2022-01-05, 14:02
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuudV
Men han skulle lätt kunna gå till nån av Stockholmsklubbarna som Bosman nästa vinterfönster. Därför tänker jag att nån vill norpa honom redan nu, men jag gissar på att han är för dyr. Eller är det uteslutet att spela för nått annat lag än Peking? Annars skulle han ju kunna gå till typ Kina eller nån annan lyxliga...
Jag tror det är helt uteslutet, ja. Han är ju fan uppväxt på Parken.
2022-01-05, 14:25
Medlem
Nyman och Robin är/var egentligen för bra för AS men skador sätter/satte stop till och med för AS många gånger för dessa herrar.
2022-01-05, 15:51
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det finns väl något i brottsregistret som inte är i linje med kamratandan som föreningen skall stå för, vad exakt det är vet jag inte, även om det gått rykten som inte är så smickrande för att uttrycka sig milt, så om det stämmer är det absolut en god anledning att avstå, även om det nog hade varit bra sportsligt, men i sådana fall handlar det om att ta ett principiellt beslut baserat på etik och moral.
Han har erkänt att han är speltorsk, men det är ju inte brottsligt. Skattefusk hade väl setts som en merit annars. Konstigt att dessa rykten inte kommit ut dock, iofs finns han i lexbase. .
2022-01-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Han har erkänt att han är speltorsk, men det är ju inte brottsligt. Skattefusk hade väl setts som en merit annars. Konstigt att dessa rykten inte kommit ut dock, iofs finns han i lexbase. .

Jag har inte en susning om vad han gjort och jag inte ett sett något som styrker påståendena som gjorts om honom så jag vet inte om det stämmer, men om det skulle stämma så är det ingen jag vill se i Blåvitt.

Tycker att han är lite rolig och han gjorde en riktigt bra säsong, kan han fortsätta så är det inget snack om att han hade varit en sportslig tillgång.
2022-01-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Sirius har lagt ett bud på den Norska mittbacken Markus Nakkim, det är verkligen en position vi behöver förstärka.
https://www.nettavisen.no/sport/mjondalen-profil-kan-bli-solgt-i-samtaler-med-ny-klubb/s/12-95-3424227259?fbclid=IwAR0btEuJ_zG57gsjXywrCDEgl6S3ho LYwwOCU9QHuFge7ap8CHxoVn1S3ZM

Ser bra ut på pappret, en lång och nickstark gubbe, som inte verkar vara skadebenägen och inte drar på sig onödiga kort. Bra ålder för att gå in och prestera direkt. Vi behöver ha en Jarl-typ som inte går sönder stup i kvarten och håller misstagen med bollen till ett mimimum. Han passar profilen helt klart.

Det börjar dock bli väldigt många värvningar med övergångssumma för våran del. Hur många runt miljonen eller mer bara på ett år? Typ 6-7 stycken? Förvisso kostar även kontraktslösa spelare i sign-on när man är uppe på en viss hylla, men vi behöver börja få lite avkastning i form av försäljningar också för att det här ska lyfta och inte bara bli en temporär satsning som ebbar ut. Det positiva är väl att det är många unga spelare så det drar inte iväg lönemässigt, riskmässigt känner jag mig lugn.
2022-01-05, 16:27
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det finns väl något i brottsregistret som inte är i linje med kamratandan som föreningen skall stå för, vad exakt det är vet jag inte, även om det gått rykten som inte är så smickrande för att uttrycka sig milt, så om det stämmer är det absolut en god anledning att avstå, även om det nog hade varit bra sportsligt, men i sådana fall handlar det om att ta ett principiellt beslut baserat på etik och moral.
Vad säger ryktet?

Förövrigt är Edvardsen är på ingång till DIF. Vilket jag var först att rapportera om för ca 1 vecka sen. Slutar på runt 5 miljoner verkar det som.
2022-01-05, 16:34
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Förövrigt är Edvardsen är på ingång till DIF. (...) Slutar på runt 5 miljoner verkar det som.

Källa?
2022-01-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vad säger ryktet?

Förövrigt är Edvardsen är på ingång till DIF. Vilket jag var först att rapportera om för ca 1 vecka sen. Slutar på runt 5 miljoner verkar det som.

Tycker jag låter som ett superkap isf. Fyller dock 26 snart och hans kontrakt går ut efter kommande säsong. Men jag trodde han skulle gå för typ minst det dubbla, och kanske till nån klubb utomlands.
Senast redigerad av RuudV 2022-01-05 kl. 16:44.
2022-01-05, 16:54
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Källa?
https://www.vf.se/2022/01/05/avslojar-degerfors-nobbade-bud-pa-victor-edvardsen/
Citat:
Tycker jag låter som ett superkap isf. Fyller dock 26 snart och hans kontrakt går ut efter kommande säsong. Men jag trodde han skulle gå för typ minst det dubbla, och kanske till nån klubb utomlands.
4,5 miljoner utan VFK är budet som nekades.

Han har 1 år på kontraktet, därför sista chansen att casha in för Degerfors. Han har ett brokigt förflutet med både det ena och det andra. Huvudspåret verkade vara arabland, men det körde ihop sig. Endast Djurgården kvar i matchen.
2022-01-05, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Läste att MFF och vi är intresserade av Leo Bengtsson men att Häcken kräver 8-9 miljoner. Gissar på att han drar utomlands och kommer hem som Bosman.
Det är ju billigt! Köp!
2022-01-05, 17:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är ju billigt! Köp!

Ska Bajen ta tillbaka honom? Då blir han väl såld till AIK efter nåt år.
2022-01-05, 17:18
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ja man tänkte att det lär bli samma prislapp som när Varberg sålde Selmani och då tycker jag Edvardsen är en bättre spelare.

Blir det fem miljoner så lär det vara en hyfsad VFk, Werner o co har sett Bosse trolla förr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in