2022-01-26, 18:09
Medlem
freeriderXIIs avatar
Men kvinnor är ju inblandade i fler olyckor som resulterar i egendomsskador än män hur förklarar ni det?

Citera
2022-01-26, 18:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Men kvinnor är ju inblandade i fler olyckor som resulterar i egendomsskador än män hur förklarar ni det?

Kvinnor värderar liv högre än egendom.

Män värderar egendom högre än liv.
Citera
2022-01-26, 18:32
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Du är ett patetiskt skämt som skämmer ut dig själv. De har getts flertalet exempel på hur i många fall kvinnor är bättre än män. De får högre poäng på många egenskaper av ledare som man sett från en studie av Harvard. De är mer verbalt intelligenta. Jag kan radda upp hundra exempel men du är ju inte precis känd för att ta till dig studier eller vetenskap så de är ingen idé.
Tvärtom efterfrågar jag alltid faktalänkar, och att du inte ger dem visar att du själv är ointresserad av fakta. Finns inga fakta i ditt inlägg, bara fördomar. Jag har ju precis länkat till listor som visar att nästan alla världskända böcker och tal skapats av män. Inget som fastnade hos dig tydligen, du klickade inte ens och bryr dig inte.
Citera
2022-01-26, 18:33
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor värderar liv högre än egendom.

Män värderar egendom högre än liv.
Du är trådens mest fördomsfulla.

All (90%) sjukvård, sjukhus, mediciner, har uppfunnits av män.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-01-26 kl. 18:35.
Citera
2022-01-26, 18:35
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Fanns en klassisk klisterlapp man kunde köpa på Hobbex och sätta i bilens bakfönster på 1980-talet. Det var en storsäljare man såg den ofta. "Kvinnor kör bättre än höns".
Citera
2022-01-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Tvärtom efterfrågar jag alltid faktalänkar, och att du inte ger dem visar att du själv är ointresserad av fakta. Finns inga fakta i ditt inlägg, bara fördomar. Jag har ju precis länkat till listor som visar att nästan alla världskända böcker och tal skapats av män. Inget som fastnade hos dig tydligen, du klickade inte ens och bryr dig inte.

Och du tänker inte på att det kan finnas historiska anledningar till det, t.ex. att kvinnans uppgift för 100 år sedan var att stanna i köket och uppfostra barnen? Du tror inte de har och göra med att kvinnor räknades under lång tid som andra klassens medborgare? Du är särskilt inte intelligent då du inte tar med den historisla kontexten i din slutsats. Män har skapat världskända böcker, alltså är det smartare? Är det din briljanta slutsats?
Citera
2022-01-26, 18:38
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Ang köra bil tror jag kvinnor är bättre på att köra bil för att männen är definitivt mer benägna att ta risker genom att köra fort och köra med mindre marginaler. Andelen WT mammor som kör knasigt mäter nog inte upp andel tokiga män i trafiken men skulle vara intressant om det fanns fakta som visar dödsfall/krockar för könen men med rättvis könsfördelning och procentuellt krockar per 100.
Det är inte uppenbart att det är KÖR BÄTTRE om man "väntar en extra minut i korsningen innan hon kör ut", eller "vågar inte fickparkera så kör en omväg", eller "kör 35 km/h på 50-väg".

Män äger hur som helst 75% av alla bilar och kör sannolikt mycket mer än 75% av alla bil-mil, så självklart kör vi bättre. Vi är mer erfarna.
Citera
2022-01-26, 18:41
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault

Och du tänker inte på att det kan finnas historiska anledningar till det, t.ex. att kvinnans uppgift för 100 år sedan var att stanna i köket och uppfostra barnen? Du tror inte de har och göra med att kvinnor räknades under lång tid som andra klassens medborgare? Du är särskilt inte intelligent då du inte tar med den historisla kontexten i din slutsats. Män har skapat världskända böcker, alltså är det smartare? Är det din briljanta slutsats?
Offerkofta på. Brukar komma inom 10 minuter.

Ändå rätt kul hur kvinnor på allvar tror att Shakespeare hade stannat hemma med barn om han varit tvungen. Nej, han bara måste skriva. Och därför finns inga oupptäckta kvinnliga Shakespeare. Det räknas inte om man inte skrev något. Hur svårt kan det vara.

Själv är jag kanske Einstein. Jag har bara inte vågat publicera mina tankar.

Du merapi och jenny9 har aldrig skapat en enda tråd på FB. För att ni sitter hemma med barn, eller för att ni inte kan?
Senast redigerad av WatchItNow 2022-01-26 kl. 18:43.
Citera
2022-01-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Dom är bättre på att ta hand om barn åtminstone. Inte alla men dom flesta.
Citera
2022-01-26, 18:43
Medlem
Citat:
Offerkofta på. Brukar komma inom 10 minuter.

Ändå rätt kul hur kvinnor på allvar tror att Shakespeare hade stannat hemma med barn om han varit tvungen. Nej, han bara måste skriva. Och därför finns inga oupptäckta kvinnliga Shakespeare. Det räknas inte om man inte skrev något. Hur svårt kan det vara.

Själv är jag kanske Einstein. Jag har bara inte vågat publicera mina tankar.

Var är offerkoftan? Är det ditt motargument när du inte kan svara på ens frågor?

Om du inte håller med om att kvinnor historiskt sett blivit förtryckta så är de ingen idé att diskutera med dig. Lär dig historia och bilda dig. Du är pinsam.
Citera
2022-01-26, 18:44
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Dom är bättre på att ta hand om barn åtminstone. Inte alla men dom flesta.
Det är en fördom, själv har jag fem barn och vet att barn kräver en pappa för att få en bra uppväxt. Det är tvärtom visat att t.ex många värstingar är uppväxta med enbart en mamma, som tillåter allt och inte sätter gränser.
Citera
2022-01-26, 18:45
Medlem
Citat:
Det är en fördom, själv har jag fem barn och vet att barn kräver en pappa för att få en bra uppväxt. Det är tvärtom visat att t.ex många värstingar är uppväxta med enbart en mamma, som tillåter allt och inte sätter gränser.

Nej det är klart att fäder har en roll. Men kvinnor över lag är bättre på att ta hand om barn, tänk dig att du jobbar på ett dagis. Hur bra skulle det gå och hur länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in