Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-29, 12:54
  #73
Medlem
En del artiklar om de ensamkommande flyktingbarnen var ju som bekant hysteriskt roliga. Min favorit genom alla tider var nog den om Ahmed, 14 (!!!) år:

https://spikharry.wordpress.com/2010...snyfthistoria/

https://twitter.com/jasonhenrikson2/...38061448720384

Man undrar ju om det är på riktigt eller om överheten testade oss för att se hur långt de kunde gå innan vi protesterade?
Citera
2022-01-29, 12:58
  #74
Medlem
Fettsugnings avatar
En av de första oldboysen jag kommer att tänka på är Siewert Öholm.
Citera
2022-01-29, 12:59
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kjell är väl ändå jävligt ICKE pk? Han kallade ju tex Tom Hjelte ”importerad kinesisk skvallerkärring” i Diskutabelt.


Han är väl inte särskilt icke PK egentligen, annat än att han är anti SD.
Fast det där klippet från Diskutabwlt skulle han aldrig gjort idag så hn har gått åt PK hållet. Däremot håller jag med om att han inte platsar i denna tråd.
Citera
2022-01-29, 13:18
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator


Det minns även jag, epic fail. Går man in på Avpixlat på waybackmachine lär man hitta en del gamla dårar som ligger bortglömda. Ibland har man skrikit av skratt när man läst där, ofta i någon slags uppgivenhet då man bara inte kan hålla sig mer för att allt är så galet.

Det fanns ju även en del pk-figurer inte bara incidenter, som var både cringe-worthy och hysteriskt roliga. Minns något tjackat tacktal av feministrapparen Silvana Imam eller vad hon heter. Var verkligen katastrof.

Mannen på pallen (Erik Ullenhag) var även han ganska komisk. En kortväxt stackars man vars enda uppgift var att agera skit-sköld åt den förljugna migrationspolitiken. Det blev ofta ofrivlligt komiskt.

Arnstad var också han hysterisk, den stirriga blicken som utrstålade total hysteri och galenskap. När han debatterade några danskar på SVT hade jag dragit i mig en gås och ett par kalla. Låg på golvet i mitten, kunde knappt andas.

Den sorglige komikern, Magnus Betnér. Är något så paradoxalt med honom, hans jobb är humor. Men mitt intryck av honom är verkligen en sorgsen ledsam och nedstämd individ. Du är komiker, try smiling once in a while. Då lär du bli i vart fall lite populärare. Nåväl skrattar åt honom i vart fall.

Bra exempel allihop. Ullenhag, den lille folkpartikeln med den stora käften, var den som gav ordet "utmaning" ett ansikte. Alla problem med invandringen benämndes av Ullenhag som "utmaningar". Dock var ingen "utmaning" så övermäktig att den inte skulle gå att lösa.
Med detta sagt försvann "mannen på pallen" till en bekväm ambassadörspost på behörigt avstånd i Jordanien och senare Israel.
Citera
2022-01-29, 13:30
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Minns en tv-debatt mellan ett gäng danska debattörer och svenska radikala feminister med Arnstad i spetsen på andra sidan. Aldrig sett något så bisarrt på tv någonsin. Sunt förnuft vs total galenskap. PK floskler utan substans haglade vilt från svenskarna och man skämdes som svensk. En riktig freakshow.

Haha denna klassikern du menar?

https://youtu.be/xWW63bkIPzA
Citera
2022-01-29, 13:30
  #78
Medlem
Han som skulle förbjuda Tintin på Kulturhuset i Stockholm, Behrang Miri.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...an-kulturhuset

”Att Tintin har rensats ut från hyllorna på ungdomsbiblioteket Tiotretton är en del i arbetet mot hans vision om att personalen på Kulturhuset ska arbeta med antirasism och genusfrågor. Till DN har Behrang Miri sagt att han vill att barn redan i tidig ålder för att diskutera normer och schabloner.
– Den bild Tintinböckerna ger av exempelvis afrikaner är afrofobisk. Afrikaner är lite dumma medan araber sitter på flygande mattor och turkar röker vattenpipor. Bilden av ”skogsturken” finns kvar, det handlar om exotisering och orientalism, säger han.”
Citera
2022-01-29, 13:53
  #79
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Ja sant, men jag tror ändå att ditt bidrag vinner över mitt. Den där dåren som fick sin dotter mördad och strök mördaren medhårs i sann PK anda. Man häpnas.

