2022-01-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Å hva motiverer oss til å villede? Hindre deg i å oppklare saken?

Ganske tydelig at du sporer av nå.
Citera
2022-01-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ganske tydelig at du sporer av nå.
Hindrer det deg i å oppklare saken?
Citera
2022-01-29, 00:29
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Oisann! Det gikk ikke inn nå heller nei..

Du har fått forklart at det du påsto var min hypotese, var 100% feil.

Og det har jeg også sagt klart og tydelig, at jeg tok feil av deg og trådstarter, i et tidligere innlegg.

Jeg trodde det var du som hadde kommet med lampekuppelen og dørstokken, men så viste det seg å være trådstarter, og da sa jeg at jeg hadde blandet dere sammen.
Citera
2022-01-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Og det har jeg også sagt klart og tydelig, at jeg tok feil av deg og trådstarter, i et tidligere innlegg.

Jeg trodde det var du som hadde kommet med lampekuppelen og dørstokken, men så viste det seg å være trådstarter, og da sa jeg at jeg hadde blandet dere sammen.
Hva er det som er så galt med måten jeg knuser lampekuppelen på?
Hvordan tror du det har skjedd?
Citera
2022-01-29, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmoln
"I huset har det hänt en olycka. Jonas, som passade Tassen, tänkte ta ett bad på övervåningen medan föräldrarna var borta. Under tiden som badkaret fylldes gick han ner till valpen igen. Och så rann vattnet över kanten. När Jonas torkade golvet slog han sönder taklampan med skaftet på golvmoppen. Glasskärvorna träffade honom i ryggen så att han började blöda. Han torkade och sköljde, men blev inte klar förrän han måste åka. Den lilla valpen är ensam när paret kommer hem." (s. 28)

Jonas = TEH
Hvis dette er korrekt gjengitt står vi overfor en løgn. Hvis moppen traff taklampen vil skårene ikke deise med stor kraft mot ryggen. Da må nesten kuppelen eller resten av kuppel falle ned etter at han slo biter av lampen, samtidig som han fortsatt stod rett under med ryggen bøyd forover. Glasskårene må også være tunge og lampekupler er som regel ikke bygd av materiale som vil kunne skade ryggen slik som forklart. Det er heller ikke så høyt under taket at falltakten blir stor. Anser dette som ren bortforklaring av det som virkelig skjedde. Mulig basketak med th etter aehs tlf med teh, men bekrefter teh historien må man også ta hans forklaring om tlf samtalen med en stor klype salt. Slet ned forklaring og skaden ikke tema, halloween.....
Citera
2022-01-29, 00:54
Medlem
Citat:
Linken fra trådstarter sin egen sitering virker ikke, men her er altså kuppelen de linket til, og mente at var montert på veggen over baderomsdøren.
Hele 770 gram tung.

https://www.elektroimportoren.no/skrubeslag-m-glasskuppel-b22/3003200/Product.html
Er det en slik henger ikke forklaringen på greip. Oppkuttet rygg og 1,5 timer intens opprydding og aeh som ikke blir ferdig med resten fra 7 til 10.07 er absolutt ikke troverdig. Blir mer og mer sikker på at drapet skjedde rett etter samtalen med teh. Da blir tidsfaktor mht opprydding og omtale av uhellet tema i tlfsamtale selv om innholdet evt ellers var løgn.
Citera
2022-01-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det kan skyldes at lampeknusingen skjedde på morgenen. Teh ryddet i 1,5 timer og da ville aeh som stod opp kl 7 ryddet siste del. Videre ville dette og ikke halloween og lønnsfjas vært diskutert i tlf 9.14. dvs at det såkalte uhellet da ikke hadde skjedd. Det skjedde etter samtale med sønn. Spørsmålet er hvem som kom med fraktbilen og hvem som kjørte ths bil til futurum og ringte 10.07. hvis to kom med fraktbilen. Kan en tatt ths bil til jobb, mens th og en annen overfalt th. Th dro tidligere fra sv og den andre fraktet aeh til avtalt sted.

At badekarhistorien ikke var tema i 9:14-samtalen kan tyde på manglende sammenheng i forklaringene, at historien ikke henger helt sammen.

