2022-01-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Esbjörn har verkligen valt sitt nya ombud med omsorg.
En helbrägdagörare av rang enligt sina egna inlagor till Svea Hovrätt.
Esbjörn är dement så allt han skrivit under sedan 19/8-2020 är ogiltigt.
Det bevisas med läkarintyg från demensutredning som inte ännu gjorts/skrivits.
Han fick alldeles för lite betalt o det bevisar vi med en värdering som inte finns.
Men mer betalt botar honom o stämmer med värderingen som inte finns.
Han är i fel bransch, han är ju ett medicinskt mästergeni. Nobelpriset nästa för botemedel mot demens kanske?
De behöver inte ens ha demens….
2022-01-27, 20:33
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Han är i fel bransch, han är ju ett medicinskt mästergeni.

Att Sture är i fel bransch är uppenbart när man läser hans inlagor, kvacksalvare borde passa honom bättte.

Citat:

Nobelpriset nästa för botemedel mot demens kanske?

Sture och Esbjörn kan säkert köra denna flera gånger mot allt och alla som har köpt eller sålt alltifrån frukostflingor till fastigheter är presumtiva offer.
2022-01-27, 20:38
Medlem
Citat:
Han är i fel bransch, han är ju ett medicinskt mästergeni. Nobelpriset nästa för botemedel mot demens kanske?
Just nu är han ju i åldringsskojarbranschen tillsammans med binninge, berg o behm och alla följer de principen:
"Sturig gubbe som vill driva en hopplös sak, här skall mjölkas ut timarvoden så det står härliga till och ju mer jag kan förhala, desto mer kan jag mjölka ur gubbskrället"
2022-01-27, 20:53
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Det är stor skillnad på vad som lyfts upp av troll på sociala medier och vad som lyfts upp av politiker i en debatt. Politikerna drar sig garanterat för att lyfta på locket då det lätt kan slå tillbaka.
Att tror att Maggan drar upp Esbjörn i en valdebatt med Ebba är bara naivt, inte ens Nooshi skulle sänka sig så lågt. Möjligtvis så skulle Strandhäll sänka sig så lågt men hon har ju någon form av självskadebeteende.
Trollen har däremot redan lyft på locket och försöker att smutskasta utan att lyckas särskilt väl. Men jag får väl önska dig lycka till till, du får lägga mycket tid på att komma igenom i mediabruset.
Självklart kommer inte en anna partiledare dra upp frågan i en valdebatt. Men politiker gör ganska många andra framträdande under en valrörelse. Men tro vad du vill om att detta kommer att vara förevigar glömt och begraver, i samma stund Ebba flyttar in i huset. Men kom inte och säg att ni inte blev varnade över hur det skulle gå.
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Hur mycket borde esb betala i skadestånd?
Hon var ju redan innan detta gick till rättegång erbjuden 1 miljon av Esbjörn om hon bakade. Jag tyckte att det var generöst då och jag hade tyckt att det var generöst nu. För egentligen tycker jag att Ebba skulle betala skadestånd till Esbjörn för den sveda och värk hon orsakat honom vid livets slut. ( fan vad jobbigt, nu måste ni peppra på en tre fyra sidor igen för att dölja det som skrivs negativt om Ebba)
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Hur då?
Suck, märker du inte själv när du bara blir pinsam?

Citat:
Varför är det så hotfullt att Esbjörn skulle genomgå en standardiserad demens utredning. Om Ebba och du/ni är så övertygade om att han är glasklar finns det väl inget att oroa sig för.
2022-01-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Hon var ju redan innan detta gick till rättegång erbjuden 1 miljon av Esbjörn om hon bakade.
Jag överser med felstavningen, för så dyra bullar bakar inte ens Ebba.

Skämt åsido.
Har du en trovärdig källa till att Esbjörn erbjudit Ebba 1 miljon för att häva köpet?
NB!! Slaskblaskan Expressen är INTE en trovärdig källa.
2022-01-27, 21:10
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Självklart kommer inte en anna partiledare dra upp frågan i en valdebatt. Men politiker gör ganska många andra framträdande under en valrörelse. Men tro vad du vill om att detta kommer att vara förevigar glömt och begraver, i samma stund Ebba flyttar in i huset.

Tror inte att du kommer att glömma, du verkar vara den långsinta typen. Du har fortfarande bara en röst vid valet oberoende av hur mycket du gapar här på forumet.
Citat:

Men kom inte och säg att ni inte blev varnade över hur det skulle gå.

