2022-01-29, 10:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Enda anledningen till att Göteborg värvade Hamsik var väl för att man skulle göra en "ekonomisk" vinst på den affären. Rent sportsligt så visste man ju att han inte skulle bidra så där jättemycket. Sedan hade nog Göteborg själva hoppats på mer än vad han visade.

Supportrarna hade i varje fall höga sportsliga förväntningar. De pratade ju om Hamsik, hemvändare och SM-guld strax innan säsongsstart förra året.
2022-01-29, 11:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Supportrarna hade i varje fall höga sportsliga förväntningar. De pratade ju om Hamsik, hemvändare och SM-guld strax innan säsongsstart förra året.

Supportrarna tappade väl omdömet. Lite som ni gjorde när ni på fullt allvar trodde att delägaren kände något för er klubb. Vill du se bilderna på tifot igen? Det kostade nog en del.
Senast redigerad av MrSkargard 2022-01-29 kl. 11:18.
2022-01-29, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Det fanns inget konsensus om att det skulle bli SM-guld bland oss blåvita, och det var heller inte något som det pratades om bland ledande representanter i t ex Änglarna, eller för den delen när dom uttalade sig i "biblarna", förväntningarna var väldigt varierade precis som vanligt.

Personligen tyckte jag att vi kunde kräva att sluta på övre halvan, men hoppades på mer än så, övre halvan blev det ju men 2/3 av säsongen blev ju vaskad. I år hoppas jag på att vi slutar högre upp än förra året och att vi går för att vinna cupen såklart.

Hamsik åkte ju på en vadskada på andra träningen i princip och när rehaben drog ut på tiden så förstod man ju att det kanske inte skulle bli någon formtoppad version av honom. Tråkigt, men ja... det får man väl delvis beskylla plasten för, plasten hade han ju väldigt tydliga åsikter om, som han antagligen delar med de flesta andra som håller till eller har hållit till på hans nivå.

Nu kommer han nog vinna turkiska ligan.

Edit: Jag hoppades visst på en plats på övre halvan.

Ja, jag tycker att det är svårtippat och hoppas typ på en topp 8 placering, blir det bra finns det ju potential för mer än så, men det har jag inte aning om än så länge, lite för mycket osäkerhet i truppen, t ex JJ, kan han komma upp i en bra nivå så är det ju en klasspelare, men om skadorna har påverkat honom permanent är det ju antagligen inte samma spelare.

Ja, Kolbein är ju också en av de där som man är väldigt osäker på, man ser ändå att det finns något bra i den där kroppen, fin touch etc, men jag har ju egentligen 0 förväntningar på honom efter hans tid i Gnaget.

(FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2021
Senast redigerad av Eaglesandshit 2022-01-29 kl. 11:45.
2022-01-29, 11:50
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Fortfarande märkligt att se Hamsik på "alla" matchtröjor en matchdag i Göteborg... Men vi har olika säkert olika kulturer i Stockholm och Göteborg kring sådana här saker. Vad som är plast för mig kan vara legendariskt för en IFK:are.

Så kan det säkert vara, vet dock inte själv vad som är mest plast, att tro på guld pga en spelare som är i laget i 6 månader eller spela på plast. För mig är det riktigt plastigt båda delarna.
2022-01-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Fortfarande märkligt att se Hamsik på "alla" matchtröjor en matchdag i Göteborg... Men vi har olika säkert olika kulturer i Stockholm och Göteborg kring sådana här saker. Vad som är plast för mig kan vara legendariskt för en IFK:are.

Ja det är inte lätt att förstå sig på hur det fungerar i Stockholm, någon säsong som är ok och sedan är man kultförklarad.... och vid det laget har spelaren bytt till någon av stadsrivalerna.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vissa hävdar att Göteborgs extra tröjförsäljning finansierade Hamsik. Jag förhåller mig skeptisk.

Nja, det tror jag inte, men allting sammantaget, t ex UEFA-ersättningen gjorde det definitivt, dessutom så finns det ju också saker som är mer svårmätta i kronor och ören som t ex PR.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2022-01-29 kl. 12:09.
2022-01-29, 12:09
Medlem
snurresprettiss avatar
Jag tänkte på Jake Larsson, blir det superettan spel med ÖSK eller får han chansen i ett bättre lag i en bättre liga tro?
2022-01-29, 12:25
Medlem
eternussermos avatar
Brolin Jr träningsspelar med Bajen
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/brolin-far-chansen-med-hammarby/
2022-01-29, 12:46
Medlem
Kris Da Graca, vad säger Gbgare var inte han ganska svag innan han lämnade för Holland?
2022-01-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kris Da Graca, vad säger Gbgare var inte han ganska svag innan han lämnade för Holland?

Han blandade och gav... frågar du Trazke är det den sämsta gubben han sett.

Men riktigt så illa var det ju inte, matcher där han var riktigt bra var t ex mot Peking och Djurgården 2019, han hade i princip 100% kontroll på motståndarnas anfallare(Turay/Nyman/Holmberg) i dom matcherna, hade han kunnat hålla en sådan hög nivå konsekvent så hade han varit en kanonvärvning... men han var ju också riktigt dålig i en del matcher.
2022-01-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han blandade och gav... frågar du Trazke är det den sämsta gubben han sett.

Men riktigt så illa var det ju inte, matcher där han var riktigt bra var t ex mot Peking och Djurgården 2019, han hade i princip 100% kontroll på motståndarnas anfallare(Turay/Nyman/Holmberg) i dom matcherna, hade han kunnat hålla en sådan hög nivå konsekvent så hade han varit en kanonvärvning... men han var ju också riktigt dålig i en del matcher.

Låter inte helt olikt Colley. Fast dock har han mycket erfarenhet sett till åldern, vilket brukar leda till stabilitet i slutändan.
2022-01-29, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Låter inte helt olikt Colley. Fast dock har han mycket erfarenhet sett till åldern, vilket brukar leda till stabilitet i slutändan.

Kan han hitta en stabilitet och skippa dom där urusla insatserna så är det nog en helt ok värvning. Det finns många fullängdsmatcher på IFK Göteborgs matcharkiv(youtube) om du verkligen vill "scouta".

Supporterdriven tjänst utan vinstintresse med syfte att låta IFK Göteborgs historiska matcher leva vidare.
https://www.youtube.com/c/IFKG%C3%B6teborgsmatcharkiv/videos
Senast redigerad av Eaglesandshit 2022-01-29 kl. 13:39.
2022-01-29, 14:14
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Den privilegierade PK fjanten Georgsson har inlett allt annat än bra hitintills. Vad sysslar hen med?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in