2022-01-28, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej, nu har du nog inte läst och förstått vad långtidscovid är.
Som sagt, leta upp information om långtidscovid och läs själv så att du förstår.

Nej, du begriper uppenbarligen ingenting.
För det första är långtidscovid inte en sak utan en hel samling olika saker.
Och bland dessa klassificerar man sig om jag använder din egen definition från tråden om man är lite trött i 2 månader efter att kanske haft covid-19.
Citera
2022-01-28, 16:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Läs svar på tråd istället.
Du har ju inte svarat på frågan vad du tror att jag har påstått om långtidscovid?
Det enda du påstått är att jag är hysterisk för att jag påtalar att Swan65 bör ha läst vad media på Åland rapporterar.
Citera
2022-01-28, 16:46
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Måste rekommendera denna, vilken klok brud alltså:

VIKTIG INFO OM VACCINPASS
https://www.youtube.com/watch?v=Chcy52DvIj4

Hon gjorde en väldigt bra och informativ video för ett tag sedan där hon indirekt ställde kritiska frågor till fhm likt Shapiro men som blev borttagen från youtube med 160.000 visningar. Den videon kan ses här:

Frågor till FHM - uppmanar FHM att bemöta frågeställningarna
https://www.bitchute.com/video/sQatgGdwsn5J/
Citera
2022-01-28, 16:48
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nej, du begriper uppenbarligen ingenting.
För det första är långtidscovid inte en sak utan en hel samling olika saker.
Och bland dessa klassificerar man sig om jag använder din egen definition från tråden om man är lite trött i 2 månader efter att kanske haft covid-19.
Nu blev det intressant!
Vilken samling av olika saker är långtidscovid menar du?

I övrigt bör du som sagt läsa på om vad som räknas som långtidscovid och inte.
Citera
2022-01-28, 16:55
Medlem
Citat:
Nu blev det intressant!
Vilken samling av olika saker är långtidscovid menar du?

I övrigt bör du som sagt läsa på om vad som räknas som långtidscovid och inte.

Visa på vilka olika sorters långtidscovid som gruppen 5% av alla som haft covid-19 får enligt dig.
Det jag säger är att procenten blir hög om man räknar in lite trötthet efter 2 månader.
Citera
2022-01-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fortfarande ser ansvarsfulla föräldrar till att deras barn blir vaccinerade och ger fan i att konsumera Bitchute och istället lyssnar på expertisen som rekommenderar vaccinationer för unga och barn.

Nu ska ju du inte ge några medicinska råd. Expertisen rekommenderar ju inte vaccination för barn, så där har du fel igen. Dessutom, du har tjatat om ”hybridimmunitet” och att de som haft covid ska vaccinera sig för bättre skydd. Jag har hela tiden påpekat att det inte finns något vetenskapligt stöd för att det gör en skillnad och att det bara adderar risk. Nu har vetenskapen bekräftat vad jag sagt hela tiden.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/71/wr/mm7104e1.htm#contribAff

Vaccin gör INGEN SKILLNAD för de som haft covid. Och här har du suttit i tråden som ett efterblivet härke och upprepat att de som redan är immuna ska vaccinera sig. Förstår du att dina ”råd” kan ha skadat människor? Det finns ingen nytta med vaccin för konvalescenta, bara risk.

Men jag har fattat varför du har haft den ståndpunkten, det är ren egoism. Du är ju ett diabetesfetto som inte ens har karaktär nog att gå ner i vikt, du har ju använt injektioner för att du är för lat att gå en promenad ens.

(FB) Saxenda vid behandling av övervikt

Du tycker ju uppenbarligen att sprutor är lösningen på allt. Eftersom du är rädd för att dö så försöker du övertala andra att vaccinera sig för du tror att det ska skydda dig.

Istället för att försöka pracka på andra sprutor som de inte behöver så är det dags att du tar tag i din dåliga hälsa. Det är inte vårt ansvar att du har satt dig själv i riskgrupp.

Det viktigaste: du hade fel om ”hybridimmunitet” och jag hade rätt. Sluta upp med dina dumheter i den här tråden nu.
Citera
2022-01-28, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Måste rekommendera denna, vilken klok brud alltså:

VIKTIG INFO OM VACCINPASS
https://www.youtube.com/watch?v=Chcy52DvIj4

Hon gjorde en väldigt bra och informativ video för ett tag sedan där hon indirekt ställde kritiska frågor till fhm likt Shapiro men som blev borttagen från youtube med 160.000 visningar. Den videon kan ses här:

Frågor till FHM - uppmanar FHM att bemöta frågeställningarna
https://www.bitchute.com/video/sQatgGdwsn5J/

Lyssnade 2 minuter och slutade eftersom hon beskrev allt ur eget huvud. Hon bör nog läsa på vad som står i pandemiplanerna innan hon öppnar käften.
Citera
2022-01-28, 17:09
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Elallergi är ju något annat än covid, men absolut intressant när man talar om psykosomatiska sjukdomar.

Jag tror inte på elallergi, men jag har själv sett min mor bli rödflammig i ansiktet när vi hade köpt en ny tv åt henne. TV lämnades tillbaks och den gamla togs fram, ingen mera rödflammighet.