Fast frågan är om inte detta snarare är ett tecken på den omfattande hjärntvätt som pågått. Jag uppfattar det snarare som ett tecken på ett kuvat folk än komedi.



Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Per Albin-stollen säger jag.

Men går det riktigt att skratta åt mannen som gett oss folkhemmet, och förmodligen anledningen till att ni kan knappa på er mobiler eller datorer?

Vad gör du i den här tråden? Det är ju som att Herman Göring skulle hoppa in i en tråd som kritiserar nazismen och börja vräka ur sig saker. Kryp du tillbaka under din sten och stanna där till Finspång öppnar. Skämmes.




Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kjell är väl ändå jävligt ICKE pk? Han kallade ju tex Tom Hjelte ”importerad kinesisk skvallerkärring” i Diskutabelt.

Kjell är visst PK. Tom hade som journalist gett sig på hans ex-fru eller barn vill jag minnas och Kjell slängde ur sig det där invektivet. I övrigt tror jag Kjell är 100% PK. Han är väl för övrigt zigenare?



Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Hahaha! Den minns jag bra den. Tack där.

Några andra guldkorn:

Byggnads ställningstagande mot manliga män och "macho" och feminism, när de satte på sig rosa fittmösor och manifesterade sin kamp med gruppfoto. Hela den normala världen skattade åt Sverige. Själv tror jag jag kände ett par droppar sippa ner i kalingarna när jag ramla av en stol av skrattattack.

https://www.byggnads.se/om-oss/press...i-solidaritet/

Samma sak här. Den där bilden visar ett kuvat folk. Visst kan man flabba åt det men egentligen är det bara sorgligt.




Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Bra exempel allihop. Ullenhag, den lille folkpartikeln med den stora käften, var den som gav ordet "utmaning" ett ansikte. Alla problem med invandringen benämndes av Ullenhag som "utmaningar". Dock var ingen "utmaning" så övermäktig att den inte skulle gå att lösa.
Med detta sagt försvann "mannen på pallen" till en bekväm ambassadörspost på behörigt avstånd i Jordanien och senare Israel.

Att Ullenhag stod på en pall när han skulle tala med JÅ och den andre långe reportern är däremot roligt. Ullenhag är väl längre än Morgan pysslingen Johansson?

Bland det mest bisarra som visats i TV är Arnstads medverkan i SVT/danska debatten. Att statsministern anlitat fanskapet är obegripligt. Tror dock inte han engagerades efter det inslaget.
Citera
2022-01-29, 14:12
  #80
Avstängd
Niggerss avatar
Bengt Westerberg när han lämnade soffan valnatten 1991 när Ian & Bert kom in i Riksdagen. Tänk vilket bättre Sverige vi kunde ha skapa om man hade lyssnat på folkomröstningen 1988 i Sjöbo och det dom idéer som Ny demokrati hade.

Vi har sluppit tagit emot muslimer ifrån forna Jugoslavien och Somalia, fan vilket bättre Sverige vi hade fått. Vi hade kunna haft 20:- i kommunalskatt och vi hade en bra skola. Men ondska fans där som ville släppa in allt och alla. Onda män och kvinnor som inte ville krossa asylrätten ifrån MENA utan ville förstöra sverige med araber och negrer. FY FAN!
Citera
2022-01-29, 14:16
  #81
Medlem
"Tack för att ni valde Sverige" "Öppna era hjärtan"- Förstår ni hur sinnesjuk människan och hans ekonomiska minister var. Jäflfa cirusnegrer hela bunten.
Citera
2022-01-29, 14:24
  #82
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Fast frågan är om inte detta snarare är ett tecken på den omfattande hjärntvätt som pågått. Jag uppfattar det snarare som ett tecken på ett kuvat folk än komedi.





