2022-01-28, 13:40
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Marek Hamsik är iofs typ 50 nivåer över Guidetti
Motivation slår klass i detta fall.

Det som talar för spel för AIK är att Guidetti har en del att bevisa och är väldigt bekräftelsesökande. Lönen förhindrar återkomst i dagsläget. Jag tror också han vill tjäna mer pengar efter kontraktet med Alaves går ut. Tror dock han skulle gjort det bra i Allsvenskan.
2022-01-28, 13:50
Medlem
regndroppens avatar
Hur ställer sig gnagarna här inne till en eventuell värvning av Guidetti?
2022-01-28, 14:09
Medlem
Vasilis Barkas ryktas till något svenskt lag på lån... gissar på att det är vi, men man vet ju aldrig, det finns väl några andra som också behöver målvakter. Tidigare lagkamrat med Giannis och JJ och nuvarande lagkamrat med Starfelt.

Skulle det bli han så tycker jag att det ser bra ut på förhand.
2022-01-28, 14:11
Medlem
Kan ej se varför John Guidetti skulle till Svealand och spela nu,speciellt i en klubb som inte får spela i Europa så han kan visa upp sig för ett nytt utlandsäventyr ,gissar Kina eller arabvärlden blir nästa destination
2022-01-28, 14:12
Medlem
Så MFF försöker på värva en 17 årig talang från Västerås.. mittfältare...har vi inte nog med sånt?
2022-01-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Helt absurt att vi släpper Sarr för så lite i mitt tycke. Kan inte riktigt förstå hur man tänker, ännu en egen produkt som försvinner samtidigt som jag inte riktigt ser någon svensk anfallare man hade kunnat hämta in.

Förhoppningsvis är det bra klausuler inkluderade. Något som är extra irriterande är att släppa iväg honom till ett jävla mittenlag i Holland.

Kanske är så att JDT får det jobbet, Johnny Jansen som är manager nu har ett utgående kontrakt och han verkar vara utvecklingsstörd. Det har varit matcher där han till och med bänkade Joey Veerman, deras överlägset bästa spelare(och nu såld till PSV). För Benji måste det vara otroligt frustrerande att se Musaba starta match efter match också, han är snabb men thats it, tror inte har har gjort ett poäng än så länge på 15 starter... och då skall han vara en offensiv mittfältare, åstadkommer typ inget alls.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2022-01-28 kl. 14:27.
2022-01-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kan ej se varför John Guidetti skulle till Svealand och spela nu,speciellt i en klubb som inte får spela i Europa så han kan visa upp sig för ett nytt utlandsäventyr ,gissar Kina eller arabvärlden blir nästa destination

Det skulle vara att han är så jäkla kåt på uppmärksamhet isåfall, vara den ”stora stjärnan” i allsvenskan osv. Annars känns han ju som en lirare som skulle passa perfekt i nån oljeliga.
2022-01-28, 14:59
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Mjo tror något oljeland blir nästa destination med. Ett år där sen hem till Sverige.
2022-01-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Danska klubbar är ju onekligen en hylla över oss, dock på bekostnad av att de inte har 51%-regeln. Personligen föredrar jag den svenska modellen då.
Bajen kommer likt andra svenska lag aldrig under min livstid kunna utmana de största klubbarna i Europa och det är jag helt okej med.
Menar du danska klubbar, i ditt resonemang om att utmana. Annars förstår jag inte vad du menar.
2022-01-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuudV
Det skulle vara att han är så jäkla kåt på uppmärksamhet isåfall, vara den ”stora stjärnan” i allsvenskan osv. Annars känns han ju som en lirare som skulle passa perfekt i nån oljeliga.

Stora stjärnan? På att äta kebab eller att sitta i en bil och rappa?
2022-01-28, 15:11
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Stora stjärnan? På att äta kebab eller att sitta i en bil och rappa?
Grabben är iaf nöjd med sin karriär enligt honom själv. SVT gjorde ett reportage med honom inför EM i fjol.
2022-01-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Menar du danska klubbar, i ditt resonemang om att utmana. Annars förstår jag inte vad du menar.
Nej, menade svenska. Åsyftar att svenska klubbar är såpass långt efter de största klubbarna runtom Europa att vi aldrig realistiskt sett kommer kunna nå t.ex semifinal i Champions League. För att det skulle ens vara en teoretisk möjlighet skulle vi behöva avskaffa 51%-regeln och det är det inte värt.

Några SM-guld och några sporadiska gruppspel i typ Europa League räcker för att göra mig lycklig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in