Ja.
Fast det följer ju utvecklingen i Sverige rätt bra.
År 1960 var jag i yngre tonåren. Då var Sveriges fokus att göra livet bättre för svenskarna och att utveckla Sverige. Ledningen var under S och en ordentlig arbetslinje rådde. De som inte tillförde något bra spärrades in och/eller tvångssteriliserades.
Ordning och reda rådde på gatorna.
Idag är det kaos och S prioriterar de som inte jobbar före de som jobbar etc.
Sverige är i fritt fall.
Förlåt om jag verkar lite trög, men... vi tar det igen:
Du vill alltså verkligen välkomna fientlig trupp på svensk mark?
Och hypotetiskt: Om du hade koordinaterna för en svensk bastropp som inväntar
en svensk Gripen att klargöra, så skulle du skicka dessa koordinater till fienden?
”De som inte tillförde något bra spärrades in och/eller tvångssteriliserades.”
må vara ett talande statement för din världsbild, men att plocka upp det ämnet lär betyda
att den här tråden går OT.
Förlåt om jag verkar lite trög, men... vi tar det igen:
Du vill alltså verkligen välkomna fientlig trupp på svensk mark?
Och hypotetiskt: Om du hade koordinaterna för en svensk bastropp som inväntar
en svensk Gripen att klargöra, så skulle du skicka dessa koordinater till fienden?
”De som inte tillförde något bra spärrades in och/eller tvångssteriliserades.”
må vara ett talande statement för din världsbild, men att plocka upp det ämnet lär betyda
att den här tråden går OT.
Det får du fundera på.
Min världsbild? Ja, det är Folkhemmets.
Du vet välfärd, ordning och reda, demokrati = Folkhemmet!
Ja.
Fast det följer ju utvecklingen i Sverige rätt bra.
År 1960 var jag i yngre tonåren. Då var Sveriges fokus att göra livet bättre för svenskarna och att utveckla Sverige. Ledningen var under S och en ordentlig arbetslinje rådde. De som inte tillförde något bra spärrades in och/eller tvångssteriliserades.
Ordning och reda rådde på gatorna.
Idag är det kaos och S prioriterar de som inte jobbar före de som jobbar etc.
Ryskflaggade bärgarna Ivan Sidorenko och Ostap Sheremeta seglar just nu mellan Öland och Gotland från S:T Petersburg. Samtidigt är Katun och Fortuna åter i rörelse vid Baltiysk.
Sedan ligger ett fraktfartyg Neva Leader 3 ankrat vid Gotland som är ryskt . Den har gått mellan Frederiksvarek, Kaliningrad och Baltiysk flera omgångar. Men den brukar inte vara ankrad utanför Gotland vad jag kan se.
Senast redigerad av Methos 2022-01-28 kl. 11:53.
Ryskflaggade bärgarna Ivan Sidorenko och Ostap Sheremeta seglar just nu mellan Öland och Gotland från S:T Petersburg. Samtidigt är Katun och Fortuna åter i rörelse vid Baltiysk.
Sedan ligger ett fraktfartyg Neva Leader 3 ankrat vid Gotland som är ryskt . Den har gått mellan Frederiksvarek, Kaliningrad och Baltiysk flera omgångar. Men den brukar inte vara ankrad utanför Gotland vad jag kan se.
• Skulle inte vara så fundersam gällande de där bärgarna. Om ingenting udda sker med deras rutt, så kommer de att tuffa mot Nachodka (ligger nära Vladivostok) och kommer att vara på väg i närmare 3 månader. Flygs det drönare från den sortens fartyg, så lär det visa sig inom kort.
• Vår koll på ryskt civilt tonnage, lär ha gått upp ett par snäpp. Likaså om något cypriotiskt (eller annat fartyg under bekvämlighetsflagg) börjar bära sig underligt åt.
• Och fortfarande har vi ju ett tjugotal ryska flottenheter som övar i Östersjön. Bara att vänja sig vid den nya normalbilden. Alla är på tårna. Kalla Kriget 2.0. Tjosan!
Då skulle jag mer oroa mig för Golden Amber, som har legat utanför Slite i två veckor.
Då skulle jag mer oroa mig för Golden Amber, som har legat utanför Slite i två veckor.
Den har hela Östersjön koll på så den lär inte göra någonting. Jag vet inte varför kustbevakningen inte har kickat bort den båten (om den nu inte ligger precis utanför vårt vatten). Den var där när Fortuna spatserade upp och ned.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!