2022-01-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det kan ju vara så enkelt att den lite mer sansade delen av redaktionen, inklusive chefredaktören insett att saker kanske inte är så som deras "stjärna" vinklat det och har därefter belagt Brännström med "munkavle". Han har ju satt tidningen i klistret en gång tidigare och fick tom sparken, varför man plockar in honom igen är ju en gåta

Men jag håller med, det har varit extremt lågt intresse i media sedan överklagan inkom.
Kanske samma sak där. Alla normalt funtade insåg att det var något som inte stämde när Överklagan inkommer i absolut sista möjliga stund, annonseras ut i media så att Ebba + ombud får reda på det den vägen istället för via SH. Att sedan ett antal jurister påpekar att förfarandet är extremt ovanligt och även gjorde försök att förklara vad som överklagats drog nog sitt strå till stacken
Givetvis har Expressen en eller ett antal anmälningar till PO att se fram emot. Möjligen även någon stämning för förtal. Det har de som bekant dömts för ett antal gånger på grund av Brännströms lögner.

Han har skrivit lögner om både Persbrandt och Sven-Erik Magnusson som lett till dom.

Det tyder på viss naivitet när några i tråden beskriver hans arbete som god, grävande journalistik när hans motto är att aldrig kolla sanningshalten i smaskigt skvaller före publicering.
2022-01-27, 15:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Givetvis har Expressen en eller ett antal anmälningar till PO att se fram emot. Möjligen även någon stämning för förtal. Det har de som bekant dömts för ett antal gånger på grund av Brännströms lögner.

Han har skrivit lögner om både Persbrandt och Sven-Erik Magnusson som lett till dom.

Det tyder på viss naivitet när några i tråden beskriver hans arbete som god, grävande journalistik när hans motto är att aldrig kolla sanningshalten i smaskigt skvaller före publicering.

Det angående Mikael Persbrandt och Sven-Erik Magnussson var absolut inte bra.
Men med Ebba Busch har Brännström enbart skrivit sanning, han borde rimligtvis kunnat sågat sönder Ebbas alla lögner och moraliska förfall än mer, men han tycker nog lite synd om Ebba.
Trots allt är väl Ebba bara en omogen ung kvinna utan vare sej arbetslivserfarenhet eller erfarenhet av livet överhuvudtaget, så jag förstår att Brännström håller tillbaka lite pga det.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-01-27 kl. 15:48.
2022-01-27, 16:16
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, barnsoldat är ju väldigt överdrivet, men mer som bildligt talat att hon använder barnen som en sköld. Skölden är ju gjord på sådant sätt att man ska ömma för barnens situation, vilket ju får de flesta att känna sig som dåliga människor om man inte gör.
Faktum är att husaffärens alla juridiska vändor inte har något med barnen alls att göra, även om varje människa fattar att vi alltid har en anledning till varför vi köper ett hus. Det kan ju handlar om närheten till bra kommunikationer, en bra miljö, närhet till en skola (hm, hur blir det för barnen t ex?).
Att Ebba använde barnen i ett uttalande, var nog det som fick mig att "öppna ögonen". Jag tappade nog nästan hakan av uttalandet "det handlar om två barns framtida boende".
Alltså, sådana här uttanaden får mig att må illa; det är ett riktigt fult knep. Alltid detta mycket vädjande till känslor; "väldigt ledsen", " har varit där med mina barn sagt till dem att de är deras plats på jorden.".
Tror inte en sekund att Ebba blev ledsen; det sättet att lägga fram det är att ta på sig en enorm offerkofta. Vad hon har sagt till sina barn, att det är deras plats på jorden har inte heller något med husköpet att göra. Det är enbart ett sätt att få folks sympati för de stackars barnen (Ebba) och ta parti mot Esbjörn.
Så obehagligt.
Svd:
"Ebba Busch säger också att hon blev ”väldigt ledsen”.
– Köpet är fullföljt, jag har skickat över resterande delen av köpeskillingen och tillträdet har ägt rum och jag har varit där med mina barn sagt till dem att de är deras plats på jorden. Vi har redan tillträtt fastigheten, säger Ebba Bush till Aftonbladet.
"
https://www.svd.se/hussaljaren-overklagar-forlikning-med-busch
Ja, jag tänkte kanske mest på det att barnen blir utsatta rent psykiskt, genom att de dras fram ständigt som orsaken till hustvisten och varför Ebba inte kan ge med sig. Jag tror ju inte att deras liv är i fara för att Ebba driver husaffären på det här sättet.
Lite konstigt om han blandar ihop det så totalt att det skulle ha skett vid två olika tillfällen, då det verakr som flera detaljer hör ihop. Men säker kan man inte vara.
Ja, känner att polisanmälan blir en logisk reaktion efter allt.
Jag känner nte till att Esjörn sa nej först, utom att han sa nej till det påstådda skambudet på 2,5 miljoner eller något liknade. Ja, jag litar inte på Ebba alls, och nog såg hon både att Esbjörn var lite "egen" och att han var fäst vid huset på istt sätt det tror jag faktiskt.
Ja, Matz är det säkert, han erkände ju själv i media att han varit arg och sagt till Ebba att hon bord ta det lugnt och "backa". Kan inte alla vändor här i deltalj, men visst, om man känner sig pressad och Ebba inte lyssnar eller bryr sig, står det kanske nära till hands att vända sig till pressen.
En känsla av maktlöshet kanske infinner sig, när Ebba är rustad till öronen genom att både vara informerad och ha många källor till stöd, både vad gäller husköp och den juridiska biten. Hon har säkerligen lotsat sig rent lagligt genom allt, med denna hjälp. Det andra, det är svårre att tackla, såsom hur Ebba fick till ett köp öht, och hur/vad som ledde fram till att Esjörn "inte kunde stå upp för sig själv".
Vilket var det?
Ja, eftersom Ebba inte har nämnt någon vid namn blir det svårt att driva det fallet med "förtal". Men som jag ser det håller jag med dig.
Jag fortsätter helt sonika våt trevliga konversation från igår.
https://www.fokus.se/andra-kammaren/livspusslet-orsaken-till-buschs-husbrak/
Ebba ”skyller” som sagt på sina barn. För att det precis som du säger är detta behjärtansvärt. Att de flesta föräldrar som väljer att gå skilda vägar, faktiskt inte har möjlighet att detalj välja så vart de ska bo verkar gå Ebbas näsa fullständigt förbi.

