2022-01-28, 21:58
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om 6 män tycker att det är helt ok att ha sex med samma kvinna som varandra i ett tält eller på en fest medans de andra tittar på, så anser jag att dessa män är rejält störda. Vem fan vill ligga med någon som ens fem polare också sätter på och stå där tillsammans och se på varandra när en efter en sätter på en redlöst packad dam? Du inser säkert att de där 6 männen du skriver om är mycket störda individer? Och att det inte är ett dugg förvånadsvärt om de faktiskt har våldtagit kvinnan i fråga? I synnerhet som hon säger att de har våldtagit henne. Jag skulle definitivt lita fullt ut på henne. Eftersom de där 6 männen har visat upp hur jävla sexualstörda de är som ligger med en ensam kvinna på en fest eller i ett tält, påhejade av varandra....

Det är skillnad om de där 6 männen gått till en swingerklubb, där det sker sexorgier under kontrollerade former med folk som frivilligt vistas där. Fortsatt märkligt beteende, men då hade de ju åtminstone visat att de tar ansvar och kör gangbang med någon som uttryckligen vill och att de gör detta under kontrollerande former.

Men de där 6 männen du skriver om: med största säkerhet har de våldtagit kvinnan du känner. fan, var ett stöd för henne!

Sex killar och en tjej i ett tält det var säkert för tio år sedan och att den togs upp av tidningarna.
Att jag hag väl varit med lite grann, blivit erbjuden till att delta i trekant fastän att det var väl en dubbelmacka först och att jag vart in vinkad av tjejen, det fanns rum för en till.
Nej tack och då förstår du vad jag anser om gruppsex, men att det förekommer och rätt mycket, det vet jag helt säkert.
Jag skiter fullständigt i kvinnor vilka försätter sig i en sådan situation.
Citera
2022-01-28, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Sex killar och en tjej i ett tält det var säkert för tio år sedan och att den togs upp av tidningarna.
Att jag hag väl varit med lite grann, blivit erbjuden till att delta i trekant fastän att det var väl en dubbelmacka först och att jag vart in vinkad av tjejen, det fanns rum för en till.
Nej tack och då förstår du vad jag anser om gruppsex, men att det förekommer och rätt mycket, det vet jag helt säkert.
Jag skiter fullständigt i kvinnor vilka försätter sig i en sådan situation.
Jag antar att du skiter i killarna också när de döms för våldtäkt?
Citera
2022-01-29, 01:50
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är du som är antingen eller. Och du diskuterar främst "offrets ansvar".

Hur komplext det är? Det är inte mer komplext än att det finns folk som inte drar sig för att begå lagbrott.
Så med denna nya insikt, lilla vän, vad är nästa steg?

(snälla svara inte, jag har tillräckligt med runkmaterial)
Citera
2022-01-29, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
För det första, man måste göra skillnad på de som är sexistiska och kvinnohatande tankemässigt och verbalt å ena sidan och de som faktiskt går till handling å andra sidan. Jag själv hatar t.ex de flesta politiker och vissa invandrargrupper och pratar ofta om dessa i negativa termer, det betyder inte att jag kommer att med våld ge mig på några av dessa människor. Detsamma gäller med sexistiska/kvinnohatande män.

Om vi nu ska se på detta kvinnohat ifrån som du säger svenska män så kan jag ge en kortfattad förklaring. Kvinnor säger att de vill ha män som är artiga, ödmjuka, jämställda osv men i praktiken så letar de efter en annan typ av män som är framfusiga, har aggresiva tendenser och definitivt inte är några gentlemän. De "snälla killarna" för snällt stå åt sidan till en början, först när kvinnorna börjar närma sig 30 eller är strax däröver så är helt plötsligt de snälla killarna intressanta, varför? Jo, för att dessa snälla killar har nu skaffat sig bra jobb, egen lägenhet, investeringar på börsen och kanske en egen bil. Vissa män tar tacksamt emot och ingår i förhållande i giftermål husköp osv. Andra män (och detta är nog de sexistiska män vi pratar om) har inte glömt behandlingen de fick under tonåren och ser inga skäl att respektera dessa kvinnor. Som extra förödmjukelse har de också fått vara med att via skattesedeln betala för abort och diverse singelmammor som valt att skaffa barn med olämpliga män.

Med detta sagt så är inte grundproblemet (som jag ser det) vare sig kvinnors beteende eller mäns kvinnohat. Grundproblemet är den gigantiska välfärdsstat som uppmuntrar kvinnor till dessa antisociala beteenden och efterföljande kvinnohat. Hade vi inte haft välfärdsstaten så hade kvinnor behövt bli mer kräsna (dvs kräsna på rätt sätt) och faktiskt fått välja en bra man istället för att ligga runt och ängna sig åt krogliv. Männen å sin sida hade också varit uppmuntrade att faktiskt bli produktiva och civilizerade för det är trots allt detta kvinnor i ett sunt samhälle hade eftersträvat. Som det ser ut idag så är det långt mer effektivt att vara bartender och kunna "the game" än att t.ex vara en duktig ingenjör eller forskare, iallafall om man ser till chansen att få till det med kvinnor. Hur sunt samhälle är det egentligen?

Vilket skitsnack. Män som inte vill ha 30+ mammor hatar inte kvinnor. Dessa kvinnor är helt enkelt inte särskilt attraktiva på marknaden. Precis som många unga killar får erfara. Har ingenting med hat att göra.

Intressant att en kvinna som väljer bort män är stark. En man som väljer bort kvinnor är incel och kvinnohatare. Fler och fler män upptäcker fördelen med att inte ingå äktenskap. Det handlar om frihet.
Citera
2022-01-29, 06:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag antar att du skiter i killarna också när de döms för våldtäkt?

