Citat:
Ursprungligen postat av
ENTP
Förövaren bär ansvaret men då har du liksom accepterat och förlikat dig med att den här typen av hemska brott händer. Jag vill förebygga det här men det enda sättet som kommer fungera är att kvinnor blir lite smartare om sitt val av män, för ingenting kommer kunna förhindra den här typen av psykopaters existens. Jag vet att det är bekvämt att tänka så men det är helt enkelt omöjligt.
Jag vill verkligen att sådana här brott ska upphöra! Men de kommer aldrig upphöra så länge folk gör som du gör och lägger ansvaret på eventuella brottsoffer.
'
Det är väl för fasiken
förövarmentaliteten som ska väck om vi ska bli väck dessa vidriga brott! Genom att:
Förebygga så att folk inte får förövarmentalitet. Här har föräldrar, skola, soc. osv. ett mycket sort ansvar.
Ge långa straff för dem som våldtagit.
Utvisa dem som inte är svenska medborgare och som har våldtagit eller begått andra brott. Utvisning på livstid bör då gälla.
Helst skulle det svenska medborgaskapet ryka för dem som begår allvarliga brott. Och sedan skulle de utvisas, på livstid.
vill man komma till rätta med brott så är det förövarna och förövarmentalitet vi ska bekämpa. Inget ändras om vi lägger över ansvaret på eventuella offer, så som du vill göra. Förövarna kommer alltid finna tillfällen där de kan våldta någon. Blir det inte på efterfesten, så blir det i tvättstugan. SÅ eventuella offer kan inte gå säkra någonstans så länge det finns folk med förövarmentalitet. Slutar de gå på fester, så kommer våldtäkterna öka i tvättstugor eller på andra ställen som eventuella offer inte kan undvika att gå till.