2021-12-20, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Så då har vi i denna tråd fått veta att Patrik Sjöberg är dum i huvet, hänger ut oskyldiga samt är någon form av terrorist. Allt enligt ett antal starkt suspekta postare i tråden. Jaja, det är ju bevis för att Sjöberg har träffat mitt i prick med sin sida Dumpen.

Jag vet inte vad du syftar
på men du verkar ha samma dåliga
argument som Patrik Sjöberg själv.
Dvs om man inte håller med honom så
är man pedofil själv eller peddokramare för man säger inte emot honom.

För den gode Patrik Sjöberg han
åker land och rike runt för att "rädda barn", som inte finns
dessutom. Hur kan man ifråga sätta detta hjältedåd eller dess metoder?
Jo, det handlar inte om barn, det
handlar om Patrik i första hand. Det är därför han far land och rike runt, ingen annans.
För bara
efter några sekunder eller minut kommer Patrik Sjöbergs favorit ord,
nämligen "jag" följt av hans två andra favoritord i ämnet, "Peddokramare" och "offerkofta"

Jag har svårt och se kopplingen
mellan hans påstådda övergrepp av sin styvfar och tränare och fara
igenom Sverige efter en Internetpedofil som man fiskar efter, det var väl inte så Patrik blev offer?

Tyvärr så är jag övertygad om att
Patrik missar målet, grovt dessutom. Det han gör som "hjälte"
är att skapa myten kring att pedofilen är en okänd person när det är oftast offrets närhet.
Citera
2021-12-20, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Jag vet inte vad du syftar
på men du verkar ha samma dåliga
argument som Patrik Sjöberg själv.
Dvs om man inte håller med honom så
är man pedofil själv eller peddokramare för man säger inte emot honom.

För den gode Patrik Sjöberg han
åker land och rike runt för att "rädda barn", som inte finns
dessutom. Hur kan man ifråga sätta detta hjältedåd eller dess metoder?
Jo, det handlar inte om barn, det
handlar om Patrik i första hand. Det är därför han far land och rike runt, ingen annans.
För bara
efter några sekunder eller minut kommer Patrik Sjöbergs favorit ord,
nämligen "jag" följt av hans två andra favoritord i ämnet, "Peddokramare" och "offerkofta"

Jag har svårt och se kopplingen
mellan hans påstådda övergrepp av sin styvfar och tränare och fara
igenom Sverige efter en Internetpedofil som man fiskar efter, det var väl inte så Patrik blev offer?

Tyvärr så är jag övertygad om att
Patrik missar målet, grovt dessutom. Det han gör som "hjälte"
är att skapa myten kring att pedofilen är en okänd person när det är oftast offrets närhet.
Man kan föreställa sig någon som utger sig för att sälja stöldgods eller hembränt för att därefter möta upp kunderna med filmteam och lägga upp konversationen eller samtalen på en hemsida. De som hade gjort så hade tyckt att de gjorde rätt i olika syften.

Cissi Wallin med flera tyckte det dom gjorde under Metoo var okej osv. Det brukar vara så att inte förrän lagen sätter stopp så tycker nog alla att de gör rätt eller har fog att fortsätta.
När åtalet kommer går de i försvarsställning och bröstar upp sig och tycker fortfarande inte att de gjort något fel. Först när dom faller så tycker alla ah okej, jasså nu vet vi att det inte var lagligt. Nu vet vi att vi hade fel.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Brottsprovokation Bevisprovokation i spaningssyfte är för att utreda andra brott är däremot lagligt vad jag kan förstå. Man kan tänka sig att polisen kommer få det svårare att utreda verkliga övergrepp då deras metoder missbrukas och inte leder till att verkliga pedofiler blir dömda. Lawline borde kunna besvara frågorna.

"De sexutnyttjar barn – men de flesta är inte pedofiler"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rg78A0/de-sexutnyttjar-barn--men-de-flesta-ar-inte-pedofiler
Citat:
Sex, makt och en vilja att ”bli någon” som man inte är i livet utanför nätet.
Det driver männen att begå övergrepp mot barn på nätet.
– En minoritet av gärningsmännen är regelrätta pedofiler, säger Malin Joleby, doktorand i psykologi.
Männen som förgriper sig sexuellt på barn på nätet är ofta på ytan helt normala personer.
– I dag är det naturligt att söka sexuell tillfredsställelse på nätet. För vissa kan det efter ett tag bli så att mainstreamporren inte längre fungerar, att den inte längre ger den sexuella kicken eller dämpar ångesten. Då övergår de till grövre och grövre material och kan fastna för barnporr, även om de inte har den dragningen egentligen.
Senast redigerad av 95.214.235.160 2021-12-20 kl. 15:57.
Citera
2021-12-20, 22:45
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30cmpappa
Försök till grov misshandel är inte brottsligt om den du vill misshandla inte finns.

Finns många exempel i tråden på vad mer "moralisk renhållning" skulle kunna vara. Om inte du gör och tycker som jag vill så smutskastar jag dig som exempelvis pedofil eller mördare (vad jag anser).
Sjöberg är inte polis och Dumpens uttalade syfte är inte journalistiskt (finns inga nyheter att berätta) utan just att förtala, hata och hota.
Jag tycker inte att samhället ska acceptera utomrättsliga hot, tycker Du?

