2022-01-28, 22:11
Medlem
Man behöver väl inte vara hjärnkirurg för att förstå att "tipset" kom från Köpenhamn.
2022-01-28, 22:13
Medlem
Fred Friendlys avatar
Eller att Henrik Eriksson planterat ryktet Har en säker källa.
2022-01-28, 22:15
Medlem
snurresprettiss avatar
Adam Ståhl lämnar Sirius för Mjällby.
2022-01-28, 22:32
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Eller att Henrik Eriksson planterat ryktet Har en säker källa.
Själagränsen alltså?
2022-01-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
https://twitter.com/sportbladet/status/1487140737296871431?t=qEq90qt76yNqdHZ5nsudPQ&s=19

Satte du skrattet i halsen när det visade sig återigen vara lögner från Bajenhatarna på Sportbladet?

Kan dock inte klandra dig. Efter Nikosoppan vet man inte vem som är reko och vem som är dum i huvudet. Skönt att Amoo inte är en fitta dock.
2022-01-29, 00:23
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nej, menade svenska. Åsyftar att svenska klubbar är såpass långt efter de största klubbarna runtom Europa att vi aldrig realistiskt sett kommer kunna nå t.ex semifinal i Champions League. För att det skulle ens vara en teoretisk möjlighet skulle vi behöva avskaffa 51%-regeln och det är det inte värt.

Några SM-guld och några sporadiska gruppspel i typ Europa League räcker för att göra mig lycklig!

Jag håller helt med. Ska vi sälja vår själ för att bli vadå? Som danska klubbar? Det känns inte värt det. Det är inte som att varken Midtjylland eller FCK känns så mycket bättre än MFF på annat sätt än att de köper/säljer spelare för mer pengar.
2022-01-29, 05:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av P0872
Man har haft rätt man har haft fel! Varierande kvalité på källorna vilket lett mig till att bli mer restriktiv på senare dagar. Är jag inte helt förd bakom ljuset så har jag uppgifter om att AIK smäller av med 3 nyförvärv in. Ni kan få initialerna och ålder på två av dem då den ena är så enkel och given! Men låt oss se:
J.G
J.L (23)
F.H (22)

Over and out. Lets have it!
John Guidetti och två namn som har diskuterats i testa stör? Jake Larsson och Felix Hörberg. Ser ingen anledning att värva Hörberg när AIK värvat tillbaka Jo Mendes?
Senast redigerad av ville91 2022-01-29 kl. 05:10.
2022-01-29, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Hur ställer sig gnagarna här inne till en eventuell värvning av Guidetti?
Det flesta är nog positiva, om det är till en rimlig kostnad. De flesta anser nog att han kommer kosta mer än det smakar. Men det skapar "hype". Vissa hävdar att Göteborgs extra tröjförsäljning finansierade Hamsik. Jag förhåller mig skeptisk.

Trolig startelva.

Stefanelli (28 år) - Bahoui (30 år)

Ring (19 år) - Billal (21 år) - Larsson (36 år) - Zack (23 år)

Otieno (25 år) - Sotte (31 år) - Milo (29 år) - Lustig (35 år)

Snittålder 27 år 8 månader

Är Guidetti den bästa truppförstärkningen, för det han kostar? För att skapa pengar över sikt, behöver AIK sälja, då behöver man spela unga spelare. I min troliga elva ovan så är det I så fall Ring, Billy, Zack och Otieno (helst när han hunnit få EU-pass). Å tredje sidan; en avvägning mellan spela ungt eller sportsligt resultat omgående. AIKs truppålder 24 år och 11 månader.

Startelevålder?
Vad har ni för snittålder i era troliga startelvor? Allsvenskan har, relativt andra ligor, ganska hög snittålder. I
en pod hävdades det att snittet på startelvan (i allsvenska) var påtagligt äldre än snittåldern. I AIKs fall blir det 2 år och 9 månader.

Ungdomselvan

Meja (20 år) - Kabuye (18)

Ceesay (20) - Ayari (18) - Faqa (17) - Strannegård (19)

Bonde (18, utlånad) - Forsberg (18, utlånad) - Tihi (19, utlånad) - Mendez (19)

Brolin (21, utlånad)

Snittålder 18 år och 8 månader

Edit: jag kan ha missat ngt, det har varit en lång och intensiv natt.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2022-01-29 kl. 07:16.
2022-01-29, 09:14
Medlem
snurresprettiss avatar
Enligt tränarkarusellen så är före detta IFK Göteborgs spelaren Kristopher da Craca klar för Sirius, senast spelade han i holländska ligan.
Tycker inte han var något speciellt i Göteborg men han kanske har utvecklats i Holland.
2022-01-29, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vissa hävdar att Göteborgs extra tröjförsäljning finansierade Hamsik. Jag förhåller mig skeptisk.
Jag är också skeptisk. Men mer anmärkningsvärt är hur man resonerar när man väljer att reppa Hamsik med sin tröja framför alla andra namn man kunde valt.

Plast är populärt ord att slänga sig med i dessa tider. För mig är det "plast" att som Göteborgare stoltsera med en Hamsik tröja.
2022-01-29, 10:10
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag är också skeptisk. Men mer anmärkningsvärt är hur man resonerar när man väljer att reppa Hamsik med sin tröja framför alla andra namn man kunde valt.

Plast är populärt ord att slänga sig med i dessa tider. För mig är det "plast" att som Göteborgare stoltsera med en Hamsik tröja.

Enda anledningen till att Göteborg värvade Hamsik var väl för att man skulle göra en "ekonomisk" vinst på den affären. Rent sportsligt så visste man ju att han inte skulle bidra så där jättemycket. Sedan hade nog Göteborg själva hoppats på mer än vad han visade.
2022-01-29, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Enda anledningen till att Göteborg värvade Hamsik var väl för att man skulle göra en "ekonomisk" vinst på den affären. Rent sportsligt så visste man ju att han inte skulle bidra så där jättemycket. Sedan hade nog Göteborg själva hoppats på mer än vad han visade.

Fortfarande märkligt att se Hamsik på "alla" matchtröjor en matchdag i Göteborg... Men vi har olika säkert olika kulturer i Stockholm och Göteborg kring sådana här saker. Vad som är plast för mig kan vara legendariskt för en IFK:are.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in