2022-01-26, 23:01
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Att senaste uthängningen är lite eljest förmildrar ju knappast våldtäkten som han utsätter tjejen för. Våldtäkten är ju densamma och lika traumatisk oaktat om förövaren har 140 i iq eller 80.
Alltså, jag är inte helt säker på vem av dem som är ''våldtäktsoffret'' i det här specifika fallet. ''Hon'' förefaller vara äldre mentalt än vad han är och driver det framåt, manipulerar honom och utnyttjar hans situation och (ev.) funktionsvariation - utan att för den delen förstå det själva. Det här fallet är inte svart-och-vitt. Det finns fler nyanser än så.

Han hade definitivt behövt samtalet med dem, men inte uthängningen. Och stöd och hjälp från samhället. Min bedömning är att det här är ett tveksamt fall, i gränszonen. Han verkar mest känna sig väldigt ensam och desperat än något annat. Och som han skrev, blivit lurad förut (av tjejer i samma ålder med?).
Nu har jag ingen data kring de andra han haft kontakt med, eller honom utöver vad som framkommit både i tråden och deras sida, jag kan bara utgå från den data jag har.

''When you stare into the abyss...'' Etc etc.
Senast redigerad av cogito.ergosum 2022-01-26 kl. 23:05.
Citera
2022-01-26, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Alltså, jag är inte helt säker på vem av dem som är ''våldtäktsoffret'' i det här specifika fallet. ''Hon'' förefaller vara äldre mentalt än vad han är och driver det framåt, manipulerar honom och utnyttjar hans situation och (ev.) funktionsvariation - utan att för den delen förstå det själva. Det här fallet är inte svart-och-vitt. Det finns fler nyanser än så.

Han hade definitivt behövt samtalet med dem, men inte uthängningen. Och stöd och hjälp från samhället. Min bedömning är att det här är ett tveksamt fall, i gränszonen. Han verkar mest känna sig väldigt ensam och desperat än något annat. Och som han skrev, blivit lurad förut (av tjejer i samma ålder med?).
Nu har jag ingen data kring de andra han haft kontakt med, eller honom utöver vad som framkommit både i tråden och deras sida, jag kan bara utgå från den data jag har.

''When you stare into the abyss...'' Etc etc.

Jag pratar om vad som hade kunnat hända. Vi har ju ingen aning om hans track record men det jag menar är att det potentiella offret som råkar ut för honom knappast kommer känna någon tröst bara för att han har en funktionsnedsättning.

Den senaste uthängningen är i klass med mr x. Fyfan säger jag bara! Måtte någon känna igen kräket.
Citera
2022-01-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Precis så. I slutändan, även om han skulle vilja träffa 12-åringar, vilken tolvåring skulle gå med att träffa honom? Han är knappast taktisk och speciellt bra på att manipulera - jag tror ärligt talat att risken är större att en tonåring skulle utnyttja honom till att köpa ut sprit genom att låtsas vara hans vän / intresserad av honom.

Håller med dig, han verkar söka vänner då han inte verka ha några. Jag tror nog att en 13-åring(synnerligen en tjej som ser bra ut) lätt skulle få honom och springa ärende till Systembolaget och handla ut, samt skaffa cigaretter till henne/dom om hon flörtade med honom och sa att hon var kär i honom, han verkar ligga på den nivån.

Ser Dumpens(Sara) försvarstal och hur hon resonerar med körkort och ställer diagnos för en människa hon aldrig träffat mer än 3-4 minuter som det kan ta flertal träffar hos en psykiater för att ställa en diagnos efter en personutredning.

Sara jämförde detta med en annan träffat med en annan förståndshandikapp hon haft som hon inte valt att hänga ut då förstått att det var ett LSS-boende och pratat med mamman.
Det var väl nobelt av henne. Naturligtvis var de påhittat då man tycker hon skulle lärt sig nåt från det mötet.

Tar man Osc*r Gyllh*g som polisen lyckades spåra upp på darkwebb och jämför med Dumpens "begåvningsreserv" så är det en viss skillnad på dom. En riktig pedofil är oerhört paranoid medan Dumpens samling låter sig lätt övertalas om en träff med en 13-åring.

Tycker man märkt en viss ändring på Patrik Söbetg inställning angående att man inte tar ansvar för vad som händer, oavsett vad som händer. Nu tar man avstånd från våld, bra det iaf.
Citera
2022-01-26, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Jag pratar om vad som hade kunnat hända. Vi har ju ingen aning om hans track record men det jag menar är att det potentiella offret som råkar ut för honom knappast kommer känna någon tröst bara för att han har en funktionsnedsättning.

Den senaste uthängningen är i klass med mr x. Fyfan säger jag bara! Måtte någon känna igen kräket.
Jag har läst chattloggen. Även om den är motbjudande så är den inte onormal. Så ser all chatt minst ut som släpps lös i cyberspace. Alla kanske inte landar i vaselin och så men om radhusmänniskor trodde annat, vad trodde dom då i så fall?

Man borde anonymisera vissa chattloggar och lägga i annat forum så kan folk läsa. Det är inte jag som är "skyldig" till dem. Finns det någon som tänder på dig, testosteron och ett ohämmat flöde i andra änden så blir chatt ungefär så.

