Citat:
Ursprungligen postat av
Beckisbarnet
Kollade nyss videon på Dumpen där det satt en gubbe och runkade i bilen, kuken blev helt slak på två sekunder då Sjöberg och kvinnan dök upp. Höll på att dö av skratt...
Uttrycket ''att bli ertappad med byxorna nere'' har aldrig varit mer passande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jasmine4555
Någon som har någon info om senaste äcklet?? Finns inget att gå på i inlägget direkt.
Han är fruktansvärt vidrig och dom behöver hjälp att identifiera honom.
De uppdaterade inlägget i morse. Han är identifierad. I det här fallet är jag verkligen nyfiken på fortsättningen för honom när allt kommer ut till omgivningen. Här snackar vi verkligen gränsöverskridande beteende i ett redan gränsöverskridande beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hussefar
Nu känns det enbart som Patrik o Sara kommer på massa anledningar för att uthängningen skulle vara värd att göras. Som att det skulle gottgöra deras egentliga fel och ansvar. Kommer man inte till insikten om sina egna begränsingar, ja då har man inga heller. På ett psykologiskt plan.
Hade jag varit pojkens pappa så hade jag varit skogstokig. Måste väl gå att polisanmäla?
Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Det hände alltså bara för några dagar sedan. Så ja om inte uppdiktat precis i tiden då. De är rätt känsliga för kritik och det fick de alltså lite grann med den här uthängningen och kom direkt med ett svar. Precis som de är känsliga när media skrivit kritiskt om dom.
Kanske bättre att det är ärliga om att de inte tar någon direkt hänsyn om det är folk från särboenden. Det har de tidigare framfört att det är för mycket fokus på pedofilerna än på barnen och att då barn riskerar att bli lika utsatta oberoende av begåvning hos pedofilen ligger väl mer åt den linjen.
Sedan just för den gruppen är det väl det klassiska att de har ofta personal runt om dig men det ska även finns en stor grad av frihet för personer som bor på sådana här boenden.
Jag ger Sara the benefit of the doubt här. Det kan vara påhittat, men jag tvivlar - snarare för att demonstrera, iom kritiken de fått här, att de gör en bedömning vid varje enskilt fall (även om jag anser att de gjort en felbedömning här). Jag tror på att de har vissa gränser i deras kamp mot monstren. Principer. Än, iaf. Å andra sidan gick de över gränsen med uthängningen i det här fallet. Har man väl trätt över en gräns, är det lätt att snubbla över nästa osv.
Som jag skrev igår: ''Be aware, that when you fight monsters, you do not become one yourself, for when you gaze into the abyss, the abyss gazes into you.'' Att de nu kommer med en massa ursäkter för att rättfärdiga sitt snedsteg tyder väl snarare på att de bara är människor. Det gör eller har vi alla gjort vid något tillfälle.
När det gäller LSS finns det gruppboende, men det finns också servicelägenheter, det finns många olika former av anställningar och körkort kan många få. Jag har inte mer data än det som framkommit i tråden, inlägget, chatten och videon, och baserat på det skulle jag råda dem att antingen radera inlägget och se till att de som finns i hans omgivning hjälper honom att förstå, eller göra en uppföljning där de just gjort det. Hjälpt honom. Skadan är redan skedd, nu är det ''damage Control'' som gäller.
Det finns några datingsidor för människor med olika förståndshandikapp och funktionsvariationer. Både för att få vänner och förhållanden, varför inte tipsa om dem?
Citat:
Ursprungligen postat av
Spritsson
Jag ångrar verkligen att jag gick hårt åt den den utvecklingsstörda snubben. Han med de tjocka glasögonen.
Nu när jag kollat chatten närmare känns det mer som om dom provocerar fram mötet.
Mongot använder eget namn och frågar efter kärlek. Alla varningsklockor borde ringt hos Patrik och Sara.
Obehagligt. Hoppas någon anmäler Dumpen för just den uthängningen. Han kan nog få skadestånd.
Annars tycker jag att det är bra att dom hänger ut pedofiler. Den senaste Ove är vidrig.
Jag tror Sara ljuger om en annan film där dom valde att inte hänga ut ett mongo.
Precis så. Leder, manipulerar, utnyttjar. ''13-åringen'' är uppenbart mer mentalt mogen än honom (även en riktig 13-åring hade varit det, det är liksom inte hans fel). Hade han ens skickat en dickpic om de inte, av någon outgrundlig anledning, baserat på kontexten, frågat om hans kukstorlek?
Han är inte den där manipulativa pedofilen, likt andra, han är snarare den som riskerar att bli utnyttjad av andra. Som spekulerats i tråden, för att köpa ut, eller för att leka och jävlas med honom bara. Som han skrev, han har blivit lurad förr.
Han förstår att det är fel, men på vilken nivå? Fortkörning är fel, nedskräpning är fel. Hade han reagerat likadant om han blivit konfronterad när han slängde något på marken? Förstår han nyanserna?
Som du skriver verkar han mer vara ute efter kärlek eller kanske bara rentav vänskap. Att bli älskad, bekräftad, sedd och att älska. Han är människa han också. Med mänskliga behov. Han framstår mer som ensam, bara.
Jag tror själv inte att den där andra filmen var lögn, men med tanke på chattarna, konfrontationen osv i det här fallet är det märkligt. Så många varningssignaler, så uppenbart. Så fel. Om det nu inte handlar om ytlig research, och deras egna färgade perspektiv (erfarenheter) som spökar. Bättre på att se pedofiler än människor, och därigenom ha svårt för en mer objektiv bedömning.
De andras livsöden skiter jag blankt i, jag hoppas han får ett bra liv. Och får det han söker, med en kvinna i hans ålder.