2022-01-25, 20:31
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
För det krävs givetvis först en noggrann medicinsk utredning av BO men även ytterligare förhör/utredning av de häktade (GMs).
Japp

Tror att rätten tar det säkra före det osäkra. Tänk att, felaktigt, släppa barnmisshandlare.

Men just att dom häktas på sannolika skäl tror jag säger en del. Nu ska det utredas ordentligt. Hoppas att, åt vilket håll det än går, det i slutändan blir rätt. Det är det viktigaste
Citera
2022-01-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det känns som det finns mer i detta än dom vanliga feldiagnoserna av läkare. Synnerligen grov misshandel och hänsynslös, det är inga termer dom brukar slänga sig med utan att ha något. Bara min teori.

Jo dom använder sig av synnerligen grov misshandel. Det har dom gjort i de flesta fallen där det sen visar sig att barnet hade en sjukdom.
Citera
2022-01-25, 20:36
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virkevirre90
Jo dom använder sig av synnerligen grov misshandel. Det har dom gjort i de flesta fallen där det sen visar sig att barnet hade en sjukdom.

Kan du ge mig en källa? Nån länk eller så vore bra.
Citera
2022-01-25, 20:37
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Det är fruktansvärt när barn far illa men saken måste ju utredas på rätt sätt.
Citera
2022-01-25, 20:38
Medlem
Mannen är ingen stjärna i fotboll heller. Han har gjort ett par matcher med Mjällby, därefter Karlskrona, Bromölla. Fortfarande öppna profiler på sociala medier. Dröjer nog inte lång tid innan dom stängs ner.
Citera
2022-01-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Folk är väldigt snabba att döma i den här tråden, dom ser ju ut som omtänksamma personer på bilderna.
Olyckor kan faktiskt hända utan att någon gjort något med flit.
Hoppas det går bra färden lille, hemskt hur som helst.

Det är det dummaste jag har hört. Klart du inte kan se på en bild om någon är omtänksam eller slår ett barn.
Citera
2022-01-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Kan du ge mig en källa? Nån länk eller så vore bra.

Du kan ju googla.
Jag säger bara av erfarenhet då jag har granskat många sådana fall.
Men nu behöver det inte vara så I detta fall. Men jag tycker man ska vara försiktig när fallet är så pass nytt och inga specifika undersökningar har gjorts vad jag vet.
Citera
2022-01-25, 20:43
Medlem
Spelare i Kalmar FF?
Citera
2022-01-25, 20:44
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hey19
Det är det dummaste jag har hört. Klart du inte kan se på en bild om någon är omtänksam eller slår ett barn.

Nej men varför kan man inte vänta tills saken är utredd av de med insikt och bevis i ärendet tills man bestämmer sig för att döma? Jag vet inget om det här, vad som hänt.
Det var ju bra att barnet kom till sjukhuset iallafall.
Citera
2022-01-25, 20:45
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det är lag på att ha körkort för att köra fordon, hade inte haft något emot om det krävdes ett "körkort" för att få skaffa barn.

Att man t.ex. behöver få en bedömning av en psykolog för att se om man är tillräckligt mentalt stabil för att kunna ta hand om ett barn.
Äsch, varför inte dra till med storsläggan på direkt istället? "Körkort" för att få leva, ta på bort alla mentalt ostabila de kostar väl bara samhället massa pengar ändå? Det är knappt februari men vi kan nog redan ha en stark kandidat till årets mest dystopiska och efterblivna inlägg, i samma inlägg dessutom.
Citera
2022-01-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikropluttan
Att Rasmus är labil är känt utav alla i hans omgivning. Han har själv blivit misshandlad som barn, och det har satt djupa spår. Amanda känner jag inte, men hon medicineras för sin ADHD

Känner du han?
Citera
2022-01-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Är inte direkt förvånad.

Personerna som länkats i tråden är korrekta.

Amanda Eriksson har tidigare bott på två adresser i Ljungbyholm, samt Rockneby, Vassmolösa och Nybro.
Hon är ifrån Nybro från början så vitt jag vet. Gammal pundare som är känd för att vara halvfrisk om man får uttrycka sig lite milt.

Rasmus Persson har tidigare bott på två adresser i Karlskrona, samt Kristianstad och Bromölla.
Han vet jag inte något om, tyvärr.

Känner du Amanda sen innan? Är det så du vet att hon är gammal pundare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in