Sluta vara prydda. Sluta bo i en bubbla.
Citera
2022-01-27, 00:15
Medlem
JBernards avatar
Kollade några "konfrontationer" på deras sida. Ganska många av förövarna verkar vara smått förståndshandikappade och ha noll koll på vad som kan anses vara socialt acceptabelt beteende. Förr i tiden hade bygemenskapen haft koll på dom och undertryckt deras opassande beteende, idag uppmuntrar Patrik Sjöberg med medhjälpare deras gränsöverskridande genom att hetsa en smula. Vet i fan om det är vidare etiskt gentemot personerna i fråga. Hade dom inte blivit uppmuntrade hade dom inte gått vidare med sina opassande meddelanden. But... visst är det bra att dom hänger ur riktiga pedofiler.. Svår balansgång..
Citera
2022-01-27, 00:57
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Jag känner inte dig Jag har bara läst lite grand om vad du skriver.
Jag bara undrar lite grand om vad du anser om pedofiler?

Tycker du att det är okej med sex med minderåriga? Skulle du kunna tänka dig en liten flicka som är 4 till 10 år gammal??

Det finns två saker i min värld som jag aldrig kommer att kunna förstå att jag kommer aldrig att acceptera det, det ena är folk som gör barn illa och de som gör djur illa.

Då skulle till och med kunna tänka mig faktiskt att offra mitt eget liv och skjuta skallen av en pedofil. Jag kan ta det straffet i fängelset. Så jag vet om att jag har gjort en god gärning i mitt liv i varje fall.

De som tror jag trollar eller inte har kapaciteten eller vapen till det läs mina tidigare inlägg.

Men jag vill bara höra med dig som skriver Fido??
Ser du dig som pedofil?-eller ser samhället dig som pedofil?

Oj, då kommer du inte gilla mig. Jag skar bland annat ögonen ur fiskar och släppte tillbaka dom när jag var liten. Nej, är ingen seriemördare.

Har inga särskilda synpunkter på pedofiler. Varken bra eller dåligt. Tyckte synd om "mongot" han påminde lite om mig när jag var liten.

Ser inte mig själv som en pedofil. Men vet att ni gör, och har vant mig vid det.

4år är för ungt för mig. 10år fungerar. När dom börjar få lite rundad rumpa och brösten börjar växa. Ungefär som tjejerna såg ut i den ålder där min pubertet startade. Det är som att tiden frös då.

Dödshoten? Förväntar mig ingen nåd om jag blir offentlig. Har aldrig någonsin varit öppen med detta. Är det här av omtanke. Går på en ganska tunn balansgång mellan rätt och fel. Har över lag rätt få moraliska spärrar, även om dom finns.

Det vore antagligen inte bra om en sådan som jag blev nerknuffad från den balansgången och lämnad på egen hand att hantera detta. Det är ju precis vad Dumpen gör på löpande band. Förr eller senare stöter dom på någon som fungerar ungefär lika.
Citera
2022-01-27, 01:37
Medlem
Beckisbarnets avatar
Kollade nyss videon på Dumpen där det satt en gubbe och runkade i bilen, kuken blev helt slak på två sekunder då Sjöberg och kvinnan dök upp. Höll på att dö av skratt...
Citera
2022-01-27, 02:34
Avslutad
Citat:
Oj, då kommer du inte gilla mig. Jag skar bland annat ögonen ur fiskar och släppte tillbaka dom när jag var liten. Nej, är ingen seriemördare.
Nu är du ett troll men när du skriver så förstår jag varför hysterin har uppstått och varför den pågår. Det handlar om hat och känslor av att bli kränkt och ofredad av sadister och djurplågare.
Om känslorna är äkta eller inte och huruvida de överensstämmer med verkligheten vet jag inte.
Citera
2022-01-27, 03:05
Medlem
Jasmine4555s avatar
Någon som har någon info om senaste äcklet?? Finns inget att gå på i inlägget direkt.
Han är fruktansvärt vidrig och dom behöver hjälp att identifiera honom.
Citera
2022-01-27, 08:01
Medlem
https://dumpen.se/2022/01/26/kinkyove-tar-ordet-vedervardig-till-nya-nivaer-napp-igen/

Fy fan vad vidrigt skit han skriver.

Vem är pedofilen??
Citera
2022-01-27, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
https://dumpen.se/2022/01/26/kinkyove-tar-ordet-vedervardig-till-nya-nivaer-napp-igen/

Fy fan vad vidrigt skit han skriver.

Vem är pedofilen??

Jobbar kanske som plit eller vakt?

Den där äckel-peddogubben ligger nog ganska risigt till. Bor nog inte på något LSS-boende med diagnos heller

Den där typen av pedofiler är det lättare att hata och göra livet svårt för
Citera
2022-01-27, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Jobbar kanske som plit eller vakt?

Den där äckel-peddogubben ligger nog ganska risigt till. Bor nog inte på något LSS-boende med diagnos heller

Den där typen av pedofiler är det lättare att hata och göra livet svårt för

Ser ut som om bilden är tagen i omklädningsrummet på en brandstation. Kolla räddningstjänsten i området. Mitt tips. Även kläderna han bär är typiska "stationskläder".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in