2022-01-23, 23:02
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Mot poliser ja...
Men det var nog de traditionella bråkstakarna som nästan alltid dyker upp.
De allra flesta såg ut så här: https://youtu.be/h3uvK4EmOT4?t=6780
Kan nog ha varit uppåt 100 000 pers.
Det var inte vad inlägget jag svarade på från början antydde, men tack. Det ser väl ut ungefär som man kan förvänta sig vid större demonstrationer.
Senast redigerad av Trekvartsbyxa 2022-01-23 kl. 23:04.
Citera
2022-01-23, 23:09
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Det var inte vad inlägget jag svarade på från början antydde, men tack. Det ser väl ut ungefär som man kan förvänta sig vid större demonstrationer.
Vad jag menar är att det lär bli svårt att hitta några "antivaxxare" som kastar sten omkring sig över huvud taget. De flesta av "antivaxxarna" som demonstrerar runt om i världen sorterar dessutom sannolikt under kategorin "vaccinerade antivaxxare".
Citera
2022-01-23, 23:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Menar du att vi skulle haft en överdödlighet på över 30% 2020? Nej det där stämmer inte. Jag har sett helt andra siffror från svenska myndigheter. Vet du hur mycket 30% är, det ligger på runt 1 % kanske lite över?

Var det nån engelsk sida det där? Helt missvisande
What!
Hur får du det till att kurvan visar 30 % överdödlighet 2020?
Man blir mörkrädd!!
Förklara gärna hur du kom fram till 30 % överdödlighet!!

Dina siffror du har sett från svenska myndigheter, har du några länkar till dessa?
Misstänker att de visar ungefär samma sak som diagrammet jag länkade till.
Citera
2022-01-23, 23:24
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Överdödlighet Europa

2016-02: liten eller ingen överdödlighet.
2017-02: Mycket stor överdödlighet i sydeuropa pga influensa. Även centraleuropa.
2018-02: Mycket stor överdödlighet i Spanien, UK och delar av sydeuropa.
2019-02: Något hög överdödlighet i sydeuropa.
2020-02: Relativt låg överdödlighet. Lätt överdödlighet i Spanien och Portugal.
2021-02: Mycket hög överdödlighet Portugal och England. Relativt hög överdödlighet syd/centraleuropa.
2022-02: Ingen eller väldigt liten överdödlighet i hela Europa.

Källa: Euromomo.
Vad vill du visa genom att skriva ner din tolkning av överdödligheten i februari ett antal år, eller om det är vecka 2?
Berätta!

Länka till data så att alla kan se och förstå!
Citera
2022-01-23, 23:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Om man tittar på Danmarks kurva så ser man varför "peaken" ser ut att senareläggas.
Omikron 1 har peakat men omikron 2 ökar kraftigt. Så ser ju ut som en omikron 2 våg kommer direkt i anslutning till nr 1.
Norge har sett några fall där folk fått först omikron 1 för att sen få omikron 2.

Så Sverige får antagligen samma utveckling med en kraftig omikron 2 våg.

Intressant att omikron 2 sprids så effektivt trots att så många redan haft omikron 1. Ska bli intressant veta varför den ökar så kraftigt?

Kan Pfizer kasta sitt omikron 1 vaccin i soptunnan nu? Väljer who att inte ge omikron 2 en ny bokstav för att Pfizer fortfarande ska kunna sälja "omikron" vaccin?

https://www.cityam.com/new-covid-variant-is-spreading-like-wildfire-in-scandinavia-ba-2-stealth-mutation-now-half-of-all-co ronavirus-cases-in-denmark-and-rapidly-pushing-omicron-aside/
Citera
2022-01-23, 23:38
Medlem
När kommer fler länder släppa detta och gå över till endem
Citera
2022-01-23, 23:39
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Jag håller med dig i sak, men undrar när och i vilka sammanhang detta har inträffat? Beroende på hur man väljer att definiera "angripa" så har jag bara sett det åt det motsatta hållet.

Jag tänker på hur vaccinmotståndarna uttrycker sig i trådarna här på Flashback.
Citera
2022-01-24, 00:12
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/284w1G/who-da-kan-pandemin-vara-over-i-europa

Pandemin är över i mars?
Citera
2022-01-24, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/284w1G/who-da-kan-pandemin-vara-over-i-europa

Pandemin är över i mars?

men sedan trillar det ner en ny pandemi till hösten

då är det viktigt att alla länder redan har vaccintvång och vaccinpass

särskilt om den pandemin är värre

eller vad ska man tro?
Citera
2022-01-24, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Menar du att du inte känner i första, eller andra hand, folk som än idag har problem med lukt och smak? Det kanske är lokalt förknippat, men här på västkusten känner jag 4 i första hand, men garanterat över 10st om man räknar in andra hand som fortfarande har dessa problem.

Faktiskt inte jag heller. Känner många som hade covid under slutet av 2020 och första 6 månader av 2021. Vänner, bekanta och arbetskollegor. Inte en enda har haft långdragna symptom, mig inkluderat. Jag hade ett par månader kanske med lukt smak problem och det var några av mina arbetskollegor som hade lite extra trötthet som hängde kvar en extra period. Ganska vanligt vid influensa också. Men ingen av dom var så illa att dom inte kunde jobba. Idag är alla helt återställda sedan länge.
Citera
2022-01-24, 01:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Förlååååt.

Jag förstår att du bara vill ha svar från likasinnade genskadade. Tyvärr så fungerar det så här på forumet att man har rätt att ifrågasätta rena fantasier. Man kan inte välja vilka man vill ha ryggdunkar av.

Förstår heller inte varför du plötsligt vill att jag skall läsa vetenskapliga artiklar i ämnet, när ditt bevis var att hela din bekantskapskrets tappat smak och lukt…

Pajas

Ibland är du bara konstig. Jag tänker inte skryta med en jättestor vänskapskrets då jag valt att inte ha en sådan. Däremot känner jag 4 stycken som tappat lukt och smak, varav 2 är ungdomar i 25 års åldern (den ena min dotter), de andra 2 i 50 års åldern. Sen har jag 3 i min närhet som fått sätta livet till också, men det var ju inte det som diskuterades. Att du avfärdar andras erfarenheter gör ju mer dig till en pajas.
Citera
2022-01-24, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej, inte särskilt. Kunskap är föränderlig. Varför tycker du det är märkligt?
Så man kan lura dig genom att ändra betydelsen på vilket ord som helst bara sådär? Vad har det med kunskap över huvud taget att göra menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in