Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Var väl något i den prisklassen han värvades för, det har inte presenterats så mycket information kring det.
60 mille är självklart bra, det frustrerande är ju dock att man är rätt övertygad om att hans marknadsvärde kommer antagligen vara mycket, mycket mer än så om några år i kommande liga med bättre skyltfönster. Därav att jag hellre tar lite mindre i direkt övergångssumma med VFK på köpet.
Också tråkigt att Nigeria fick nej till att ta med honom i Afrikanska Mästerskapen. Hade varit intressant att se honom i det sammanhanget, inte minst för att trissa priset.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Bortsett Amoo. Om det du skriver är sant, och inte bara skit, är det inte lite sorgligt att FCK är beredda på att lägga typ 60 mkr på en bra allsvensk talang. Medan Malmö inte lägger en tredjedel av det på Colak, som etablerad anfallare?
Vi fortsätter gå mot en allt ekonomiskt ojämnare fotbollsvärld. Jag spanar att 51%-regeln kommer utmanas igen.
Danska klubbar är ju onekligen en hylla över oss, dock på bekostnad av att de inte har 51%-regeln. Personligen föredrar jag den svenska modellen då.
Bajen kommer likt andra svenska lag aldrig under min livstid kunna utmana de största klubbarna i Europa och det är jag helt okej med.