2013-11-14, 14:16
Medlem
Kritstrecksrandigts avatar
Om ni är en familj med barn och söt fru skulle jag inte rekommendera jax/ tjärna ängar. Vad grundar jag då detta på? Somalier finns, både bra och dåliga, har även många somaliska vänner, t.om. dom säger att vissa är dumma i huvudet. Dra alltså inte alla över en kant men tänk på vad konsekvenserna kan bli om det kommer en söt lite MILF till området.

Bor själv på Hagalund, mycket lägenheter och ungdomar men relativt lugnt, för en barnfamilj skulle jag nog rekommendera följande: Forssa, Hönsarvet, Skräddarbacken och Kvarnsveden.
Har du några frågor så svarar jag gärna!

Peace
Citera
2014-05-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kritstrecksrandigt
Om ni är en familj med barn och söt fru skulle jag inte rekommendera jax/ tjärna ängar. Vad grundar jag då detta på? Somalier finns, både bra och dåliga, har även många somaliska vänner, t.om. dom säger att vissa är dumma i huvudet. Dra alltså inte alla över en kant men tänk på vad konsekvenserna kan bli om det kommer en söt lite MILF till området.

Bor själv på Hagalund, mycket lägenheter och ungdomar men relativt lugnt, för en barnfamilj skulle jag nog rekommendera följande: Forssa, Hönsarvet, Skräddarbacken och Kvarnsveden.
Har du några frågor så svarar jag gärna!

Peace

Skräddarbacken har nog borlänges sämsta skola så jag skulle själv starkt rekommendera att inte låta sina barn gå där då jag har gått där själv.
Citera
2014-10-10, 23:55
Medlem
Aboristens avatar
Borlänge är alltså en stad där man inte borlänge?

Finns det jobb i Borlänge, undrar jag?
Citera
2015-02-15, 17:10
Medlem
TheTrueStorys avatar
http://www.dv.is/media/cache/f7/08/f...8cfb5295be.jpg
Citera
2015-02-15, 17:20
Medlem
TheTrueStorys avatar
Allas våran kramgoooa Björ. Fyy faan för sådana här äckelmänniskor. Björn jobbar för er som inte vet på Restaurang Agnes .
Släng ut fanskapet ur landet
Citera
2015-09-17, 21:19
Medlem
Adelaides avatar
Borlänge = rån och misshandel? Shit va folk överdriver. Det är inte Rinkeby eller Botkyrka vi snackar om här.

Borlänge är trevligt, men skulle aldrig kunna tänka mig bo där, mest på grund av att stället är rätt trist.
Citera
2015-09-18, 09:47
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aboristen
Borlänge är alltså en stad där man inte borlänge?

Finns det jobb i Borlänge, undrar jag?

Är du somalier kan du tolka för alla somalier som kommer dit

Nä men ärligt talat, bör väl finnas lite industrijobb kanske. SSAB finns väl där. Sen beror det ju på vad du söker för slags jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Borlänge = rån och misshandel? Shit va folk överdriver. Det är inte Rinkeby eller Botkyrka vi snackar om här.

Borlänge är trevligt, men skulle aldrig kunna tänka mig bo där, mest på grund av att stället är rätt trist.

Håller med om att bilden av Borlänge överdrivs, det finns många knepiga människor men det är inte Göteborg eller Stockholm vi pratar om här.
Citera
2015-09-18, 13:08
Medlem
IceEyess avatar
Avlade en kort visit i Borlänge häromåret för att testa utelivet, och kunde knappt tro mina ögon. Det var som att besöka valfri ort i Somalia, horder av kolsvarta element överallt och en väldigt spänd stämning i överlag
Citera
2016-05-04, 12:21
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag bor inte där men det är en av de värsta städer jag har besökt. Trångsinta småstadsbor som försöker bräcka varandra i sämst dialekt. USCH! Vilken annan stad som helst är förmodligen ok, men borlänge är det inte!

Borlänge skrivs med stor bokstav, dessutom kan väl folk inte göra något åt sin dialekt?

Nej, flytta inte till Borlänge..
Citera
2016-06-02, 15:39
Medlem
mats.nystroms avatar
Som född och uppvuxen i Borlänge kan jag bara, likt alla andra, rekommendera en flytt till Falun i stället.
Det var över 20 år sedan jag flyttade från stan, men den var dålig då och har blivit ännu sämre på senare år.
Lös bilfrågan (köp något billigt, hitta någon att samåka med) så är det lugnt.

Skulle jag flytta tillbaka till Dalarna så är Borlänge inte ett alternativ.
Men Falun, och till viss del Leksand, skulle vara klart lockande.

Och då är jag ändå uppfostrad med att Falu-bor är dumma i huvudet.
Citera
2022-01-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mats.nystrom
Som född och uppvuxen i Borlänge kan jag bara, likt alla andra, rekommendera en flytt till Falun i stället.
Det var över 20 år sedan jag flyttade från stan, men den var dålig då och har blivit ännu sämre på senare år.

Är du galen. Här i borlänge är livet. Falun är skräp.
Citera
2024-08-25, 08:40
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats.nystrom

Du svarade på ett 10 år gammalt inlägg. Och jag på ett 8 år gammalt. Men svaret är ändå detsamma, välj Falun istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in