2022-01-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmoln
Det var blod fra enten TH eller TEH på badet i andre etasje, deretter bloddråper i trappene og biologiske spor på badet i første etasje. Men var det små bloddråper fra AEH på badet i første eller andre etasje?

Det var biologiske spor fra AE langs veggen i trappeløpet. Senere omtalt som blod i små mengder. Eventuelt annen type biologisk spor + blod.

Ellers har det ikke vært nøyaktige opplysninger om hvor blod fra AE er blitt funnet i huset.

Tidlig i saken var det en bruker her inne som kunne fortelle at det var funnet blod fra AE over hele huset. Senere har vi ikke hørt mer om det.
Citera
2022-01-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er umulig å vite sikkert hvor den delvise dna-prøven ble funnet. Det er flere alternativer.

Men, ut i fra det vi vet fra mediene synes jeg at dna fra blodvask på badet i 2. etasje passer best inn.

Nå er det fort gjort å sette ting i sammenheng i den rekkefølgen vi får opplysningene fra media. Det er derfor jeg tror det gjelder badet i 2. etasjen. Men det kan være feil. Opplysningene kan ha blitt frigitt i feil rekkefølge i forhold til de faktiske hendelser. Feks om badekarhistorien er sann, så kan politiet ha valgt å holde tilbake informasjon om hendelsen, av hensyn til etterforskningen eller mediestrategi.

Men jeg tror ikke TEH er mistenkt, og heller aldri har vært mistenkt, for drapet på AE. Det burde han ha vært om delvis dna, som kunne knyttes både til TH og TEH, ble funnet i knehasene på buksene på badet.

Dna'et i knehasene i buksene på badet er egentlig fellende bevis mot TH. Det er kun konstruksjoner som følger av at TH bodde i huset, som kan svekke dette beviset.

Det er heller ikke mulig for noen andre eventuelle ukjente GM å forfalske biologiske spor og dna fra Tom Hagen på det som politiet omtaler som "det sentrale åstedet".

Det blir litt omtrentlig alt sammen. Så lenge vi mangler sikker informasjon.
Kan være teh har vært mistenkt, men oppgitt som mistenkt etter at det ble avklart at blodet faktisk stammet fra th. De trodde da å hz nok på th, men så kom alibiet ig telefonbevegelsen i veien og trumfet dna funn. I likhet med dna under sandaler og knehaser.
Citera
2022-01-27, 20:10
Medlem
bajsmolns avatar
Citat:
Det var biologiske spor fra AE langs veggen i trappeløpet. Senere omtalt som blod i små mengder. Eventuelt annen type biologisk spor + blod.

Ellers har det ikke vært nøyaktige opplysninger om hvor blod fra AE er blitt funnet i huset.

Tidlig i saken var det en bruker her inne som kunne fortelle at det var funnet blod fra AE over hele huset. Senere har vi ikke hørt mer om det.
Ok da skjønner jeg, men var det ikke slepespor på badet i første etasje også?
Citera
2022-01-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmoln
Ok da skjønner jeg, men var det ikke slepespor på badet i første etasje også?

Jo. Slepespor på gjestetoalettet i 1. etasje/badet og i gangen utenfor badet. Biologisk materiale.

Klærne til AE ble funnet på gulvet på gjestetoalettet, buksene med THs dna i knehasene og ett par truser, og et håndkle.

Det skal ha vært blod fra TH på gjestetoalettet, på dørlisten og på selve dørbladet.

TH har jo forklart politiet at GM ikke har vært i 2. etasjen i S4. At det ikke var nødvendig å foreta undersøkelser i 2. etasjen. Det tok lang tid før vi fikk vite om badekarhistorien med påfølgende blodvask på badet i 2. etasjen.

Politiet har sagt at det har forekommet blodvask i S4 kun timer før forsvinningen, og at det har skapt vansker for etterforskningen.
Senast redigerad av kornblomst 2022-01-27 kl. 20:28. Anledning: skrivefeil
Citera
2022-01-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kan være teh har vært mistenkt, men oppgitt som mistenkt etter at det ble avklart at blodet faktisk stammet fra th. De trodde da å hz nok på th, men så kom alibiet ig telefonbevegelsen i veien og trumfet dna funn. I likhet med dna under sandaler og knehaser.

Det er ikke så lett å vite sikkert når politiet har fått avklart de forskjellige sporene.

Alibiet må ha kommet først. Dna-sporene må ha tatt lenger tid. Spesielt når de først hadde et delvis dna, som senere ble et fullverdig dna.

Telefonbevegelsen vet jeg ikke hvor lang tid politiet har brukt på å få bekreftet. Men jeg tror at analysene av bevegelsene på AEs iPhone også må ha blitt kjent for politiet tidlig i etterforskningen.

Jeg er jo skeptisk til at politiet har frigitt korrekt og nøyaktig informasjon om bevegelsene på AEs iPhone. Jeg avventer en bekrefelse på info om telefonbevegelsene.
Citera
2022-01-27, 23:19
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Det er ikke så lett å vite sikkert når politiet har fått avklart de forskjellige sporene.

Alibiet må ha kommet først. Dna-sporene må ha tatt lenger tid. Spesielt når de først hadde et delvis dna, som senere ble et fullverdig dna.

Telefonbevegelsen vet jeg ikke hvor lang tid politiet har brukt på å få bekreftet. Men jeg tror at analysene av bevegelsene på AEs iPhone også må ha blitt kjent for politiet tidlig i etterforskningen.

Jeg er jo skeptisk til at politiet har frigitt korrekt og nøyaktig informasjon om bevegelsene på AEs iPhone. Jeg avventer en bekrefelse på info om telefonbevegelsene.