Från och med nu hoppas jag att tråden får en mer jämn fördelning gällande anhängare och motstånd av Sjöbergs metoder. Tråden handlar inte huruvida man är för eller emot barnvåldtäkter. Finns ingen som ska behöver buga eller underkasta sig Sjöbergs hot och förtryck.
Ställer man upp på konfrontationer/intervjuer får man dock räkna med att det materialet används. Men offentlig beskådning av nakenfoton, könsorgan, grooming i syfte att förtala, bilnummer m.m. är inte okej.

Det är också så att Sjöberg och Sara inte kan vara ett brottsoffer för sexuella kränkningar via skickade nakenbilder då de utgett sig för att vara någon annan. Har jag en telefon och du skickar en kuk till någon som sa sig vara din mamma så kan inte jag eller någon annan bli offer för den kränkningen.
Säger du att du heter Lasse och bor i Kina och jag hotar denna fiktiva person så är det inget hot mot dig, på samma vis som sexuellt ofredande bilder inte är sexuellt ofredande.
Varför får man känslan att du drar detta ur röven?
Citera
2021-12-20, 22:48
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30cmpappa
Godtycklighet. Går man in på Dumpen så verkar det som att vem helst kan bli uthängd och omnämnd. Offentliga likväl som privatpersoner. Det finns mig veterligen ingen kontrollfunktion. Vem är moderator på Dumpen?
Skulle du vilja skicka dina kort och uppgifter till mig och därefter se vart dom landar? Eller att jag stal dom från din Facebook? Skulle du litat på mig?

Hur känns det att jag kan hänga ut dig utifrån vad jag tycker? Var finns dumpens regelverk att läsa som dom förhåller sig till? Var finns min och din tillit och min säkerhet från att inte bli förtalad?

Vad är det som är Fy fan?
Har du sett klippen? Exakt alla ser ut som man tror
Citera
2021-12-20, 22:56
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Så då har vi i denna tråd fått veta att Patrik Sjöberg är dum i huvet, hänger ut oskyldiga samt är någon form av terrorist. Allt enligt ett antal starkt suspekta postare i tråden. Jaja, det är ju bevis för att Sjöberg har träffat mitt i prick med sin sida Dumpen.
Haha visst är det lustigt. 99% av dem är nyreggade och skriver bara om Sjöberg
Citera
2021-12-21, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Haha visst är det lustigt. 99% av dem är nyreggade och skriver bara om Sjöberg

Medlem sedan 2010, duger det?
Citera
2021-12-21, 10:51
Medlem
Amors avatar
Jag har sett uthängningarna på deras sida, skulle säga att alla uthängningar är väl motiverade. Väldigt skrämmande att dessa gubbar tillåts gå lösa i vårt samhälle och grooma barn på detta sätt.

Man måste vara väldigt moraliskt depraverad om man på något sätt skulle vara mot Dumpens arbete.

Bästa vore dock om vårt rättssamhälle satsade mer resurser på att få fast dessa personer. Men om det inte sker måste vi som samhälle ändå göra vårt bästa för att skydda barnen.
Citera
2021-12-21, 10:54
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:

Hur många oskyldiga finns det på hemsidan ditt spån? Rädd?

Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Jag har sett uthängningarna på deras sida, skulle säga att alla uthängningar är väl motiverade. Väldigt skrämmande att dessa gubbar tillåts gå lösa i vårt samhälle och grooma barn på detta sätt.

Man måste vara väldigt moraliskt depraverad om man på något sätt skulle vara mot Dumpens arbete.

Bästa vore dock om vårt rättssamhälle satsade mer resurser på att få fast dessa personer. Men om det inte sker måste vi som samhälle ändå göra vårt bästa för att skydda barnen.

Jag precis som ovan.
Jag ser inte felet alls.
Detta kallas för samhällstjänst.
Vuxna människa ska inte våldta barn.
Citera
2021-12-21, 11:31
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Hur många oskyldiga finns det på hemsidan ditt spån? Rädd?
Om någon på Sjöbergs sida är oskyldig så har ju vederbörande ett guldläge rent juridiskt. Bara att anmäla för förtal.

Varför skulle jag vara rädd?
Citera
2021-12-21, 11:45
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Om någon på Sjöbergs sida är oskyldig så har ju vederbörande ett guldläge rent juridiskt. Bara att anmäla för förtal.

Varför skulle jag vara rädd?

Har inte hänt och har du sett metoderna de använder sig av?

Du säger att han är dum i huvudet som gör ett viktigt jobb för samhället. Det är konstigt.
Citera
2021-12-21, 11:47
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Har inte hänt och har du sett metoderna de använder sig av?

Du säger att han är dum i huvudet som gör ett viktigt jobb för samhället. Det är konstigt.
Har du ens läst vad jag skrivit?
Citera
2021-12-21, 12:04
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Medlem sedan 2010, duger det?
Men lustigt att du är för uthängning av poliser, men pedofiler är det synd om, om man hänger ut.
Sen är du väldigt aktiv i olika trådar om just pedofiler…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in