2022-01-28, 10:26
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P0872
Man har haft rätt man har haft fel! Varierande kvalité på källorna vilket lett mig till att bli mer restriktiv på senare dagar. Är jag inte helt förd bakom ljuset så har jag uppgifter om att AIK smäller av med 3 nyförvärv in. Ni kan få initialerna och ålder på två av dem då den ena är så enkel och given! Men låt oss se:
J.G
J.L (23)
F.H (22)

Over and out. Lets have it!
Kollade igenom dina senaste inlägg. Du får gärna bifoga inläggen där du haft rätt, som du påstår, för det var fan ingen rolig syn att kolla igenom. Nä, detta tror jag inte på.
2022-01-28, 10:30
Medlem
Nu verkar FCK redo att lägga 60 mille för Amoo. Såklart en enorm summa, vill dock ogärna se oss göra affären med den klubben, känns också tråkigt att se Amoo lämna för ett land som Danmark.

Skulle helst se Amoo dansa en till sommar innan han lämnar för någon större liga med VFK.
2022-01-28, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nu verkar FCK redo att lägga 60 mille för Amoo. Såklart en enorm summa, vill dock ogärna se oss göra affären med den klubben, känns också tråkigt att se Amoo lämna för ett land som Danmark.

Skulle helst se Amoo dansa en till sommar innan han lämnar för någon större liga med VFK.
Instämmer helt. Alla hammarbysupportrar som pratade om en av världens största talanger är självklart helt verklighetsfrånvända, men att han är bättre än att spela i Danmark tror jag de flesta kan hålla med om.
2022-01-28, 11:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:

60 mil är ju hutlöst bra för honom, det är ju bara sälja på studs! Ni köpte han för typ 2mil väl?

https://totalfootballanalysis.com/player-analysis/akinkunmi-amoo-2021-scout-report-tactical-analysis-tactics#:~:text=He%20is%20averaging%200.24%20xG,a ttempts%202.44%20shots%20per%2090.
2022-01-28, 11:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Hur mycket av den summan går till Z? Det var ju han som övertygade honom att gå till Bajen.
2022-01-28, 12:03
Medlem
Citat:

Bortsett Amoo. Om det du skriver är sant, och inte bara skit, är det inte lite sorgligt att FCK är beredda på att lägga typ 60 mkr på en bra allsvensk talang. Medan Malmö inte lägger en tredjedel av det på Colak, som etablerad anfallare?

Vi fortsätter gå mot en allt ekonomiskt ojämnare fotbollsvärld. Jag spanar att 51%-regeln kommer utmanas igen.
2022-01-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Är väl alltid en bomb med utlandsproffs från bra ligor till Allsvenskan, även om just Guidetti får betraktas som ett iskallt utlandsproffs som ligger strax bakom fiskpinnarna i frysboxen
Guidetti kan bli/vara AIKs "Hamsikvärvning". På tisdag är de flesta fönstrenstängda och dialogen om ev. lån ska återupptas.
2022-01-28, 12:26
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Guidetti kan bli/vara AIKs "Hamsikvärvning". På tisdag är de flesta fönstrenstängda och dialogen om ev. lån ska återupptas.

Marek Hamsik är iofs typ 50 nivåer över Guidetti
2022-01-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Marek Hamsik är iofs typ 50 nivåer över Guidetti
Desto troligare? Jag avsåg en "hype" utan tydligt avtryck i spelet.
2022-01-28, 12:49
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Desto troligare? Jag avsåg en "hype" utan tydligt avtryck i spelet.

Ahaaa jag förstår
2022-01-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
60 mil är ju hutlöst bra för honom, det är ju bara sälja på studs! Ni köpte han för typ 2mil väl?

https://totalfootballanalysis.com/player-analysis/akinkunmi-amoo-2021-scout-report-tactical-analysis-tactics#:~:text=He%20is%20averaging%200.24%20xG,a ttempts%202.44%20shots%20per%2090.
Var väl något i den prisklassen han värvades för, det har inte presenterats så mycket information kring det.
60 mille är självklart bra, det frustrerande är ju dock att man är rätt övertygad om att hans marknadsvärde kommer antagligen vara mycket, mycket mer än så om några år i kommande liga med bättre skyltfönster. Därav att jag hellre tar lite mindre i direkt övergångssumma med VFK på köpet.

Också tråkigt att Nigeria fick nej till att ta med honom i Afrikanska Mästerskapen. Hade varit intressant att se honom i det sammanhanget, inte minst för att trissa priset.

Citat:
Bortsett Amoo. Om det du skriver är sant, och inte bara skit, är det inte lite sorgligt att FCK är beredda på att lägga typ 60 mkr på en bra allsvensk talang. Medan Malmö inte lägger en tredjedel av det på Colak, som etablerad anfallare?

Vi fortsätter gå mot en allt ekonomiskt ojämnare fotbollsvärld. Jag spanar att 51%-regeln kommer utmanas igen.
Danska klubbar är ju onekligen en hylla över oss, dock på bekostnad av att de inte har 51%-regeln. Personligen föredrar jag den svenska modellen då.
Bajen kommer likt andra svenska lag aldrig under min livstid kunna utmana de största klubbarna i Europa och det är jag helt okej med.
2022-01-28, 13:17
Medlem
Citat:

Otroligt bra betalt om ni får 60,men känns som FCK redo betala ,gissar de kommer bli 45-50m ,
Intressant va ni får för Swedberg när de dags för honom lämna, förutsättning han fortsätter som han sluta i fjol..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in