2022-01-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vad hette Hopstadius i förnamn och när frös han ihjäl? Han verkar inte vara gravsatt i Kramfors.

Den här Jocke som blev mördad i skogspartiet där ICA sen byggdes var ju en känd lokal A-lagare/ missbrukare som alltid hade sin Schäfer med sig, "Smulan" eller vad hon nu hette? Hur som helst fick Jocke sätta livet till för en ynka hundralapp, kvivmördad av en 18 åring som inte var från stan om jag minns rätt. Upprinnelsen var att 18 åringen blev/ upplevde att han blev blåst av Jocke på hundringen. Antar att han skulle köpa 1 g hasch och att Jocke bara tog emot pengarna och sen sket i killen...

Kenneth....
Citera
2022-01-26, 00:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Kenneth....

Ok tack, var den här "Snigge" (K*nneth H*pstadius) en pundartyp som hängde ihop med Flax? KH måste ha varit rejält på kanelen om han slocknade och frös ihjäl i en snödriva...
Citera
2022-01-26, 01:25
Medlem
Citat:
Ok tack, var den här "Snigge" (K*nneth H*pstadius) en pundartyp som hängde ihop med Flax? KH måste ha varit rejält på kanelen om han slocknade och frös ihjäl i en snödriva...

KH var inte Snigge, han hette P*eter S*jödin, var bror med D*an S*jödin som helt oförklarligt fortfarande lever.
Dom där var ett knarkargäng av Guds nåde.
Citera
2022-01-26, 01:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
KH var inte Snigge, han hette P*eter S*jödin, var bror med D*an S*jödin som helt oförklarligt fortfarande lever.

Ok, det var Handfatstrallaren som drog upp H*opstadius och att ha ska ha frusit ihjäl.

Vet du om Eva och Anneli kände bröderna Sjödin?
Anneli påstås ju ha varit tillsammans med Flax, då måste hon väl även ha känt Snigge (PS) som GN nämnde i Facebook-texten?

Enligt P*ia G*alin var Anneli helnykterist, men varför hängde hon ihop med ett knarkargäng av Guds nåde om hon nu var det?

Har du nån aning om någon av dessa tre herrar (PS, DS el. Flax) bodde på Bruket eller i dess närområde vid tidpunkten för mordet?

Snigge (PS) var född samma år som GN och frös ihjäl i nov 2003, end. 46 år gammal.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-01-26 kl. 02:00.
Citera
2022-01-26, 01:55
Medlem
Citat:
Ok, det var Handfatstrallaren som drog upp H*opstadius och att ha ska ha frusit ihjäl.

Vet du om Eva och Anneli kände bröderna Sjödin? Anneli kände ju Flax så då kanske hon även kände Snigge (PS) som GN nämnde tänker jag.

Har du nån aning om någon av dessa tre herrar (PS, DS el. Flax) bodde på Bruket eller i dess närområde vid tidpunkten för mordet?

Snigge (PS) var född samma år som GN och frös ihjäl i nov 2003, end. 46 år gammal.

KH tog livet av sig, gasade ihjäl sig i bilen.
Snigge dog efter ha ätit giftig svamp.
Vilka systrarna Söderström hade i sin vändkrets har jag ingen aning om. Om Anneli var nykterist vet jag inget om heller. Vad står det att P*ia G påstår att Anneli var helnykterist?

PS, DS och Flax bodde garanterat på bruket.
Senast redigerad av Sanninggerfrihet 2022-01-26 kl. 02:00.
Citera
2022-01-26, 02:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vilka systrarna Söderström hade i sin vändkrets har jag ingen aning om. Om Anneli var nykterist vet jag inget om heller. Vad står det att P*ia G påstår att Anneli var helnykterist?

Ok märkligt. Då kan man fråga sig varför GN skrev att Eva S dog av cancer när hon blev mördad? och varför han skrev att Snigge frös ihjäl helt i onödan när han dog av giftig svamp? Inte ett enda rätt - GN verkar helsnurrig...

PG har skrivit det som svar till mig här i tråden när jag har tagit upp att Anneli och Flax enl. uppgift ska ha varit tillsammans. Å andra sidan verkar det som att PG och Anneli blev kompisar runt -85/86 så hon vet nog inte allt om Anneli...

Vart på Bruket bodde "patrasket" på den tiden var det bort mot Norrskog? Vid Långbacken där Eva's föräldrahem låg fanns det väl bara 3 fastigheter, så jag antar att knarkarna bodde någon annanstans på Bruket.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-01-26 kl. 03:08.
Citera
2022-01-26, 02:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Om man jämför den här trion med GN:
Var det någon av PS, DS el. Flax som var psykiskt avvikande, aggressiv eller märkbart udda i sin personlighet som GN?
Tror du att någon av dom var kapabla att bestialiskt mörda Eva och Laban?
Citera
2022-01-26, 05:52
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:

