Citat:
Nej. Ljuger? Jag har varit kraftigt förskonad och har väl på alla dessa år sedan jag började sitta på nätter (för 12 år sedan) fått max 5 dicpics. Det innebär inta att det inte är en mängd kvinnor och då främst unga kvinnor och flickor som får dessa. Jag är väl bland de mest förskonade i mitt eget nätverk och liknande. Mycket stor sannolikhet för att jag var över 25 när jag började surfa runt och kommunicera med folk online. Min generation hade fortfarande överlag sociala liv i verkligheten. Det var först när jag blev isolerad jag hamnade i er destruktiva, som ni hävdar mig vara, mentalt sjuka värld där ni förvridit allt eftersom ni själva aldrig haft ett riktigt liv. nä , från ”ecpats” enkätundersökning, du vet, tråden och trådstarten, rubriken är ju inte ”Admortem ljuger om att hon får dicpiks”, där citeras 16-17 åringar killar säga att man borde göra som du beskriver, dvs, inte skicka nakenbilder.
dina tillkortakommanden och personliga brister är inte någon annanns än dina egna, inte ens några påhittades konstruktioner.
Femenism är fult i alla samanhang.
dina tillkortakommanden och personliga brister är inte någon annanns än dina egna, inte ens några påhittades konstruktioner.
Femenism är fult i alla samanhang.
Utöver det handlar det lika lite om killar centrerat till 16-17 utan killar/pojkar 10-17 år. Du missade alla 10-åringar, 11-åringar, 12-åringar, 13-årigar, 14-åringar och alla 15-åringar. Det handlar om pojkar som i viss mån utsätts utan att förstå att de utsätts pga en kraftig maskulin, heterosexuell norm men även att det främst är pojkar som utsätter flickor för tjat och utpressning efter bilder de sedan sprider varpå de lägger ansvaret flickorna istället för dem själva eftersom de inte anser något är fel först om det är en vuxen man som angriper flickorna.
Feminism har gett dig mer än vad du tror. Du hade varit otrolig mycket mer pressad av destruktiva normer, mått psykiskt sämre och varit inträngd i socialakonstruktioner tidigt i livet liksom haft en större utbredning av självmord, som några exempel på hur feminismen skyddar även pojkar och män.
Citat:
Ha inte sex eller sexuella komtakter om du inte förstår att män och kvinnor, pojkar som flickor inte måste gå hela vägen och faktiskt får avbryta sex. Ha inte sex eller sexuella kontakter om du inte kan avläsa om den andra vill, upplever att det är en trevlig situation för den andra utan hot, tvång eller tjat. Så med andra ord, det är okej tills det helt plötsligt inte är okej?
När en kille går över gränsen så är han våldtäktsman även om gränsen mellan okej och inte okej är hårfin och dessutom okänd?
Det är därför det inte går att argumentera med er, för ni lämnar inget spelrum och det är alltid männen som bara skall veta vad som är rätt och fel, utan att ni specifikt talar om det.
Lika jävla löjligt som samtyckeslagen. Då måste man anlita en advokat som skriver kontrakt om vad som får och inte får hända.
Patetiskt och anledningen att vi alla dör ut samtidigt som primitivare kulturer tar över världen.
När en kille går över gränsen så är han våldtäktsman även om gränsen mellan okej och inte okej är hårfin och dessutom okänd?
Det är därför det inte går att argumentera med er, för ni lämnar inget spelrum och det är alltid männen som bara skall veta vad som är rätt och fel, utan att ni specifikt talar om det.
Lika jävla löjligt som samtyckeslagen. Då måste man anlita en advokat som skriver kontrakt om vad som får och inte får hända.
Patetiskt och anledningen att vi alla dör ut samtidigt som primitivare kulturer tar över världen.
Problemet är att ansvaret definitivt ligger på den som är pådrivande eftersom ni inte ska vara pådrivande utan ömsesidigt delaktiga. Klarar jag av att avläsa män och fråga om jag blir osäker (nej varken jag eller en karl måste fortsätta om lusten försvinner vilket är vanligt för många av oss, sviktande lust) på den andre ska du också kunna göra det. Fast jag antar att det är jättesvårt när man tillhör våldtäktskönet, annars skulle ni inte begår så mycket övergrepp ni gör. Celibat kan ni ingå frivilligt och studera saker såsom kroppsspråk, kommunikation, ansiktsuttryck och språkförmåga tills era förmågor utvecklats så väl att ni är redo för att ha sexuellt umgänge.
Samtyckeslagen är inte löjlig. Inte för offren eftersom en pådrivande kille som tjatar för att en tjej inte vill eller tar initiativ, drar sig bort eller paralyseras, är en våldtäktsman. Och det är dags att ni slutar ta era våldtäkter för givet. Jag har själv som vuxen kvinna fortfarande problem med att män vägrar att lämna mig ifred kroppsligen när jag börjar dejta dem och i en sådan utsträckning att något gått fruktansvärt fel med samhället. Men jag kan skrika och kränka män tillbaka. Tror knappast majoriteten kvinnor kallar någon för jävla hora när han går över gränsen och törs skrika honom i ansiktet. Egentligen borde jag börja knäa män hårt som fan i skrevet så de får känna kroppsligt obehag tillbaka med oönskad kroppskontakt.
Ja, ni behöver advokater när ni går över gränserna. Finns otroligt många välfungerande män som förstår vad gränser och samtycke är. Advokat kan ni skaffa som vet att ni gör fel och begår brott. Det är ni som tar upp det i sammanhanget. Inte de män som respektera samtycket och den andras rätt till sin egen kropp, sexualitet och att själv känna lust och delaktighet.