Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Supportrarna hade i varje fall höga sportsliga förväntningar. De pratade ju om Hamsik, hemvändare och SM-guld strax innan säsongsstart förra året.
Det fanns inget konsensus om att det skulle bli SM-guld bland oss blåvita, och det var heller inte något som det pratades om bland ledande representanter i t ex Änglarna, eller för den delen när dom uttalade sig i "biblarna", förväntningarna var väldigt varierade precis som vanligt.
Personligen tyckte jag att vi kunde kräva att sluta på övre halvan, men hoppades på mer än så, övre halvan blev det ju men 2/3 av säsongen blev ju vaskad. I år hoppas jag på att vi slutar högre upp än förra året och att vi går för att vinna cupen såklart.
Hamsik åkte ju på en vadskada på andra träningen i princip och när rehaben drog ut på tiden så förstod man ju att det kanske inte skulle bli någon formtoppad version av honom. Tråkigt, men ja... det får man väl delvis beskylla plasten för, plasten hade han ju väldigt tydliga åsikter om, som han antagligen delar med de flesta andra som håller till eller har hållit till på hans nivå.
Nu kommer han nog vinna turkiska ligan.
Edit: Jag
hoppades visst på en plats på övre halvan.
Ja, jag tycker att det är svårtippat och hoppas typ på en topp 8 placering, blir det bra finns det ju potential för mer än så, men det har jag inte aning om än så länge, lite för mycket osäkerhet i truppen, t ex JJ, kan han komma upp i en bra nivå så är det ju en klasspelare, men om skadorna har påverkat honom permanent är det ju antagligen inte samma spelare.
Ja, Kolbein är ju också en av de där som man är väldigt osäker på, man ser ändå att det finns något bra i den där kroppen, fin touch etc, men jag har ju egentligen 0 förväntningar på honom efter hans tid i Gnaget.
(FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2021