Vad står det att P*ia G påstår att Anneli var helnykterist?
2017-03-18, 19:43 länk
Vidje
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Blev nog lite fel här nu. Anneli är absolutist och har alltid varit det.
Anneli är absolutist och har alltid varit det.
2021-03-20, 20:07 länk
boanchga
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Om du känner Anneli som du verkar efter allt du skriver är jag förvånad över att du inte känner till att hon är absolutist och har alltid varit..
Anneli
hon är absolutist och har alltid varit.
2021-04-12, 18:19 länk
boanchga
Anneli har alltid varit absolutist.
Citera
2022-01-26, 06:17
Medlem
Citat:
Snigge
hette P*eter S*jödin
var bror med D*an S*jödin som helt oförklarligt fortfarande lever.
2022-01-06, 09:43 länk
Handfatstrallaren
2013-05-07, 20:47 länk
Helgumsgatan
Citat:
Ursprungligen postat av Helgumsgatan
Töcke törnlund, Danne sjödin o Ågren? Sven hultin o Lasse Nyström har ju lämnat in.
Danne sjödin
Snigge nämns inte här.
Citera
2022-01-26, 08:59
Medlem
2022-01-26, 01:55 länk
Sanninggerfrihet
Sanninggerfrihet är inte ensam om att ha dåligt minne, även Vidje lider av minnesförlust.

2016-11-06, 22:28 länk
boanchga
Till dig som antydde att Eva hade varit tillsammans med den utpekade ett bra tag, vilket skämt, han knullade Evas, i det här fallet, okända kompis bakom ryggen på Eva, ytterligare en orsak för eva att backa ur något som aldrig blev. Den så kallade kompisen bodde i Ullånger då, var gift eller sambo, hon och Eva bröt sitt kompisskap efter det. Hon heter Agneta eller Gunilla.
2016-12-31, 19:41 länk
Vidje
Citat:
Vem har sagt att kvinnan P hade ihop det med var en väninna till Eva. Står det någonstans eller har någon sagt det?
Står det någonstans eller har någon sagt det?
2016-12-31, 21:36 länk
Pudelfrillan
Citat:
Ja det står i tråden, användaren 'boanchga' som nu är avstängd berättade att Per-Arne: "samtidigt som han sade sig vara förälskad i Eva, knullade en kompis till Eva som bodde i Ullånger och var gift", Eva bröt tydligen vänskapen efter att hon fått reda på detta, allt enligt ett inlägg av 'boanchga' i början av november.
Ja det står i tråden, användaren 'boanchga' som nu är avstängd berättade
2016-12-31, 21:57 länk
Vidje
Citat:
Hade glömt det, annars har jag ett jäkla bra minne
Det är ett helsike att glömma saker och ting, alla kan ju inte vara lika skarpa som boanchga.

2019-04-18, 20:11 länk
boanchga
jag är med i mensa, har väldigt hög IQ
Tack och lov för det
Citera
2022-01-26, 09:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2022-01-26, 01:55 länk
Sanninggerfrihet
Sanninggerfrihet är inte ensam om att ha dåligt minne, även Vidje lider av minnesförlust.

2016-11-06, 22:28 länk
boanchga
Till dig som antydde att Eva hade varit tillsammans med den utpekade ett bra tag, vilket skämt, han knullade Evas, i det här fallet, okända kompis bakom ryggen på Eva, ytterligare en orsak för eva att backa ur något som aldrig blev. Den så kallade kompisen bodde i Ullånger då, var gift eller sambo, hon och Eva bröt sitt kompisskap efter det. Hon heter Agneta eller Gunilla.
2016-12-31, 19:41 länk
Vidje
Står det någonstans eller har någon sagt det?
2016-12-31, 21:36 länk
Pudelfrillan
Ja det står i tråden, användaren 'boanchga' som nu är avstängd berättade
2016-12-31, 21:57 länk
Vidje
Det är ett helsike att glömma saker och ting, alla kan ju inte vara lika skarpa som boanchga.

2019-04-18, 20:11 länk
boanchga
jag är med i mensa, har väldigt hög IQ
Tack och lov för det

Det fanns massor av skumma typer i Evas och Annelis absoluta närhet.
Till att börja med kunde man ju söka på Limstagatan.
Frågan är varför dom aldrig kollades upp.
Jo just ja dum och dummare hade Sture som GM redan efter 6-7 dagar när det började pratas om cyklar och hundvittnen.
Tror fan det aldrig fanns något hundvittne.
Därför som BÖ står där som ett fån när Svenska fall för FBI försöker få tag i hundvittnet.
Alternativt hittar polisen på uppgifterna.
Eller så var hundvittnet inte pålitligt, kanske en av knarkarna i Evas närhet.
Det är bra med sekretess ibland.
Det gick inte använda hundvittnet vid en eventuell konfrontation då denne ville göra en sådan.
Kanske hade han sett på Lagens änglar och blev inspirerad av att utföra ett mord och komma undan med det.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-01-26 kl. 09:49.
Citera
2022-01-26, 21:30
Avslutad
Lite lustigt att 10.000kr sedeln blev ogiltig 1987, mordet ska ha kostat just 10.000kr.

Kanske kom det in någon på posten för att växla den :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in