2022-01-27, 11:06
Medlem
Citat:
- Agder politidistrikt har i forbindelse med etterforskning av en ordinær narkotikasak bedt om bistand fra dansk politi til å gjennomføre ransaking på en adresse i Odense. Politiet har fått tilbakemelding om at ransaking er gjennomført, sier påtaleleder Terje Kaddeberg.

- Vi har registrert gjennom media at det har vært omtalt som en stor politiaksjon, men for Agder-politiet har dette vært en ordinær narkotikasak som vi har bedt om bistand fra dansk politi til.
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=83913
Citera
2022-01-27, 11:07
Medlem
bajsmolns avatar
Går gjennom hele tråden, noen sa at blodet på badet faktisk var THs og ikke TEHs? Er dette sant eller er det bekreftet at det var TEH? Personen sa at blodet etter hendelsen på badet først ble sagt å være fra en mann, men de visste ikke nøyaktig hvem, så etter bedre teknologi kunne man se at det var THs, men det ser ikke ut til å være mye snakk om det så jeg er ikke sikker
Citera
2022-01-27, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmoln
Går gjennom hele tråden, noen sa at blodet på badet faktisk var THs og ikke TEHs? Er dette sant eller er det bekreftet at det var TEH? Personen sa at blodet etter hendelsen på badet først ble sagt å være fra en mann, men de visste ikke nøyaktig hvem, så etter bedre teknologi kunne man se at det var THs, men det ser ikke ut til å være mye snakk om det så jeg er ikke sikker

Nei, det er ikke bekreftet fra noe troverdig hold at det THs blod, men det KAN være det, så vidt jeg skjønner
Citera
2022-01-27, 11:42
Medlem
bajsmolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Nei, det er ikke bekreftet fra noe troverdig hold at det THs blod, men det KAN være det, så vidt jeg skjønner
Ah ok, men er det bekreftet at THs DNA ble funnet på andre steder av interesse, som AEHs sko f.eks?
Citera
2022-01-27, 11:54
Medlem
Citat:
Var det ikke teh som ble utsatt for blodørn når han knuste lampen. Hadde vært interessant å vite hvilken kuppel det var og om den var på taket eller vegg. Kan si mye om muligheten for hvordan dette har skjedd. Må nesten ha sklidd og falt på ryggen oppå skårene. Kan ikke vært så alvorlig siden aeh ikke spurte om dette i tlf. Hvis ths blod er vi nok over i alibifalsk.
Citera
2022-01-27, 12:44
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg leste en plass at aksjonen var avsluttet, redan samme dag. Vad dem evt hittad, og hva dem letet etter kom aldri fram i tidningen. De hadde vært inni selve drivhuset. Mulig det var AE de leitet etter. De var vel et titalls politifolk så. Penger eller narkotika tror jeg ikke at det er, for da hadde det ikke vært så mange betjenter. Dessuten vil de holde unna tidninger når de leter eller hittar narkotika, for de vil jo ikke dølja seg selv så at eieren aldri kommer tilbake. Hvis det er narkotika, så venter de på at eieren skal komme tilbake, evt tar de narkotikaen, og lager til en identisk dummiepakke, og så griper de mannen når han kommer tilbake for å hente varene.

https://fyens.dk/artikel/masser-af-politi-og-hunde-til-stede-politiet-er-indtil-videre-fåmælt

Det har du nog rätt i.

Finns faktisk två Fangelvej 20 adresser på Fyn med bara 7 km ifrån varandra,
hoppas inte att polisen tagit fel av adresserna:

Fangelvej 20, 5260 Odense , det är denna adressen danska polisen undersökt.

Fangelvej 20, 5672 Broby

https://www.google.com/maps/dir/Fangelvej+20,+Broby/Fangelvej+20,+5260+Odense/@55.2986796,10.2555386,12997m/data=!3m1!1e3!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x464cd8613434ee c5:0x7dde849de17e10cc!2m2!1d10.3151658!2d55.272272 2!1m5!1m1!1s0x464cdf3444f44cbf:0x89d55e3164f67a2c! 2m2!1d10.3246419!2d55.3251252!3e1
Citera
2022-01-27, 13:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Usikker på om blod alene er nok til å identifisere person, eller om det begrenser seg til å vise nær slektskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det har du nog rätt i.

Finns faktisk två Fangelvej 20 adresser på Fyn med bara 7 km ifrån varandra,
hoppas inte att polisen tagit fel av adresserna:

Fangelvej 20, 5260 Odense , det är denna adressen danska polisen undersökt.

Fangelvej 20, 5672 Broby

https://www.google.com/maps/dir/Fangelvej+20,+Broby/Fangelvej+20,+5260+Odense/@55.2986796,10.2555386,12997m/data=!3m1!1e3!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x464cd8613434ee c5:0x7dde849de17e10cc!2m2!1d10.3151658!2d55.272272 2!1m5!1m1!1s0x464cdf3444f44cbf:0x89d55e3164f67a2c! 2m2!1d10.3246419!2d55.3251252!3e1

De lette etter narko, ref. oppslag fra Dagbladet og TV2 i dag.

– Agder politidistrikt har i forbindelse med etterforskning av en ordinær narkotikasak bedt om bistand fra dansk politi til å gjennomføre ransaking på en adresse i Odense.
Understrekingen av at det er en "ordinær narkotikasak" sier meg at pressen
sannsynligvis har vært i overkant pågående med spørsmål, ikke utenkelig at
de også har spekulert i om det kunne ha noe med forsvinningen å gjøre.
Senast redigerad av Svartediket 2022-01-27 kl. 13:21.
Citera
2022-01-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmoln

Jeg har kommet med forslag i den retningen.