Däremot kvarstod symtomen när man tände lysrörsarmaturen i köket, men det gick över efter en tid.

Mycket märkligt!
Mamma ville ha en ny tv som hon själv var med och valde.
Så varför tror du inte på elallergi om du bevittnat det med egna ögon? Långtidscovid kan vara precis lika konkret för de som drabbas. Kallar du det psykosomatiskt bara för att du inte tror att det är på riktigt? Vilken giltig grund har du då att kalla det psykosomatiskt? Ingen! Låter faktiskt mest som en förringande, bagatelliserande och förminskande manlig härskarteknik från din sida. Mot din egen mor till råga på allt. Fy vilken obehaglig person du måste vara.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-01-28 kl. 17:43. Anledning: m
Citera
2022-01-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så varför tror du inte på elallergi om du bevittnat det med egna ögon? Långtidscovid kan vara precis lika konkret för de som drabbas. Kallar du det psykosomatiska bara för att du inte tror att det är på riktigt? Vilken giltig grund har du då att kalla det psykosomatiska? Ingen! Låter faktiskt mest som en förringande, bagatelliserande och förminskande manlig härskarteknik från din sida. Mot din egen mor till råga på allt. Fy vilken obehaglig person du måste vara.

Bryter in här:

Eftersom elallergi inte orsakas av elen i sig utan av vetskapen om att elen finns där. Likaså kan "långtidscovid" orsakas av vetskapen om att covid finns runt om dig, utan att du fått covid.

Sedan finns äkta långtidssymtom av covid (och andra infektioner) som oftast kan mätas i olika skador på organ.
Citera
2022-01-28, 17:28
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Bryter in här:

Eftersom elallergi inte orsakas av elen i sig utan av vetskapen om att elen finns där. Likaså kan "långtidscovid" orsakas av vetskapen om att covid finns runt om dig, utan att du fått covid.

Sedan finns äkta långtidssymtom av covid (och andra infektioner) som oftast kan mätas i olika skador på organ.
På samma sätt kan man resonera att eftersom förståsigpåare har vetskap om begreppet psykosomatik så tar de till psykosomatik som förklaring i tid och otid, även för saker som inte nödvändigtvis bör avfärdas som psykosomatiska.

Så hur ska man veta vem som har rätt? Kan du mäta psykosomatik? Nej, det är ren spekulation, helt subjektiv bedömning från din sida. När det gäller långtidscovid till och med om personer du inte känner eller har undersökt.

Visst, det finns säkert de som inbillar sig saker, men det gäller i precis samma utsträckning de som inbillar sig att folk bara har psykosomatiska symptom. Den föreställningen finns ju inuti ditt lilla huvud. Graden av psykosomatik hos en person går inte mäta objektivt, alltså kan vi skrota begreppet psykosomatisk, eller hur?

Ibland ser folk inte bjälken i sitt eget öga.

Smärta går inte heller mäta objektivt, alltså kan vi skrota begreppet smärta. Ingen har ont, bara psykosomatiska symptom. Eller hur?

Däremot behöver man inte överdramatisera långtidcovid som en del tycks göra. Alla långtidsproblem är inte jätteallvarliga, och mycket går över inom några månader. Det är t ex inget nytt att folk förlorar lukten efter en infektion, och lukträning för att återfå luktsinnet förekom även innan covid.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-01-28 kl. 17:44.
Citera
2022-01-28, 17:54
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror det är alla grupper. Möjligen klarar sig trippelvaccinerade något bättre, speciellt om de fick sin tredje dos för 2-10 veckor sedan. Längre än så tycks det inte skydda. Merparten är ju fortfarande bara dubbelvaccinerade och fick sin andra dos för kanske ett halvår sedan. De verkar bli ordentligt sjuka även av Omikron. Hög feber, ont i kroppen, huvudvärk, hosta, magbesvär etc.

Dröjer nog innan kurvorna vänder nedåt. Speciellt inom vården.

Nu ökar andelen svenskar som har fått 3 doser i snabb takt. Det bör hjälpa till att lindra sjukdomssymtomen. Förhoppningsvis kan det även dämpa smittspridningen något.

Vilken sorts magbesvär beskrivs av dina bekanta? Visar sig magbesvären nervägen eller uppvägen?

Jag räknar med att någon gång kommer Kina-viruset att hitta fram även till mig. Jag kan leva med en förkylning. Men magsjuka vill jag helst vara utan (även om jag överlever även magsjuka).
Citera
2022-01-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nu ökar andelen svenskar som har fått 3 doser i snabb takt. Det bör hjälpa till att lindra sjukdomssymtomen. Förhoppningsvis kan det även dämpa smittspridningen något.

Vilken sorts magbesvär beskrivs av dina bekanta? Visar sig magbesvären nervägen eller uppvägen?

Jag räknar med att någon gång kommer Kina-viruset att hitta fram även till mig. Jag kan leva med en förkylning. Men magsjuka vill jag helst vara utan (även om jag överlever även magsjuka).

Jag tvivlar på att vaccinet hjälper överhuvudtaget. Möjligen minskar livsfaran för riskgrupper, men för övrigt, knappast. Jag har själv haft det två gånger nu, först för ett år sedan och så nu igen, trots två sprutor emellan, senast i september.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in