Citat:
Ursprungligen postat av
Damagus
Jag är uppvuxen i Tibro och vet vem denna person är.
- Han har sotos syndrom och säkert fler diagnoser. Han är förståndshandikappad och ungefär på en 13-årings nivå mentalt. Han har problem med enkla uppgifter, t.ex stoppa lite skräp i en sopsäck
- Han bor på ett gruppboende och har alkoholproblem. Vet att han åt antabus en gång och söp kort efter. Har hört att han blev röd som en kräfta
- Han må ha körkort, men det tog flera år för honom att få det, med en förälder som är körlärare dessutom. Annars hade det förmodligen aldrig gått. Kort efter att han tog sitt körkort körde han ner i diket med en bil som inte var hans egen. Han sa att det berodde på att "ratten lossnade"
-Han hade/har en god man som han måste be om pengar då han inte klarar att sköta sin egen ekonomi.
-Han har regelbundet blivit blåst på pengar av sin "kompis" som är en av de mer ökända personerna i Tibro
Jag kan bara spekulera, men när han säger att han har "tappat räkningen" tror jag inte att han har raggat på för många för att minnas, snarare att han inte är så bra på att räkna.
Det är väl bra att de skrämmer skiten ur pedofiler, men deras metoder kanske är en aning tveksamma. Vet inte om jag orkar ge mig in i den debatten dock
Verkar ju stämma. Förklarar glasögonen också. Doktor Sara och Patrik har hängt ut en förståndshandikappad. Det är ju inget dom kan få ogjort nu.
Källa Wikipedia: Sotos Syndrom
"
Syndromet orsakar storväxthet, inlärningssvårigheter och ett särskilt utseende i ansiktet.[1] Det förekommer även försenad psykisk utveckling, ADHD, fobier, impulsivt beteende, försenad utveckling av rörelsefärdigheter, skolios, konvulsioner, problem med hjärta eller njurar, hörselproblem eller synproblem. Vid vuxen ålder är personer med Sotos syndrom oftast normallånga, men i tidiga år växer de fortare än vanligt.
"
Edit.
Det är för övrigt ett kromosonfel. Jävligt säker diagnos med andra ord.