Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag utesluter ingenting. Jag kan tänka att han blev så förbannad att ha faktiskt råkade döda henne. Och därför tar han inte ansvar för mord. Men "tragisk" olycka (snubblat på en kotte) efter att kanske tagit emot en örfil, känns uteslutet. Framförallt när åklagaren eller om det var presstalespersonen, drog slutsatsen att mord var begånget pga kroppens skick. Källan är media. Men har förstått att du inte läser sånt, eller lyssnar på nyheter.
Åklagaren eller presstalespersonen drog slutsatsen att det är fråga om mord utifrån kroppens skick? Är inte det en uppgift för rättsläkare att fastställa dödsorsaken?
Och sen när har inte åklagare dragit helt fel slutsatser i en rad andra fall?
Media brukar dessutom ofta förvränga eller misstolka omständigheterna kring olika kriminalfall. Men visst, läs på du och bilda hela din verklighetsuppfattning kring vad som står i kvällspressen.
Men det är bra att du inte utesluter något i det aktuella fallet men vad tror du om teorin att paret grälade och bråkade och till slut började knuffa varandra men att kvinnan sen oavsiktligt föll bakåt, slog i huvudet och råkade avlida av fallskadan?
Om min teori stämmer så kan kanske det också förklara varför C har erkänt att han orsakat kvinnans död?