Citat:
Ursprungligen postat av
bajsmoln
Går gjennom hele tråden, noen sa at blodet på badet faktisk var THs og ikke TEHs? Er dette sant eller er det bekreftet at det var TEH? Personen sa at blodet etter hendelsen på badet først ble sagt å være fra en mann, men de visste ikke nøyaktig hvem, så etter bedre teknologi kunne man se at det var THs, men det ser ikke ut til å være mye snakk om det så jeg er ikke sikker
Jeg har kommet med forslag i den retningen.
At blodet på badet i 2. etasje var de sporene som først ble omtalt som
delvis dna.
(Fra dna-undersøkelsene i Birgitte Tengs-saken har vi erfart at y-kromosomet arves uendret fra far til sønn. Tengs-siktede har en mutasjon i sitt y-kromosom som nagler han 100% til drapet på BT, og som også skiller siktede 100% fra andre mannlige slektninger i farslinjen, og som nå vil føre til at siktede JV vil bli dømt for drapet på BT, dersom retten anerkjenner de nye og mer detaljerte dna-resultatene, sammen med øvrige spor som peker mot siktede.)
En slik delvis dna kan inneholde y-kromosom som skal være identisk for far og sønn Hagen, altså for TH og TEH. Prøven kunne da ha tilhørt både TH og TEH.
Hvis badekar-historien dukket opp i en periode der dna-sporene pekte mot både TH og TEH, vil det ha blitt meget avslørende, dersom ytterligere tester av blodsporene til slutt måtte konkludere med at det fullverdige dna-et pekte mot TH.
Det ville da avsløre at TH har presset eller tvunget TEH til å lyve om badekarhistorien, for å ta press og mistanker fra politiet vekk fra TH selv.
Denne teorien vil kun være aktuell dersom badekarhistorien ble fortalt første gang i denne mellom-perioden i dna-testene, og dersom delvis dna inneholdt et y-kromosom som ikke kunne skille mellom TH og TEH, og et ukjent antall øvrige mannlige slektninger i THs farslinje.
Disse opplysningene har kommet frem nærmest mellom linjene i forskjellige artikler over tid. Det ble slutt på snakket om delvis dna, og det ble sagt at politiet lyktes i å få frem en fullverdig dna. Og inntrykket var at det fullverdige dna'et tilhørte TH. Definitivt.
Opplysninger om fullverdig dna kom frem like før pågripelsen av TH 28. april 2020.
Jeg bare ser at hendelsene
kan henge sammen slik jeg har skissert ovenfor. Men jeg har ingen sikker tidslinje å henge hendelsene på. Så dette er en teori som kan bli knust dersom delvis dna ikke stammet fra badet i 2. etasje, og også om tidspunktet der badekarhistorien ble fortalt første gang ikke skjedde i perioden der prøvene kun viste delvis dna som ikke skilte mellom far og sønn Hagen.