Tidslinjen og hvem som var hvor og når, kan bli interessant når flere detaljer vil komme frem i lyset.
Kanskje vil det fremkomme en del "forskyvninger".
Citera
2022-01-29, 01:04
Avslutad
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Telefonen som lå igjen på Futurum er en gammel NOKIA mens iphonen i s4 er AEH's

Ja, det vet vel de fleste her. Det er jo ikke det som er poenget.
Ser du ikke hva Havhest skriver? Sitat: den gamle Nokiaen lå igjen i S4

Antar du ser at dette er direkte feil.
Eller villedning, som mange ville kalt det.
Her er sitatet om at det i tillegg til AEHs iPhone, så fantes det også en Nokia i S4.
Dette er ordrett sitert fra boken.
Side 76 "Lørenskog Mysteriet":
S4 kvelden 31. oktober 2018
"Bevæpnet politi har tatt oppstilling i buskene. Samtidig har to politifolk gått inn i huset. Ut igjen har de tatt med seg en iPad, en hvit konvolutt uten påskrift, en iPhone, en nøkkel med påskriften "Hjemme", en almanakk og en Nokia-telefon."
Citat:
Her var det mye rart som ikke er verdt å kommentere ytterligere.
Konstaterer bare at du nok en gang ikke forholder deg til faktisk informasjon i saken.
Det er du som er den store o villeder, og her viser du hvordan du feiger ut.
Enig med norrrrrmannn1, lurer litt på hva som er problemet, er det fordi vi mener noe annet enn deg.
Slik holder du på, og du ser ikke når du møter deg selv i døra...eller jo...antageligvis later du som det ikke skjer.
Citera
2022-01-29, 01:05
Medlem
Citat:
At badekarhistorien ikke var tema i 9:14-samtalen kan tyde på manglende sammenheng i forklaringene, at historien ikke henger helt sammen.

Tidslinjen og hvem som var hvor og når, kan bli interessant når flere detaljer vil komme frem i lyset.
Kanskje vil det fremkomme en del "forskyvninger".
Villedning om reelt drapstidspunkt som lykkes er ofte det som avgjør frifinnelse og henleggelse når ikke andre fellende bevis foreligger. Th har lyktes så langt om det er det han forsøker, mao at tlf bevegelsen ikke har samnenheng med ugjerningen, men skjedd på annet tidspkt, feks tidligere. Var både mb og ve på futurum under angivelig samtale med aeh. Både mb og ghh var liksom på vei ut. Ghh tilbake, men hva med mb.
Citera
2022-01-29, 01:58
Avslutad
Citat:

Motivet ditt med å skrive "det du trodde" jeg hadde skrevet, var vel å underbygge at jeg er en lystløgner.

Dere tror det ikke selv engang, tenker jeg.

Litt komisk når det diskuteres så hett om at TH er så kontrollerende.

Og psykisk vold er jo også et hett tema i gruppa, vel vel, sier jeg bare..

Den som er med på leken, får smake steken, er vel moralen.
Citera
2022-01-29, 03:22
Medlem
Mener ha lest TEH hadde vært trøtt og gretten da AEH ringte. Da ville hun kanskje ikke snakke om noe som var negativt. Rett og slett byttet ut tema "Uhell på badet" med "halloween. Ikke det mest naturlige å snakke med en annen voksen om, men hun hadde forhåpninger om å være barnevakt og derfor var halloween i tankene.
Citera
2022-01-29, 04:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Her er sitatet om at det i tillegg til AEHs iPhone, så fantes det også en Nokia i S4.
Dette er ordrett sitert fra boken.
Side 76 "Lørenskog Mysteriet":
S4 kvelden 31. oktober 2018
"Bevæpnet politi har tatt oppstilling i buskene. Samtidig har to politifolk gått inn i huset. Ut igjen har de tatt med seg en iPad, en hvit konvolutt uten påskrift, en iPhone, en nøkkel med påskriften "Hjemme", en almanakk og en Nokia-telefon."

Den kan være greit om du henviser til bok og side FØR du kommer med påstander om noe, og ikke etter, når ikke alle har denne boken, og stort sett forholder seg til det som står i media. Blir litt som å skal henvise til noe som står bak en betalingsmur.
Forøvrig står det at en Nokia ble hentet ut på kvelden. Og da kan han vel ha dratt tilbake til jobb, og hentet telefonen i mellomtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in