Trolig har AEHs telefon vært med i lomma på den som sto for blodvask og staging. Blodvaskeren glei kanskje i den nyvaskede trappa, derav den brå bevegelsen?
Citera
2022-01-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Trolig har AEHs telefon vært med i lomma på den som sto for blodvask og staging. Blodvaskeren glei kanskje i den nyvaskede trappa, derav den brå bevegelsen?

Politiets opplysninger om bevegelser på AEs mobil skal være en brå bevegelse, muligens et fall, en gang mellom 09:16 og 10:07, siste gang det overhodet ble registrert bevegelse på telefonen.

Jeg synes ikke disse opplysningene stemmer med noe sannsynlig hendelsesforløp. Og jeg tror informasjonen er unøyaktig.

Hvis opplysningene er korrekte, må det ha vært noen i S4 og flyttet AEs iPhone rundt omkring, det må enten ha vært et ekte fall eller et simulert fall, og til slutt, at telefonen ble lagt i ro i nøyaktig samme øyeblikk som TH ringte dagens andre ubesvarte anrop, 10:07. Det må ha vært minst én medhjelper i S4, og som oppholdt seg der i mye lenger enn eventuelle ekte kidnappere ville ha vært der.

Nei, jeg forsøker men jeg greier ikke å tro på disse opplysningene. Jeg synes ikke de passer med noen ting av det vi vet fra før heller.

Opplysningene om bevegelser på AEs mobil ble frigitt etter at TH ble løslatt fra varetekt. Og jeg greier ikke å ha noen formening om det angivelige fallet.
Citera
2022-01-27, 23:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det er umulig å vite sikkert hvor den delvise dna-prøven ble funnet. Det er flere alternativer.

Men, ut i fra det vi vet fra mediene synes jeg at dna fra blodvask på badet i 2. etasje passer best inn.

Enig i dette, fordi blod er en god kilde til DNA, og dessuten mer mistenkelig enn hår og hudceller, f.eks.
Et såkalt "situasjonsspor". Angrepet startet på badet i andre etasje, sier politiet. Kanskje TH skallet hodet
i lampen da AE gjorde motstand. Men han ble vel undersøkt for sår og skader på et tidspunkt, mener jeg
å huske. Når dette var vet jeg ikke. Men de fant visstnok ingenting merkbart.

Men så lenge vi ikke har noen indikasjon på at TEH er under reell mistanke, og ei heller siktet, så
bør vi vel også anta at han er ute av bildet. Ihvertfall strafferettslig sett.
Citera
2022-01-28, 00:27
Medlem
Citat:

Jeg tror bevegelsen er reell, men det er ikke gitt at det representerer overfallstidspunktet. Det er uansett klart at noen var i sv på falltidspunktet. Aeh svarte ikke på tlf etter fallet og hun var da ikke i posisjon til å håndtere telefonen selv. Kan være besvimt, død e.l. politiet opplyser at bevegelsen er så kraftig at den ikke kan være et fall feks ved at aeh svimte av. Dog kan tlf være mistet i fallet/angrepet og fått en kraftig bevegelse, men dette må være avklart. Er fallet overfallstidspunkt må angrepet skjedd i 2 etasje der telefonen kan få bevegelse fra høyde og ned. Th benekter dette og vet også når fallet må ha skjedd. Dette til tross for at han var på futurum uvitende om hva som foregikk hjemme. Ved innleid tufs ville th ikke hatt noen innsigelser til etterforskningen som sådan. Protesten taler for at 2. Etg er meget interessant, særlig pga badeuhellet. Tok aeh morgenbad da hun ble angrepet mon tro. Da stemmer det bra med at hun tappet i rett etter samtale med teh og badet ca 9.30.
Citera
2022-01-28, 02:15
Avslutad
Var AEH Kabbalah-medlem?

Hvilket bilde er speilvendt eller ikke?

På bildet av AEH og hunden, hvor AEH er kledd i en blå blomstrete kort-ermet bluse og shorts, ser det ut som AEH har et kabbala-armbånd (en rød ulltråd) på seg.

Et Kabbalah-armbånd skal bæres på venstre arm.

https://no.wikipedia.org/wiki/Kabbala

På bildet i Aftenposten-artikkelen ser vi at AEH bærer armbåndet på høyre arm:

https://www.aftenposten.no/norge/i/Xq4EVb/tre-aar-siden-anne-elisabeth-hagen-forsvant

Samme bildet i Se og Hør-artikkelen er "speilvendt", armbåndet vil da være riktig plassert (venstre arm):

https://www.seher.no/kjendis/andenes-makt-michael-kan-lose-mysteriet/74971783
Citera
2022-01-28, 03:52
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Var AEH Kabbalah-medlem?

På bildet av AEH og hunden, hvor AEH er kledd i en blå blomstrete kort-ermet bluse og shorts, ser det ut som AEH har et kabbala-armbånd (en rød ulltråd) på seg.

https://www.aftenposten.no/norge/i/Xq4EVb/tre-aar-siden-anne-elisabeth-hagen-forsvant

Samme bildet i Se og Hør-artikkelen er "speilvendt", armbåndet vil da være riktig plassert (venstre arm):

Bildet fra Se Og Hør er speilvendt, mens bilde som har versert rundt i de andre mediene slik som VG, Nettavisen, Aftenposten, Glomdalen etc, er slik det skal være.
Forøvrig er ikke tråden som AE har rundt håndleddet rød, men lilla.
Citera
2022-01-28, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Var AEH Kabbalah-medlem?

Sannsynligvis noe hun har fått av barnebarn, det var populært å tvinne sånne en stund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in