At blodet på badet i 2. etasje var de sporene som først ble omtalt som delvis dna.

(Fra dna-undersøkelsene i Birgitte Tengs-saken har vi erfart at y-kromosomet arves uendret fra far til sønn. Tengs-siktede har en mutasjon i sitt y-kromosom som nagler han 100% til drapet på BT, og som også skiller siktede 100% fra andre mannlige slektninger i farslinjen, og som nå vil føre til at siktede JV vil bli dømt for drapet på BT, dersom retten anerkjenner de nye og mer detaljerte dna-resultatene, sammen med øvrige spor som peker mot siktede.)

En slik delvis dna kan inneholde y-kromosom som skal være identisk for far og sønn Hagen, altså for TH og TEH. Prøven kunne da ha tilhørt både TH og TEH.

Hvis badekar-historien dukket opp i en periode der dna-sporene pekte mot både TH og TEH, vil det ha blitt meget avslørende, dersom ytterligere tester av blodsporene til slutt måtte konkludere med at det fullverdige dna-et pekte mot TH.

Det ville da avsløre at TH har presset eller tvunget TEH til å lyve om badekarhistorien, for å ta press og mistanker fra politiet vekk fra TH selv.

Denne teorien vil kun være aktuell dersom badekarhistorien ble fortalt første gang i denne mellom-perioden i dna-testene, og dersom delvis dna inneholdt et y-kromosom som ikke kunne skille mellom TH og TEH, og et ukjent antall øvrige mannlige slektninger i THs farslinje.

Disse opplysningene har kommet frem nærmest mellom linjene i forskjellige artikler over tid. Det ble slutt på snakket om delvis dna, og det ble sagt at politiet lyktes i å få frem en fullverdig dna. Og inntrykket var at det fullverdige dna'et tilhørte TH. Definitivt.

Opplysninger om fullverdig dna kom frem like før pågripelsen av TH 28. april 2020.

Jeg bare ser at hendelsene kan henge sammen slik jeg har skissert ovenfor. Men jeg har ingen sikker tidslinje å henge hendelsene på. Så dette er en teori som kan bli knust dersom delvis dna ikke stammet fra badet i 2. etasje, og også om tidspunktet der badekarhistorien ble fortalt første gang ikke skjedde i perioden der prøvene kun viste delvis dna som ikke skilte mellom far og sønn Hagen.
Senast redigerad av kornblomst 2022-01-27 kl. 16:47.
Citera
2022-01-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Usikker på om blod alene er nok til å identifisere person, eller om det begrenser seg til å vise nær slektskap.

De lette etter narko, ref. oppslag fra Dagbladet og TV2 i dag.

– Agder politidistrikt har i forbindelse med etterforskning av en ordinær narkotikasak bedt om bistand fra dansk politi til å gjennomføre ransaking på en adresse i Odense.
Understrekingen av at det er en "ordinær narkotikasak" sier meg at pressen
sannsynligvis har vært i overkant pågående med spørsmål, ikke utenkelig at
de også har spekulert i om det kunne ha noe med forsvinningen å gjøre.
Hvorfor er politiet så opptatt av et drivhus. Mulig de skal undersøke om mariuana dyrkes økologisk.
Citera
2022-01-27, 19:30
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Opplysninger om fullverdig dna kom frem like før pågripelsen av TH 28. april 2020.

Tror du vi snakker om knehase-dna-et? Den som avsatte det har etter all sannsynlighet båret liket av AEH. Setter noen lapper på at vi snakker om den eneste på kloden med et troverdig motiv.
Senast redigerad av Farkosten 2022-01-27 kl. 19:30. Anledning: retting
Citera
2022-01-27, 19:57
Medlem
bajsmolns avatar
Det var blod fra enten TH eller TEH på badet i andre etasje, deretter bloddråper i trappene og biologiske spor på badet i første etasje. Men var det små bloddråper fra AEH på badet i første eller andre etasje?
Citera
2022-01-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Tror du vi snakker om knehase-dna-et? Den som avsatte det har etter all sannsynlighet båret liket av AEH. Setter noen lapper på at vi snakker om den eneste på kloden med et troverdig motiv.

Det er umulig å vite sikkert hvor den delvise dna-prøven ble funnet. Det er flere alternativer.

Men, ut i fra det vi vet fra mediene synes jeg at dna fra blodvask på badet i 2. etasje passer best inn.

Nå er det fort gjort å sette ting i sammenheng i den rekkefølgen vi får opplysningene fra media. Det er derfor jeg tror det gjelder badet i 2. etasjen. Men det kan være feil. Opplysningene kan ha blitt frigitt i feil rekkefølge i forhold til de faktiske hendelser. Feks om badekarhistorien er sann, så kan politiet ha valgt å holde tilbake informasjon om hendelsen, av hensyn til etterforskningen eller mediestrategi.

Men jeg tror ikke TEH er mistenkt, og heller aldri har vært mistenkt, for drapet på AE. Det burde han ha vært om delvis dna, som kunne knyttes både til TH og TEH, ble funnet i knehasene på buksene på badet.

Dna'et i knehasene i buksene på badet er egentlig fellende bevis mot TH. Det er kun konstruksjoner som følger av at TH bodde i huset, som kan svekke dette beviset.

Det er heller ikke mulig for noen andre eventuelle ukjente GM å forfalske biologiske spor og dna fra Tom Hagen på det som politiet omtaler som "det sentrale åstedet".

Det blir litt omtrentlig alt sammen. Så lenge vi mangler sikker informasjon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in