2022-01-27, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Querl
Måste rätten vänta in utredning nu? Vad är brukligt, det här kan ju dra ut på tiden i det oändliga....

Nej, de måste inte vänta, och lär inte göra det heller. Ärendet är förmodligen redan förberett och en föredragning är antagligen planerad, tjänstemannen på SH ville dock inte berätta när föredragningen är planerad, utan gömde sig bakom kommentaren "jag vet inte".
2022-01-27, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Du verkar vara en helt fungerande människa när jag läser dej i skrift, helt klart.

Men du menar på allvar att om Ebba imorron skulle säga att hon backar ur affären så skulle inte advokaterna kunna lösa det utan problem?

Svara på just den frågan, strunta helt i allt som skett innan med möten och icke möten osv utan svara enbart på min fråga.

För att kunna svara på den frågan, så måste du förklara vad du menar med "backar ur affären". Exakt vad är det du menar att hon skall göra? Och hur menar du att det i så fall skulle gå till att "backa" affären?

Är du insatt i Jordabalken?
2022-01-27, 17:31
Medlem
Citat:
Givetvis om Ebba bara yppade att hon drar sej ur köpet så hade advokaterna i målet löst det utan problem.

Hur då?
2022-01-27, 17:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Nej, de måste inte vänta, och lär inte göra det heller. Ärendet är förmodligen redan förberett och en föredragning är antagligen planerad, tjänstemannen på SH ville dock inte berätta när föredragningen är planerad, utan gömde sig bakom kommentaren "jag vet inte".

Hmm, låter lite bekant, det svaret har jag också fått

Tack för de sista aktbilagorna (än så länge, vem vet vad Säröpiraten hittar på härnäst), jag fick mina kopior idag, du la upp dem efter att jag mailat till Svea Hovrätt så det är ingen mening med att lägga upp dem igen.

Uppenbarligen så är det bara att vänta på besked men jag tror det kommer inom en vecka, så länge till kan inte Svea Hovrätt suga på karamellen, de måste komma till skott.
2022-01-27, 17:43
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Vilket jävla skitsnack du och Ebbas övriga gelikar bombar tråden med, ett hyckleri utan sans.
Givetvis om Ebba bara yppade att hon drar sej ur köpet så hade advokaterna i målet löst det utan problem.
Det blir så in i helvete patetiskt att läsa era inlägg vilka enbart har som avsikt att försköna Ebbas agerande i husaffären.

Hon yppade det ju det direkt till Brännström i okt 2020.
Problemet var bara att Esbjörns ombud (inte advokat) Binninge ställde in varje gång ett möte skulle hållas.
Binninge fick till sist ultimatumet att då blir det domstol istället nästa gång du ställer in.
Men ack då kom inte Binninge, Esbjörn kom ensam och vände bara i dörröppningen innan mötet.
Resten vet du.
2022-01-27, 17:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Vilket jävla skitsnack du och Ebbas övriga gelikar bombar tråden med, ett hyckleri utan sans.
Det blir så in i helvete patetiskt att läsa era inlägg vilka enbart har som avsikt att försköna Ebbas agerande i husaffären.
Det tog ytterligare drygt 2 månader innan hon gav upp att få till ett möte med Esb om huset han vsr väck och ville inte träda fram, hur svårt ska det va?
Hans dömda ombud ville inget helre än att hon skulle pynta 5,7 miljoner för huset inte backa.
Läs på tack!
2022-01-27, 17:53
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:

Esbjörn har ju skrivit på både kontrakt och köpebrev, överlämnat nycklar, tagit emot pengarna samt gjort en förlikning med Ebba.
Han har inte överklagat fastighetsaffären utan bara att förlikningen är stadsfäst.
Du vet nog inte vad det innebär.

Finns ingen anledning för Ebba att backa, Esbjörn vill inte att hon skall backa, han vill bara ha mer betalt. Money, money !
Senast redigerad av WestleyRichards 2022-01-27 kl. 18:09.
2022-01-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Finns ingen anledning för Ebba att backa, Esbjörn vill inte att hon skall backa, han vill bara ha mer betalt. Money, money !

Hade det funnits en ambition att häva köpet så hade dessutom köpeskillingen stannat kvar på klientmedelskontot eller i vart fall deponerats hos länsstyrelsen i avvaktan på ett eventuellt hävningsförfarande gått igenom.
2022-01-27, 18:22
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Hade det funnits en ambition att häva köpet så hade dessutom köpeskillingen stannat kvar på klientmedelskontot eller i vart fall deponerats hos länsstyrelsen i avvaktan på ett eventuellt hävningsförfarande gått igenom.

Esbjörns ombud har klart deklarerat i inlagor till Svea Hovrätten att mer pengar kan få problemen att försvinna. Låter ungefär som om hon skulle tvingas att betala beskydd till maffian.
Vidriga utpressare.
2022-01-27, 18:25
Medlem
För att alla skall vara med på tåget:
om, jag säger OM, fastighetsköpet skall reverseras så innebär det att Esbjörn är skyldig Ebba 3,9 miljoner.

Med tanke på att han glatt plockade ut de pengarna så har de decimerats pga skatt mm så kan det bli en spännande följetång...
2022-01-27, 18:30
Medlem
Citat:
Esbjörns ombud har klart deklarerat i inlagor till Svea Hovrätten att mer pengar kan få problemen att försvinna.

Bara det faktumet gör ju att man undrar varför SH inte bara kört hela ärendet i tuggen redan.
"Min klient är Dement, han visste inte vad han gjorde. Vi skall bevisa att han faktiskt ÄR dement NU. Huset, jag menar släktgården, är hans käraste ägodel....

Men han kan tänka sig att faktiskt acceptera att han skrivit på en massa papper om han bara får en trave pengar till "

Det hade ju varit en annan sak om de drivit enbart värderingen, iofs rätt döfött det med
2022-01-27, 19:41
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Esbjörns ombud har klart deklarerat i inlagor till Svea Hovrätten att mer pengar kan få problemen att försvinna.

Esbjörn har verkligen valt sitt nya ombud med omsorg.
En helbrägdagörare av rang enligt sina egna inlagor till Svea Hovrätt.
Esbjörn är dement så allt han skrivit under sedan 19/8-2020 är ogiltigt.
Det bevisas med läkarintyg från demensutredning som inte ännu gjorts/skrivits.
Han fick alldeles för lite betalt o det bevisar vi med en värdering som inte finns.
Men mer betalt botar honom o stämmer med värderingen som inte finns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in