Att det inte är direkt avhängande om en barndom är trygg eller inte, att mamma, pappa, mormor, morfar farmor och farfar bor inom promenadavstånd från varandra. Det har funnits ett flertal både tomter och hus tillsalu inom några kilometers avstånd. Att dessa tankar inte ens verkar passera i Ebbas tankebanor är ett tecken på hur långt ifrån en normal verklighet hon faktiskt lever.

Jag kan oxå tänka att hon lägger oerhörd tyngd vid orden hon sagt till sina barn. De är 7 och 5 år. Jour mycket vikt lägger de bakom de orden. Jag har svårt att två trygga barn kände sig svikna av sina föräldrar på grund av att de inte flyttar in i ett hus, utan ett annat.

Jag tror inte heller att Esbjörn blandar ihop det gällande om det röjdes i trädgården eller inte. Det hölls iallafall på i trädgården på ett sätt Esbjörn uppfattade som störande när kontraktet skrevs.

Jag vet att jag har läst att Ebba berättade om hur det gått till innan kontraktet skrevs. Var att hon tillfrågade Esbjörn genom en väninna om att hyra eller köpa huset. Esbjörn hade kommit hem till Rbbq på kaffe och de hade börjat diskutera.
- Det tog två månader från första förfrågan till kontraktet var skrivet. Först sa Esbjörn Nej, sedan Kanske och till sist Ja, säger Ebba.
Tyvärr hittar jag inte detta uttalande igen. Så ta det för vad det är. Men som sagt det är min
minnesbild.

Ebba nämnde inte Johann vid namn heller, och ändå så blev det fällande dom. Den konversationen jag talade om var på någon av tanternas facebooksida. (Pensionatkvinnan eller generalfullmaktsinnehavarens) Innan detta gått till tinget. Då skrev en av tanterna att en offentlig person lurat Esbjörn och någon annan svarade att vi smutskastar henne ( Ebba) offentligt.
Dessa rader raderades snabbt, men de har här i tråden använts som bevis på konspirationer mot Ebba.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har kommit in i tråden ganska sent, och kluddar på min lilla iPhone 12, mini med dokumenten. Otroligt pilligt att läsa, plus att det tar sin tid att gå igenom de numrerade aktbilagorna och själv få till rubriker på dom. Har ännu inte kommit igenom alla över hundra aktbilagor. Jag fick en kapning av mitt lösenord till min mail efter att ha gått in på datorn. Gör inte om det.

Jag ber om ursäkt för mitt misstag, det finns inget att vinna på felaktigheter eller lögner i den här historien.

