2022-01-26, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Japp. Såvida inte samtycker dras tillbaka under tiden.
Jaha, så ett ja är ett nej och ett nej är ett nej.

Så enligt dig är allt sex våldtäkt.

Om jag blir riden av en tjej, efter att ha sagt att jag vill detta och sedan säger nej så har jag blivit våldtagen?
Bra, ge mig brottsofferpengarna nu. Vi skippar hela rättegångsprocessen för ett nej oavsett hur när och varför är en våldtäkt.

Hur jävla IQ befriad är du?
Citera
2022-01-26, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och hur fasen menar du att tjejer ska vet att de måste säga ifrån innan något ens har hänt?
Vad med att faktiskt TA REDA PÅ om parten man är med vill det man är sugen på att göra?

För svårt?

Svar:

Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
/Thread

Mannen frågar/svarar/meddelar FÖRE.
Kvinnan frågar/svarar/meddelar FÖRE.

Allt annat är INTE våldtäkt.
Citera
2022-01-26, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Men om samtycket upphörde och motparten inte försäkrat (gjort tillräckliga ansträngningar) att samtycke inte hade upphört så är det väll endå oaktsam våldtäkt?

Ja så har lagen sätt ut de senaste 100 talsåren, fram till samtyckeslagen.

Om lånet upphörde och billånaren inte förstod det =oaktsam biltjuveri?

Det åligger dessutom biltjuven att förstå och försäkra sig om att det fortfarande är ett lån?
Jaså, och på vilket sätt ”upphörde samtycket”?

Jo, det kan vara klokt att kolla om man fortfarande får låna bilen och inte köra iväg på Europasemester om man fick låna bilen för att köra till ICA, men har du fått löfte att låna bilen så är det troligen grönt om du vänder i Danmark när ägaren ringer och säger att den vill ha den tillbaka.
Citera
2022-01-26, 19:12
Avslutad
Citat:
Jaha, så ett ja är ett nej och ett nej är ett nej.

Så enligt dig är allt sex våldtäkt.

Om jag blir riden av en tjej, efter att ha sagt att jag vill detta och sedan säger nej så har jag blivit våldtagen?
Bra, ge mig brottsofferpengarna nu. Vi skippar hela rättegångsprocessen för ett nej oavsett hur när och varför är en våldtäkt.

Hur jävla IQ befriad är du?
Ja, om hon inte slutar när du säger nej har du troligen blivit våldtagen.
Citera
2022-01-26, 19:16
Medlem
Citat:
Jaså, och på vilket sätt ”upphörde samtycket”?

Jo, det kan vara klokt att kolla om man fortfarande får låna bilen och inte köra iväg på Europasemester om man fick låna bilen för att köra till ICA, men har du fått löfte att låna bilen så är det troligen grönt om du vänder i Danmark när ägaren ringer och säger att den vill ha den tillbaka.

Om den som lånar ut bilen säger "du får låna den en vecka" är det då orimligt att den som lånar bilen åker till Tyskland med den?
Det är OTYDLIGHETEN som gör att det blir fel, inte den som kör bilen en vecka.

Det samma gäller ju sex då. VANLIGT jävla sex kan jag ju tillägga.
Är det sex på tapeten och båda spelar med så är det inte orimligt att man har sex...
Citera
2022-01-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ja, om hon inte slutar när du säger nej har du troligen blivit våldtagen.
Men det är ju för sent för henne. Jag sa nej och hon hade min kuk i sig när jag sa det.
GE MIG PENGAR!
Citera
2022-01-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Kan nog lova att du klarar dig i mitt sk riskområde som lättklädd. Däremot knivrånad kan du bli oavsett klädsel. Lite så är det att klär du dig rikt blir du rånad. Måste man klä sig fattigt då annars får man skylla sig själv?

Sedan är ju faktiskt övergrepp vanligare inomhus. Och av en känd person. Alltså, umgås bara med främlingar.

Ja det är klart att om du visar att det finns pengar (eller mus) bland svagsinta individer så kommer du bli utsatt.
Är ju grundskolsnivå på den ekvationen.
Lever du i fantasin eller verkligheten?

Om du viftar med en bunt sedlar i Kapstadens slummoråden är det troligt att blir du rånad då?

Om du umgås med din nya "kompis" från mellanöstern som knappt sett en kvinna utan burka och dessutom anser kvinnan vara mannens ägodel redan från barnsben.
Flirtar obehindrat iförd din nya sexiga topp med djup urringning.
Är det helt osannorlikt att han kommer försöka ta det som är "sitt"?
Citera
2022-01-26, 19:22
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Om du umgås med din nya "kompis" från mellanöstern som knappt sett en kvinna utan burka och dessutom anser kvinnan vara mannens ägodel redan från barnsben.
Flirtar obehindrat iförd din nya sexiga topp med djup urringning.
Är det helt osannorlikt att han kommer försöka ta det som är "sitt"?

Hoppas du menar detta som ett teoretiskt exempel.
Citera
2022-01-26, 19:26
Avslutad
Citat:
Om den som lånar ut bilen säger "du får låna den en vecka" är det då orimligt att den som lånar bilen åker till Tyskland med den?
Det är OTYDLIGHETEN som gör att det blir fel, inte den som kör bilen en vecka.

Det samma gäller ju sex då. VANLIGT jävla sex kan jag ju tillägga.
Är det sex på tapeten och båda spelar med så är det inte orimligt att man har sex...
Ja, om man bara har trott att bilen ska användas till och från jobbet kan man nog tycka att det är orimligt av lånaren att dra till Tyskland med den utan att säga något men bilstöld är det inte.
Citera
2022-01-26, 19:27
Avslutad
Citat:
Men det är ju för sent för henne. Jag sa nej och hon hade min kuk i sig när jag sa det.
GE MIG PENGAR!
Nej, det är inte för sent. Det är helt ok att fortsätta tills man blir ombedd att sluta.
Citera
2022-01-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Hoppas du menar detta som ett teoretiskt exempel.

Självklart.
Är dock övertygad om att liknande exempel utspelats hur många gånger som helst.

Det jag menar är att du och jag kan sitta och skriva att det är fel att man ska behöva bli rånad eller våldtagen oavsett miljö hur djävla många gånger som helst men det förändrar inte verkligheten för det.
Att tro något annat vore naivt och dumdristigt.
Citera
2022-01-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Det stämmer förvisso men det var fortfarande så att det här med massinvandring inte direkt var/är någon hemlighet, det är inte en fråga som man har smugit in under stark välfärd, utan snarare en paroll. Så även om utfallet inte blev det som många kvinnor kan tänkas ha röstat för (det tror jag inte) så kvarstår faktum att det var kvinnor primärt som röstade för det.

Bra inlägg dock.

De som röstar på SD gör det förmodligen pga. hur de ställer sig i migrationsfrågan. Men de får även SDs politiska åsikter om vargjakt och deras åsikter om miljöpolitik på köpet. vilket de kanske inte alls är förtjusta i, men känner ändå att det får bli SD pga. deras politik i migrationsfrågan, då det är deras hjärtefråga.
Så är det även för de som röstar rött/grönt. De kanske inte alls är förtjusta i de röda/grönas migrationspolitik etc. utan vill se betydligt hårdare tag i den frågan. Men hjärtefrågorna är fortsatt miljön eller välfärden.

Folk röstar på sina hjärtefrågor helt enkelt. Men jag vet en hel del som röstar rött och som gärna hade sett att de röda hade samma migrationspolitik som SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in