2022-01-26, 12:45
Medlem
Luxuss avatar
Kul att knark-patrik med väl dokumenterad förmåga att sätta sig själv vid sidan av Lagen nu ska jaga andra brottslingar.
Citera
2022-01-26, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Det var inte för deras doktorsavhandlingar i psykologi som Sara och Patrik blev kända.

Snarare för att vara korkade pundare. Nu har dom tydligen skolat om sig. Utan att gå i skola till och med. Mycket imponerande. Gick du i skola?

Fy dig! Hur har du mage att kritisera narkomanerna bakom Dumpen?! Alla som inte håller med om deras sjuka metoder är nazister, pedofiler och fascister. Så är det bara!

Citera
2022-01-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damagus
Jag är uppvuxen i Tibro och vet vem denna person är.

- Han har sotos syndrom och säkert fler diagnoser. Han är förståndshandikappad och ungefär på en 13-årings nivå mentalt. Han har problem med enkla uppgifter, t.ex stoppa lite skräp i en sopsäck

- Han bor på ett gruppboende och har alkoholproblem. Vet att han åt antabus en gång och söp kort efter. Har hört att han blev röd som en kräfta

- Han må ha körkort, men det tog flera år för honom att få det, med en förälder som är körlärare dessutom. Annars hade det förmodligen aldrig gått. Kort efter att han tog sitt körkort körde han ner i diket med en bil som inte var hans egen. Han sa att det berodde på att "ratten lossnade"

-Han hade/har en god man som han måste be om pengar då han inte klarar att sköta sin egen ekonomi.

-Han har regelbundet blivit blåst på pengar av sin "kompis" som är en av de mer ökända personerna i Tibro

Jag kan bara spekulera, men när han säger att han har "tappat räkningen" tror jag inte att han har raggat på för många för att minnas, snarare att han inte är så bra på att räkna.

Det är väl bra att de skrämmer skiten ur pedofiler, men deras metoder kanske är en aning tveksamma. Vet inte om jag orkar ge mig in i den debatten dock

Det var bara en tidsfråga innan något sådant här skulle ske. Hoppas att pojkens föräldrar polisanmäler narkomanerna.
Citera
2022-01-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Kul att knark-patrik med väl dokumenterad förmåga att sätta sig själv vid sidan av Lagen nu ska jaga andra brottslingar.

Det är just det - hyckleriet. Lagbrytare utan dess like. Och så ska han leka någon slags lagens riddare. Pinsamt är det - pinsamt!

Låt polisen och proffsen ta hand om alla äckliga pedos - inte nerknarkade, inkompetenta nollor.

Men jag tror det handlar om något slags Kapten Klänning i Patriks fall.

Och att alla som inte håller med om deras sjuka och ytterst rättsosäkra metoder är nazister, pedofiler och fascister
Citera
2022-01-26, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Det var bara en tidsfråga innan något sådant här skulle ske. Hoppas att pojkens föräldrar polisanmäler narkomanerna.

Du måste skoja? Finns det bevis för att Sara och Patrik missbrukat eller missbrukar?

Annars blir det error här.
Citera
2022-01-26, 12:58
Medlem
Hussefars avatar
Citat:

- Han har sotos syndrom och säkert fler diagnoser. Han är förståndshandikappad och ungefär på en 13-årings nivå mentalt. Han har problem med enkla uppgifter, t.ex stoppa lite skräp i en sopsäck

- Han bor på ett gruppboende och har alkoholproblem. Vet att han åt antabus en gång och söp kort efter. Har hört att han blev röd som en kräfta

- Han må ha körkort, men det tog flera år för honom att få det, med en förälder som är körlärare dessutom. Annars hade det förmodligen aldrig gått. Kort efter att han tog sitt körkort körde han ner i diket med en bil som inte var hans egen. Han sa att det berodde på att "ratten lossnade"

-Han hade/har en god man som han måste be om pengar då han inte klarar att sköta sin egen ekonomi.

-Han har regelbundet blivit blåst på pengar av sin "kompis" som är en av de mer ökända personerna i Tibro

Jag kan bara spekulera, men när han säger att han har "tappat räkningen" tror jag inte att han har raggat på för många för att minnas, snarare att han inte är så bra på att räkna.

Det är väl bra att de skrämmer skiten ur pedofiler, men deras metoder kanske är en aning tveksamma. Vet inte om jag orkar ge mig in i den debatten dock

Tack för att du kommer med klarhet. Hoppas bara fler kunde läsa ditt svar än personer kollar på den uthängningen på Dumpen. Lider ärligt med personens familj. Sen kan man ju bara sucka åt pöbeln som är så mycket uppe i sina känslor att de inte kan tänka.
Citera
2022-01-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Tack för att du kommer med klarhet. Hoppas bara fler kunde läsa ditt svar än personer kollar på den uthängningen på Dumpen. Lider ärligt med personens familj. Sen kan man ju bara sucka åt pöbeln som är så mycket uppe i sina känslor att de inte kan tänka.

Ja, just därför poliser och professionella ska ta fast pedofilerna - inte narkomaner och lallare som söker försörjning och godhetspoäng.
Citera
2022-01-26, 13:21
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Ja men det är tvivelaktiga personer. Hala bortförklaringar och projiceringar på andra visar bara antalet svin. Det vore bättre om alla såg sig själv i spegeln och funderade på: vad kan jag göra för att få stopp på pedofilerna?

Frågan är vad har verkligen du bidragit till i den här tråden egentligen? Tycks som att om man inte håller med varken dig, eller Dumpen för den delen, så måste personen ifråga tillhöra den typ av person som hängs ut på sidan?
Citera
2022-01-26, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar

Det är min bild/erfarenhet av individen åtminstone. En del av det är hörsägen. Poängen är att människor ofta går till attack utan att fullständigt veta vem/vad de attackerar. Det finns ofta omständigheter man inte räknat med. Bara för att något står på internet behöver det inte vara sant. Som flera redan påpekat ska man låta proffsen sköta detta, och man bör aldrig under någon omständighet trakassera någon.
Citera
2022-01-26, 13:59
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu

Mig veterligen är det bara afghaner som kan vara 34 år och kallas för pojkar.
Citera
2022-01-26, 14:04
Medlem
Silltunnas avatar
Det var lågt gjort att hänga ut den förståndshandikappade på det viset.
Tillrättavisa samt guida honom till hjälp som han kan ta till sig, hade räckt.
Citera
2022-01-26, 14:05
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Verkar ju stämma. Förklarar glasögonen också. Doktor Sara och Patrik har hängt ut en förståndshandikappad. Det är ju inget dom kan få ogjort nu.

Källa Wikipedia: Sotos Syndrom
"
Syndromet orsakar storväxthet, inlärningssvårigheter och ett särskilt utseende i ansiktet.[1] Det förekommer även försenad psykisk utveckling, ADHD, fobier, impulsivt beteende, försenad utveckling av rörelsefärdigheter, skolios, konvulsioner, problem med hjärta eller njurar, hörselproblem eller synproblem. Vid vuxen ålder är personer med Sotos syndrom oftast normallånga, men i tidiga år växer de fortare än vanligt.
"

Edit.
Det är för övrigt ett kromosonfel. Jävligt säker diagnos med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in