Vad gör du i den här tråden? Det är ju som att Herman Göring skulle hoppa in i en tråd som kritiserar nazismen och börja vräka ur sig saker. Kryp du tillbaka under din sten och stanna där till Finspång öppnar. Skämmes.






Kjell är visst PK. Tom hade som journalist gett sig på hans ex-fru eller barn vill jag minnas och Kjell slängde ur sig det där invektivet. I övrigt tror jag Kjell är 100% PK. Han är väl för övrigt zigenare?





Samma sak här. Den där bilden visar ett kuvat folk. Visst kan man flabba åt det men egentligen är det bara sorgligt.






Att Ullenhag stod på en pall när han skulle tala med JÅ och den andre långe reportern är däremot roligt. Ullenhag är väl längre än Morgan pysslingen Johansson?

Bland det mest bisarra som visats i TV är Arnstads medverkan i SVT/danska debatten. Att statsministern anlitat fanskapet är obegripligt. Tror dock inte han engagerades efter det inslaget.

Det är inte alls sorgligt. De flesta är idioter och de är inget man kan göra åt. Bättre skratta då åt dem.

En annan Kaptain Sweden-hjälte är den här mannen:
(FB) Stig Wallin: Mannen som fick sin dotter mördad av en afrikan o blev aktiv antirasist

Dotter var ihop med neger, som våldtog och dödade henne. Pappa Stig Wallin blev antirasist och engagerade sig för migranter och rasfrämlingars rättigheter.
Citera
2022-01-29, 14:32
  #83
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Det är inte alls sorgligt. De flesta är idioter och de är inget man kan göra åt. Bättre skratta då åt dem.

En annan Kaptain Sweden-hjälte är den här mannen:
(FB) Stig Wallin: Mannen som fick sin dotter mördad av en afrikan o blev aktiv antirasist

Dotter var ihop med neger, som våldtog och dödade henne. Pappa Stig Wallin blev antirasist och engagerade sig för migranter och rasfrämlingars rättigheter.

Ja, men det är ju det jag menar. Det är ingen naturlig reaktion att ta sin dotters sexualmördare i försvar. Det går emot allt sunt förnuft och all anständighet. Han är helt enkelt så jädra kuvad och hjärntvättad. Att ge sig på "den ensamme lille mannen" på gatan tycker jag är fel. Krossa istället de riktiga förrädarna. Hur många mördare och våldtäktsmän har inte Stefan Löfven tagit selfie tillsammans med?
Citera
2022-01-29, 14:32
  #84
Avstängd
InteriorDecorators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Det där får du nog gräva fram en bild på om jag ska tro på det blajjet.

Många artiklar är borta, men här är ett kollage av vissa av de man hävdat vara "barn"

https://www.google.com/search?q=ensa...8fpu6459wQbRaM

https://www.google.com/search?q=ensa..._wmLM_zdbQLk5M


Här är iaf en bild ifrån en snyftartikel som sparades

Vt inte hur gammal du är, men detta var ett vanligt fenomen under 10-talet. Artiklar om gråhåriga barn ifrån afghnistan. 2015-16 någonting slutade man kalla dem ensamkommande flyktingbarn och kortade ner det till ensamkommande. Men i flera år trodde man att man kunde lura folk


edit: har länkats hela snyftartiklar med bild i tråden nu. Här får du träffa enligt Sveriges radio 14 årige Ahmed https://spikharry.wordpress.com/2010...snyfthistoria/

Man har inte lyckats ta bort allt.
__________________
Senast redigerad av InteriorDecorator 2022-01-29 kl. 14:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback