ni ska ha. När ni jämför er och bittrar över era fruar.

Det är ett spel. Psykologisk krigsföring.

Hudfärg mot Hudfärg, kultur mot kultur, religon mot religon,kön mot kön.

Vakna vänner.

Elitens/1% ordspråk : ”Divided we stand, united we fall” Dom syftar till oss, 99%

Lär er 369 (enighet)

Eliten dyrkar det. Kolla företagslogotyper och titta efter 369/Triangel. Tex alfa-lås, tetra, google chrome..
Senast redigerad av 369Q 2022-01-29 kl. 13:53.
Citera
2022-01-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Problemet här är att vi fortsatt har en kultur där kvinnors nakenhet, sexualitet eller uppvisade intresse för sex är något som är skam och skuldbelagt. Det anses fult och "äckligt" och kan alltså fortsatt 2022, orsaka katastrof för en tjej i form av år av hat, kränkningar och mobbning och "social outcast".
medan motsvarande för en kille är "normalt" grabbigt och inte (om han nu inte är bög) ger honom några speciella problem.

Detta är "medeltida" kvinnohat och gravt orättvist.
Goddag yxskaft
Citera
2022-01-29, 13:55
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är skillnad på en trekant och på att stå 6 män och vänta på sin tur med en ensam kvinna. De 6 männen som väntar på sin tur är störda individer, de måste du väl ändå inse? Och säger kvinnan att det var våldtäkt, så litar iaf. jag fullt ut på detta, eftersom det inte ligger långt efter att tänka att de där 6 störda männen också skulle kunna begå ett vidrigt brott också. Eller är det mysigt att ha sina 5 polares sperma som glidmedel när man själv ska penetrera en redlöst full dam? Nej, det luktar våldtäkt lång väg. För vid våldtäkt handlar det om makt och kontroll och en störd sexualitet, inte om en intim och sexuellt mysig stund.

Och vadå att kvinnan "försatt sig i en sådan situation"? Tror du på fullaste allvar att en kvinna försätter sig i en sådan situation? Visst: hon kanske ville festa, visst hon kanske var sugen å sex med en eller två av snubbarna på festen. Men det gör det inte tillåtet för andra män att ha sex med henne mot hennes vilja. det är dessa vidriga män som försätter henne i den situationen med sin jädra förövarmentalitet. En förövarmentalitet du dessvärre verkar dela.

Om det är fest och att tjejen är gravt påverkad så är skillnaden ingen, 1 två tre eller sex män att dom utnyttjar situationen vilket hon kan komma på sedan i efter och då blir det till en våldtäkt men tycker hon att det är och var ok då är det lugnt.
Jadå, jag vet till 100% att en del kvinnor försätter sig i sådana situationer.
Som jag har skrivit att gruppsex är inte alls min grej bland annat av det som du tar upp, ett djävla bögeri det är vad det är, man ska se till att ha ryggen fri i sådana sällskap det är ett som är säkert.

Folk gör som dem vill och att de gör dem och därför äger jag en vid syn på detta, en del våldtäkter är svåra att döma i, man måste se på allt/helheten.
Citera
2022-01-29, 14:01
Medlem
Gynekologstols avatar
Två saker. Del så bör kvinnor och flickor lära sig att ta större ansvar, dels så bör samhället sluta upp med den offerkultur som finns kring sexuella övergrepp.

Givetvis så är ett sexuellt övergrepp i första hand gärningsmannens fel, men precis som att människor i allmänhet kan undvika att bli rånade genom att inte gå runt i offentliga miljöer på fyllan och flasha med dyra klockor och kläder så kan flickor och kvinnor undvika sexuella övergrepp genom att till exempel inte klä ut sig till prostituerade och sedan somna på en soffa på ett HVB-hem.

Vidare så bör samhället avdramatisera sexuella övergrepp genom att inte älta dem så förbannat. En kvinnas liv är inte förstört om någon skulle utsätta henne för ett övergrepp, och om hon ändå hävdar det så är det inte något som omgivningen borde spela med i. För fan, ryck upp dig och gå vidare borde vara svaret om någon kör fast i sådant tänkande.
Citera
2022-01-29, 14:02
Avslutad
Citat:
Om det är fest och att tjejen är gravt påverkad så är skillnaden ingen, 1 två tre eller sex män att dom utnyttjar situationen vilket hon kan komma på sedan i efter och då blir det till en våldtäkt men tycker hon att det är och var ok då är det lugnt.
Jadå, jag vet till 100% att en del kvinnor försätter sig i sådana situationer.
Som jag har skrivit att gruppsex är inte alls min grej bland annat av det som du tar upp, ett djävla bögeri det är vad det är, man ska se till att ha ryggen fri i sådana sällskap det är ett som är säkert.

Folk gör som dem vill och att de gör dem och därför äger jag en vid syn på detta, en del våldtäkter är svåra att döma i, man måste se på allt/helheten.
Fast vad är så svårt att döma, har killarna försatt sig i den situationen får de väl stå sitt kast. Eller är de så korkade att de inte vet att de kan bli dömda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in