Det enda som känns rätt är att få en djupare förståelse för vad som har hänt, men det är bara att accpetera att människor har, och kommer att ha olika tro och tyckanden. Det gäller absolut allt här i världen.

Nu handlar inte tråden om mig eller Merrybum, som absolut enligt mitt tycke är en person som har väldigt sunt förnuft. Jag håller inte med om allt som hon skriver om, men vår hållning är i stort densamma.

Att saker och ting tjatas om och om igen i trådar, det är väl inget nytt? Man kan inte kräva att ingen annan får delta i tråden om de inte har läst varje inägg, om de inte läst samtliga bilagor och samtliga artiklar.

Jag ser att även ni ibland frågar efter saker som faktiskt jag läst eller sett, vi är alla mänskliga.
Du ska inte be om ursäkt. Man har rätt att skriva i en tråd utan att lusläst allt som finns att läsa om ämnet. Att försöka trycka ner någon för den inte har full koll är bara en härskarteknik.

Självklart ska man respektera att folk tänker och tror olika. Vad som är anmärkningsvärt i denna tråd är den retorik som används. Människorna runt Esbjörn beskrivs som så förskräckligt onda och manipulativa. Epitet som används för att beskriva dessa är ord jag aldrig använt som vuxen människa. Ebbotar, det vill säga de som försvara Ebba här tycker att det är helt logiskt att alla på Esbjörns sida är beträdda att gå hur långt som helst, inte av omtanke över Esbjörn utan av hat för Ebba. Det blir svårt att nå varandra i en dialog om ena parten tycker att all kritik mot Ebba är riktat hat.

Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Media har väl inte skrivet en rad den senaste månaden vilket lutar åt de tror att det är kört för Esbjörn.
Helt rätt. Det betyder ju inte att detta inte kommer att lyftas upp till ytan igen. Om du tror att Ebba kan gå igenom en valrörelse utan att få frågor om detta så är du naiv. Alla människor får leva med sina lik i garderoben, de kommer alltid fram och spökar. I synnerhet hos politiker.

Ebbas enda sätt att klara sin politiska karriär är att släppa huset, be om ursäkt och göra en pudel.

På tal om lik i graderingen. Ebba lyckades ju skaka liv i ett lik som inte varit omnämnt på 8 år i Johanns garderob.
2022-01-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ebbas enda sätt att klara sin politiska karriär är att släppa huset, be om ursäkt och göra en pudel.
Jag trodde vi hade förklarat för dig att Ebba inte bara kan släppa huset.
Innan förlikningen så krävdes det ett ömsesidigt avtal om hävning av köpet.
Efter förlikningen så är Ebba ägare av huset och Esbjörn har fått 3,9 miljoner

Menar du att hon skall ge tillbaka det till Esbjörn? Hur tänker du att det skall gå till? Esbjörn får huset och Ebba (eller rättare sagt Swedbank) får tillbaka sina pengar. Rent tekniskt måste alltså Esbjörn köpa tillbaka huset för att allt skall bli korrekt.
2022-01-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Det angående Mikael Persbrandt och Sven-Erik Magnussson var absolut inte bra.
Men med Ebba Busch har Brännström enbart skrivit sanning, han borde rimligtvis kunnat sågat sönder Ebbas alla lögner och moraliska förfall än mer, men han tycker nog lite synd om Ebba.
Trots allt är väl Ebba bara en omogen ung kvinna utan vare sej arbetslivserfarenhet eller erfarenhet av livet överhuvudtaget, så jag förstår att Brännström håller tillbaka lite pga det.
Vad gäller Brännströms ”sanningar” så är du förmodligen inte rätt person att bedöma detta. Det finns massor med uppenbara lögner som avslöjats i denna tråd. Jag tänker inte ta dig i handen och leda runt dig bland inläggen för att hitta dessa. Om du vill diskutera så är du välkommen när du har konkreta exempel eller länkar som stödjer dina argument. Substanslösa oneliners som de i citatet ovanför får passera som kofisar.
2022-01-27, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jag trodde vi hade förklarat för dig att Ebba inte bara kan släppa huset.
Innan förlikningen så krävdes det ett ömsesidigt avtal om hävning av köpet.
Efter förlikningen så är Ebba ägare av huset och Esbjörn har fått 3,9 miljoner

Menar du att hon skall ge tillbaka det till Esbjörn? Hur tänker du att det skall gå till? Esbjörn får huset och Ebba (eller rättare sagt Swedbank) får tillbaka sina pengar. Rent tekniskt måste alltså Esbjörn köpa tillbaka huset för att allt skall bli korrekt.