Du vänder dig nog till fel person om du kommer med någon form utav varning, kanske bättre är du mailar till KDs kansli och framför dina hot.
2022-01-27, 21:11
Medlem
Citat:
Varför är det så hotfullt att Esbjörn skulle genomgå en standardiserad demens utredning. Om Ebba och du/ni är så övertygade om att han är glasklar finns det väl inget att oroa sig för.
Finns inget hotfullt för någon med en demensutredning som ev påvisar att Esbjörn är dement på vårvintern 2022. Möjligen för stjärnjuristen Tersaeus som får se en god man eller förvaltare ta över saken och stänga pengakranen.
2022-01-27, 21:14
Medlem
Citat:
Självklart kommer inte en anna partiledare dra upp frågan i en valdebatt. Men politiker gör ganska många andra framträdande under en valrörelse. Men tro vad du vill om att detta kommer att vara förevigar glömt och begraver, i samma stund Ebba flyttar in i huset. Men kom inte och säg att ni inte blev varnade över hur det skulle gå.
Hon var ju redan innan detta gick till rättegång erbjuden 1 miljon av Esbjörn om hon bakade. Jag tyckte att det var generöst då och jag hade tyckt att det var generöst nu. För egentligen tycker jag att Ebba skulle betala skadestånd till Esbjörn för den sveda och värk hon orsakat honom vid livets slut. ( fan vad jobbigt, nu måste ni peppra på en tre fyra sidor igen för att dölja det som skrivs negativt om Ebba)

Varför skulle jag tycka att det är hotfullt? Vem har sagt att det bara finns två lägen? Han behöver inte vara glasklar för att ha rättsrådighet, det är nåt du bara hittat på.

Är han så dålig att han behöver hjälp ska han ha det.

Vad jag sagt hela tiden är att inget hittills visat att han är så dålig att han saknar rättsrådighet. Det är han som ska visa det och han visade motsatsen vid första kontraktspåskriften. Vid förlikningen hade han 3 st som vittnade att han var rådig eftersom ingen avbröt signerandet. Det är hans problem.
2022-01-27, 21:15
Medlem
Citat:

Det finns inget bevis för att det faktist fanns ett riktigt erbjudande om 1 miljon till Ebba, och skulle du litat på ett sådant erbjudande av någon som Esbjörn? man kan ju inte en lita på att hans advokater skulle fått ett sådant erbjudande att gälla....
2022-01-27, 21:19
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:

Nu verkar det ju som om demens botas med pengar enligt Esbjörns ombud.

Esbjörns ombud visar ett otroligt förakt mot de anhöriga till personer som lider av demens och vet att inga pengar i världen skulle få deras anhöriga att friskna till.
2022-01-27, 21:20
Medlem
Citat:
Hon var ju redan innan detta gick till rättegång erbjuden 1 miljon av Esbjörn om hon bakade.
Problemet var åter igen att Esbjörn inte ville medverka till att häva köpet.
Du vet, den där "lilla" detaljen vi påpekat för dig sisådär 100 ggr nu

Det var ju inte Ebba som var ovillig till att mötas för att diskutera igenom saker.

Citat:

Du läser in saker som inte finns , i det här fallet att "vi" uppfattar någon form av "hot" med en demensutredning

Häng med nu
Esbjörns ombud har lämnat in en överklagan baserat på ett klagobrev där Esbjörn hävdar att han tvingats av sina advokater att skriva på förlikningen.
Ombudets bevisning består sedan enbart av gammal skåpmat i form av värderingar och läkarintyg om pågående demensutredning.
Inte ett ord om det påstådda tvånget eller bevisning om att stadfästelsen (som är vad som överklagas) gjorts på felaktig grund

Ombudet inleder det hela med att han i en intervju säger att han ska sätta sig in i fallet, Esbjörns demens bör utredas men Esbjörn kan tänka sig att sälja huset (vilken han då formellt redan hade gjort) om han får lite mer betalt för det.

Vi finner det inte hotfullt, möjligen komiskt.

Det här har förklarats flera ggr det med.
En pågående demensutredning kommer INTE kunna slå fast att Esbjörn var rättsoförmögen 2020-08-20.
INGEN läkare med självaktning skulle ens ge sig på att ge någon form av retroaktiv diagnos när det finns så pass omfattande dokumentation på motsatsen
2022-01-27, 21:26
Medlem
Citat:

Om nu säljaren ångrar så borde den erbjuda betala allt extra utgifter som säljaren tvingas ta.
Tanke på säljaren dök inte upp på tillträdesdagen som påverka köparen som planera flytta in den dagen, gjort förberedelser för flytta in samt renovera och sagt upp saker som hyreslägenhet.

Inte överraskade att du tycker Busch ska betala skadestånd för saker esb och hans ombud gjorde mot esb.
Du kanske borde läsa inläggen så folk har diskussion och saker från rätten.

Du kanske borde fråga dig själv den frågan, istället för mez om det.

Varför vill du Esb ska vara dement? Betyder ju allt han har sagt är inte längre trovärdigt. Att han blev ångra försäljning, att han blev tvinga att skriva på av sitt första ombud och advokaterna som första ombudet rekommendera.
Varför tycke ingen runt esb han var dement innan? Bara när det fanns pengarna så verkar de bry sig om han är dement

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in