Japp!
Det är ens eget val, sätter man på en asfull/drogad tjej, en crazy bitch, deltar i en orgie under
ett festande där en grupp random upphetsade tjejer har gått i pik, i bastun, på stranden osv, allt detta har jag varit med om.

Det är en gråzon och tyvärr eftersom att Sommar-Sol-PARTY-Bad-Bastu betyder: SEX!
Hedna generna i oss sjuder och att det är gott så men att en del kvinnor dem pallar inte med i efter så att det ska man ha med sig i bagaget hur djävla full som man än blir.

Det bästa är givetvis att ha sin egen tjej och köra hårt vid sidan av kreti o pleti och deras grupplekar där det finns, vinnare och förlorare.
Citera
2022-01-29, 06:36
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Vilket skitsnack. Män som inte vill ha 30+ mammor hatar inte kvinnor. Dessa kvinnor är helt enkelt inte särskilt attraktiva på marknaden. Precis som många unga killar får erfara. Har ingenting med hat att göra.

Intressant att en kvinna som väljer bort män är stark. En man som väljer bort kvinnor är incel och kvinnohatare. Fler och fler män upptäcker fördelen med att inte ingå äktenskap. Det handlar om frihet.

Exakt. kan ha varit 23 bast när en frånskild "morsa" lade an på mig seriöst och att hon såg bra ut och var helt ok men att två små vrålapor till grabbar och så farsan deras en småkriminell som kom och gick.
Även vid den åldern som 23 åring så var det lätt att lägga ihop och där i se ett kommande helvete.
Hon vart uppriktigt ledsen men att vad fan, en annan skulle ju också ha chans till att pröva vingarna så inte ägde jag någon lust till att axla hennes bekymmer.
Citera
2022-01-29, 07:29
Avslutad
Citat:
Japp!
Det är ens eget val, sätter man på en asfull/drogad tjej, en crazy bitch, deltar i en orgie under
ett festande där en grupp random upphetsade tjejer har gått i pik, i bastun, på stranden osv, allt detta har jag varit med om.

Det är en gråzon och tyvärr eftersom att Sommar-Sol-PARTY-Bad-Bastu betyder: SEX!
Hedna generna i oss sjuder och att det är gott så men att en del kvinnor dem pallar inte med i efter så att det ska man ha med sig i bagaget hur djävla full som man än blir.

Det bästa är givetvis att ha sin egen tjej och köra hårt vid sidan av kreti o pleti och deras grupplekar där det finns, vinnare och förlorare.
Killarna får några år i fängelse där de inte är väl sedda av de andra fångarna, och får sen leva resten av sina liv som dömda våldtäktsmän, men som sagt; deras val.
Citera
2022-01-29, 07:41
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Killarna får några år i fängelse där de inte är väl sedda av de andra fångarna, och får sen leva resten av sina liv som dömda våldtäktsmän, men som sagt; deras val.

JA säger jag ju!
Du ser inte mig ibland dem och då har jag upplevt till och med lite för mycket kan jag tala om för dig.
Idag så ses tyvärr våldtäkt som en merit så du kan glömma att dömda våldtäktsmän lider mer än nödvändigt att dem får sitta av sin tid på någon trevlig liten anstalt.
Citera
2022-01-29, 08:01
Avslutad
Citat:
JA säger jag ju!
Du ser inte mig ibland dem och då har jag upplevt till och med lite för mycket kan jag tala om för dig.
Idag så ses tyvärr våldtäkt som en merit så du kan glömma att dömda våldtäktsmän lider mer än nödvändigt att dem får sitta av sin tid på någon trevlig liten anstalt.
Ja, där har ju samtyckeslagen underlättat för dem att bli dömda för våldtäkt om det nu är det de vill bli. Lite win-win där kanske.
Citera
2022-01-29, 08:24
Avslutad
Citat:
Vad är det för jävla liknelse?

På samma sätt som man bara skickar nakenbilder till såna man litar på lånar man bara ut sitt kort till folk man litar på.

Men då anser du att då är det ditt fel att kortet missbrukades för att du lämnade ut det till någon som du litade på inte skulle missbruka det?

Nej, jag menar att man ska inte skicka nakenbilder till dom man inte verkligen litar på och i den här världen ska det inte vara någon utom möjligen ens make/maka

Medan tomaten ovan hävdar att det är aldrig ens eget fel utan bara förövarnas fel.
Citera
2022-01-29, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nej, jag menar att man ska inte skicka nakenbilder till dom man inte verkligen litar på och i den här världen ska det inte vara någon utom möjligen ens make/maka

Medan tomaten ovan hävdar att det är aldrig ens eget fel utan bara förövarnas fel.
De skickar ju bara till dem de litar på. Att sen förövaren missbrukar tilliten är bara förövarens fel, ja.
Citera
2022-01-29, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Pojkar är tydligen fortsatt kvar i samma skuld och skam-tänk där tjejer ska bära ansvaret för killars val av agerande.

Varför har vi inte kommit längre?

"ECPATS nya rapport ”Tjejer måste sluta skicka bilder” bygger på fritextsvar från undersökningen “Nude på nätet” (2021) där närmare 13 000 barn mellan 10 och 17 år berättat om sina erfarenheter av brottsutsatthet och vilka strategier de har för att skydda sig. I den nya kvalitativa rapporten har Peter Andersson, fil.dr. i socialt arbete och leg psykoteraput, analyserat pojkars fritextsvar för att förstå hur de resonerar kring nudes, intimitet, sexualbrott och åldersskillnader."

https://via.tt.se/pressmeddelande/ny-rapport-pojkar-lagger-ansvar-pa-flickor-nar-nakenbilder-spridits-pa-natet?publisherId=3033395&releaseId=3314826

Ingen nyhet att unga tjejer söker bekräftelse....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in