2022-01-27, 04:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Det är inte otänkbart att kommande rättegång kommer att avhandla just det, om din "teori" har någon bäring.

Du utesluter alltså inte hypotesen om att C kan ha försvarat sig mot att bli slagen ännu en gång om vi nu ska lita på Barbys uppgifter om att maken också blev misshandlad? Rätt uppfattat?
Citera
2022-01-27, 04:48
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du utesluter alltså inte hypotesen om att C kan ha försvarat sig mot att bli slagen ännu en gång om vi nu ska lita på Barbys uppgifter om att maken också blev misshandlad? Rätt uppfattat?
Nej, du uppfattade det fel. Det gällde bara din teori om 'handgemäng' som slutade 'tragiskt/olyckligt'. Om man använder FÖR mycket våld i ett 'handgemäng' så kan det sluta med ett långt fängelsestraff.
Jag vet inget om hur C & B's förhållande var. När det gäller Barbie's 'vittnesmål' så värderar jag det mycket lågt. Jag litar inte på det. Men om du vill lita på det så. Om ett par månader så har vi domstolens bedömning.
Citera
2022-01-27, 04:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej, du uppfattade det fel. Det gällde bara din teori om 'handgemäng' som slutade 'tragiskt/olyckligt'. Om man använder FÖR mycket våld i ett 'handgemäng' så kan det sluta med ett långt fängelsestraff.

Tack men om det nu gäller självförsvar och om C dessutom blev provocerad och handlade i affekt? Kan inte han i teorin då få ett lägre straff? Det måste väl inte bara gälla hypotesen om en "tragisk olyckshändelse"?

Citat:
Jag vet inget om hur C & B's förhållande var.

Men du har väl någon teori eller gissning kring detta? Eller har du sovit dig igenom tråden?

Citat:
När det gäller Barbie's 'vittnesmål' så värderar jag det mycket lågt. Jag litar inte på det.

Varför litar du inte på det? Du skriver ju strax ovan att du inte vet hur parets äktenskap var?

Citat:
Men om du vill lita på det så. Om ett par månader så har vi domstolens bedömning.

Ja det ska bli intressant.
Citera
2022-01-27, 05:20
Medlem
Drooids avatar
Citat:
...
Varför litar du inte på det? Du skriver ju strax ovan att du inte vet hur parets äktenskap var?
...
Nu förstår jag inte hur du tänkte.
Att jag inte litar på anonyma vittnesmål på FB? Källkritik är ordet du ska slå upp.
Din andra mening var lite mer svårförstådd. Menar du att jag ska lita på en anonym källa för att det inte finns bättre information tillgänglig?
Sanningen är att du VET lika lite om hur C & B's relation var som jag gör.
Citera
2022-01-27, 08:51
Medlem
Citat:
Som då i teorin kanske kan handla om en tragisk olyckshändelse?

Det finns väl inget i nuläget som motsäger denna hypotes? Inte sant?

När ska DU ERKÄNNA att du inte har en aning om vad som hänt i det aktuella fallet?

Om vi bortser från den faktan som finns såsom:

Anmält honom för hot och misshandel
Lämnat in skilsmässoansökan
Ansökt on ensam vårdnad om sonen
Bilderna på hennes misshandlade ansikte
B s berättelse att han slagit henne och varit som besatt
Tingsrätten anser att det finns tillräckliga bevis för omhäktning gällande mord ca 5 gånger
Han har erkänt att han dödat henne
Han ringde inte efter hjälp
Han tog inte hänsyns till hennes anhöriga eller deras gemensamma son när han lät insekter äta upp hennes kropp under dom två månader hon låg ute i hagen.

Men vi bortser från det och låtsas att Barbys uppgifter stämmer. B var en hemsk mor och fru. Hon slog sin man och sina barn, gav dom inte medicin när dom behövde, lät dom vara hungriga, förstörde deras spel och mobbade den yngste sonen när hon köpte godis till alla andra.

Dom senaste 10 åren har ca 150 kvinnor mördats av sina män. Hur många kvinnor har dött i fallolyckor dom senaste 10 åren efter att ha bråkat med sin man? Om du inte kan få fram statistik så gissa, så kan vi på ett ungefär räkna ut hur sannolik din teori är utan fakta.
Citera
2022-01-27, 10:03
Medlem
Citat:
Nu förstår jag inte hur du tänkte.
Att jag inte litar på anonyma vittnesmål på FB? Källkritik är ordet du ska slå upp.
Din andra mening var lite mer svårförstådd. Menar du att jag ska lita på en anonym källa för att det inte finns bättre information tillgänglig?
Sanningen är att du VET lika lite om hur C & B's relation var som jag gör.
Ingen härinne vet hur äktenskapet var. Om B var sådan som Barby och Gräset målat upp, så hade C stuckit för längesedan. Men han ville inte ens skriva på skilsmässopapperen. Han ägde B. Och ens ägodelar ska ingen annan ha. Att två individer härinne orkar svartmåla ett mordoffer är inte förvånande. Såna dyker upp i varje mordtråd där kvinnan har dödats av sin man. De begriper inte bättre. Troligen pga dålig självkänsla och att man känner igen sig i förövaren.
Senast redigerad av Picasso2 2022-01-27 kl. 10:33.
Citera
2022-01-27, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen härinne vet hur äktenskapet var. Om B var sådan som Barby och Gräset målat upp, så hade C stuckit för längesedan. Men han ville inte inte ens skriva på skilsmässopapperen. Han ägde B. Och ens ägodelar ska ingen annan ha. Att två individer härinne orkar svartmåla ett mordoffer är inte förvånande. Såna dyker upp i varje mordtråd där kvinnan har dödats av sin man. De begriper inte bättre.