Vilket jävla skitsnack du och Ebbas övriga gelikar bombar tråden med, ett hyckleri utan sans.
Givetvis om Ebba bara yppade att hon drar sej ur köpet så hade advokaterna i målet löst det utan problem.
Det blir så in i helvete patetiskt att läsa era inlägg vilka enbart har som avsikt att försköna Ebbas agerande i husaffären.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-01-27 kl. 17:04.
2022-01-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ebba lyckades ju skaka liv i ett lik som inte varit omnämnt på 8 år i Johanns garderob.
Det var misshandel och våldtäktsförsök han gjorde sig skyldig till, inte mord. Så något lik har det inte skakats liv i. Det är lite morbida tankar från dig när du beskriver ett misshandelsoffer som ett lik.
2022-01-27, 17:07
Medlem
Citat:
Vilket jävla skitsnack du och Ebbas övriga gelikar bombar tråden med, ett hyckleri utan sans.
Givetvis om Ebba bara yppade att hon drar sej ur köpet så hade advokaterna i målet löst det utan problem.
Det blir så in i helvete patetiskt att läsa era inlägg vilka enbart har som avsikt att försköna Ebbas agerande i husaffären.
Esbjörn Bolin vägrade prata med Ebba Busch och hans ombud vägrade delta på möten för att lösa tvisten. Allt det går att läsa i handlingarna som lämnats till tingsrätten. Men du är inte särskilt intresserad av sanningen, eller hur?
2022-01-27, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn Bolin vägrade prata med Ebba Busch och hans ombud vägrade delta på möten för att lösa tvisten. Allt det går att läsa i handlingarna som lämnats till tingsrätten. Men du är inte särskilt intresserad av sanningen, eller hur?

Du verkar vara en helt fungerande människa när jag läser dej i skrift, helt klart.

Men du menar på allvar att om Ebba imorron skulle säga att hon backar ur affären så skulle inte advokaterna kunna lösa det utan problem?

Svara på just den frågan, strunta helt i allt som skett innan med möten och icke möten osv utan svara enbart på min fråga.
2022-01-27, 17:14
Medlem
Citat:

Nu var det Merrybums inlägg jag svarade på, där det framstod som att Ebba skulle släppa huset NU för att inte riskera sin framtida politiska karriär

Självklart hade hon kunnat "släppa huset" under förhandlingarna innan förlikningen. Av någon jävligt märklig anledning så verkade inte Esbjörns ombud jobba för att nå dit. Jag tror inte det någonstans i någon inlaga nämnts att de förslår ett avtal om hävning, dvs det som behövdes (de som lusläst alla inlagor får gärna rätta mig)

Istället tragglade de på med att försöka bara trolla bort kontraktet med hänvisning till avtalslagen.
Gissningsvis insåg de still slut att samtliga deras anledningar till att det skulle kunna förklaras ogiltigt inte skulle hålla i rätten
2022-01-27, 17:19
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:

Helt rätt. Det betyder ju inte att detta inte kommer att lyftas upp till ytan igen. Om du tror att Ebba kan gå igenom en valrörelse utan att få frågor om detta så är du naiv. Alla människor får leva med sina lik i garderoben, de kommer alltid fram och spökar. I synnerhet hos politiker.

Det är stor skillnad på vad som lyfts upp av troll på sociala medier och vad som lyfts upp av politiker i en debatt. Politikerna drar sig garanterat för att lyfta på locket då det lätt kan slå tillbaka.
Att tror att Maggan drar upp Esbjörn i en valdebatt med Ebba är bara naivt, inte ens Nooshi skulle sänka sig så lågt. Möjligtvis så skulle Strandhäll sänka sig så lågt men hon har ju någon form av självskadebeteende.
Trollen har däremot redan lyft på locket och försöker att smutskasta utan att lyckas särskilt väl. Men jag får väl önska dig lycka till till, du får lägga mycket tid på att komma igenom i mediabruset.
2022-01-27, 17:25
Medlem
Citat:
Du verkar vara en helt fungerande människa när jag läser dej i skrift, helt klart.

Men du menar på allvar att om Ebba imorron skulle säga att hon backar ur affären så skulle inte advokaterna kunna lösa det utan problem?

Svara på just den frågan, strunta helt i allt som skett innan med möten och icke möten osv utan svara enbart på min fråga.

Hur mycket borde esb betala i skadestånd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in