Citat:
Ursprungligen postat av
Krickedixan
Jag har läst det mesta i FUP ( tog ett tag) samt scrollat lite och läst vittnen och annat lite mer noga.
Det som slår mig är att jag tror detta var planerat. Mötesplatsen vid badet var bestämd sedan tidigare under dagen.
När bilen kom dit visste de att ett gäng kompisar redan var där och satt vid grillplatsen. Det var bestämt.
Annars skulle Bahnan och Killarna aldrig kört dit med Frida.
Tror däremot inte flertalet förstod att det skulle gå så långt som ett mord.
De som redan var på platsen men visste att de skulle komma dit med Frida kom lindrigt undan medan SV fick ta ett straff som chaufför. Han var nog inte lika inblandad vilket flera andra var tex L.
Vardagsmat för Ali och Behnan med tanke på deras bakgrund.
Svårt se en rimlig tankebana kring ovanstående markerade i dessa sammanhang. Sätter man sig i en bil med en beväpnad kille och ska möta en något så när rivaliserande gruppering med en skuldbelagd tjej som då pistolhotats tidigare under dagen i baksätet, inte är det för en kvälls gemensamt flugfiske.
Självklart behöver det inte sluta i överlagt mord, men går kanske inte att spela helt oförstående inför vad som faktiskt hände.
Citat:
Ursprungligen postat av
Krickedixan
Det enda jag inte fått ihop är Rebecca?
Vem är hon som väljer att tillhöra dessa kriminella och kaxar mot polisen i förhör genom att spela häftig och svara ”ingen kommentar” på alla frågor. Herregud vilken mupp.
Inte ens killarna svarar det, men hon gör det.
Hur livnär hon sig? Säljer droger?
Fortsätter hon som hon gör som flickvän åt Byvännerna ( ortenfolket) så lär hon snart vara dödad eller sitta inne.
Stackars föräldrar!
Är väl som en modern sol-och-vårar-variant. Eller sekt. Eller annan godtycklig dysfunktionell relation. Och så vidare. Exvis, rent spekulativt i detta fall, en tjej som mest hängt ensam, växt upp med några få kompisar, blivit överviktig efter många ensamma kvällar och sen haft svårt med killar får helt plötsligt en massa uppmärksamhet. När sen betet är taget börjar eländet.
Citat:
Ursprungligen postat av
killerbitch
Ni kunniga personer som läst eller tagit del av FUPEN. Är det nåt som håller rättsligt eller är det mkt svammel ?
Av det jag läst verkar bevisningen ganska solid. Det finns motiv, mordplats, mordvapen, tidpunkter, flyktvägar, ögonvittnen, inspelningar, övervakningfoton, kommunikation, förberedande möten och säkert en del mer.
Det finns utmaningar exempelvis med att placera mordvapnet i någons hand, men där får väl åklagaren tacka juridikgudarna för "gemensamt och i samförstånd". Det borde också gå att argumentera för att det dels är planerat, dels hänsynslöst. BO lär ha upplevt rädsla under lång tid. Det är alltså tal om kännbara straff för alla inblandade, givet att händelseförloppet accepteras av TR/HR.
Jag har iofs haft fel många gånger förr och än så länge är ju alla inblandade trots allt blott misstänkta.