Korrekt.
Om B hade varit så hemsk som två personer vill lägga fram "hypoteser" om så hade C gått med på skilsmässa och gjort allt för att slippa B. Gjorde han det? Nej. Viljan att äga tog över.
Citera
2022-01-27, 10:59
Medlem
Jag har frågat barby om den vill ha min hjälp att kontakta hans familj men den verkar inte bry sig. Lite dåligt att bara vilja dela med sig så viktiga saker till skvaller.
Citera
2022-01-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om B var sådan som Barby och Gräset målat upp, så hade C stuckit för längesedan. Men han ville inte ens skriva på skilsmässopapperen. Han ägde B. Och ens ägodelar ska ingen annan ha. .
Det är förhastade slutsatser. Att C har inte stuckit tidigare kan ha måga anledningar. En av dem är att de har ett barn gemensamt och det är tänkbart att C försökte stå ut och vilja hålla äktenskapet levande för barnetsskull. Jag har tidigare skrivit att betänketiden är lagstdgat och om en person vill förlänga det genom att inte skriva på papprena då är det tänkbart att han eller hon vill helt enkelt förlänga betänketiden på egenhand.
När det uppstår såna konflikter då är oftast båda parter som inte beter sig som vuxna människor. Det är inte alls logiskt att anta att det har varit bara en personsfel.
Citera
2022-01-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är förhastade slutsatser. Att C har inte stuckit tidigare kan ha måga anledningar. En av dem är att de har ett barn gemensamt och det är tänkbart att C försökte stå ut och vilja hålla äktenskapet levande för barnetsskull. Jag har tidigare skrivit att betänketiden är lagstdgat och om en person vill förlänga det genom att inte skriva på papprena då är det tänkbart att han eller hon vill helt enkelt förlänga betänketiden på egenhand.
När det uppstår såna konflikter då är oftast båda parter som inte beter sig som vuxna människor. Det är inte alls logiskt att anta att det har varit bara en personsfel.

B hade säkert fel och brister hon också, med temperament och egen vilja. Men det var inte C som var slagpåse och det är B som är död. Precis som 150 andra kvinnor som dödats av sina män, eller ex, de senaste tio åren. Eller dessa kvinnor får kanske skylla sig själva? I de flesta fall har morden föregåtts av misshandel under en tid innan mordet. Jag anser att statistiken talar sitt tydliga språk.
Citera
2022-01-27, 11:42
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Jag har frågat barby om den vill ha min hjälp att kontakta hans familj men den verkar inte bry sig. Lite dåligt att bara vilja dela med sig så viktiga saker till skvaller.

Säger en del om trovärdigheten och omtanken hos denna användare. Skvaller är det, fantasier eller ordspråk från henne som gäller. Tack för att ni informerade.
Senast redigerad av Lilett 2022-01-27 kl. 12:06.
Citera
2022-01-27, 13:03
Medlem
Äktenskapsskillnad mellan C*ezary R*atzman B*eata R*atzman Malmö TR T 8735-21

Äktenskapsskillnad:
C*ezary R*atzman B*eata R*atzman

Skrivelse till häktet: 2021-10-13

Tingsrätten har fått uppgift om att C*ezary R*atzman,befinner sig hos er på Häktet Malmö.

Tingsrätten önskar att ni skriver ut bifogade handlingar till den intagne, samt skickar delgivningskvittot åter till domstolen när han signerat det.

https://docdro.id/PMq1zOP

Betänketid:

Domstolen beslutar om betänketid för er.

Det innebär att det måste gå minst 6 månader innan domstolen kan skilja er.

Betänketid gäller till exempel för par som har barn under 16 år eller som inte är överens. Tiden räknas i ert fall från den 14 oktober 2021.

https://docdro.id/v20NM3P

Dagboksblad:

https://docdro.id/ljHrXg2

Ansökan om stämning:

Äktenskapsskillnad /
UPPLÖSNING AV REGISTRERAT PARTNERSKAP

Ink 2021-08-27

https://docdro.id/gWZ116s

Ansökan om stämning skickad till C*ezary R*atzman 2021-09-02 med lösbrev.

Domstolen måste ha svaret inom 14 dagar efter det att du fått del av dessa handlingar

Påminnelse skickat med lösbrev till C*ezary R*atzman 2021-09-23

https://docdro.id/bnzOB5k
Senast redigerad av Doiten 2022-01-27 kl. 14:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in