Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Fast ämnet handlar om nakenbilder som skickats i förtroende till en person. Denna personen har sedan spridit vidare bilderna och därmed begått ett brott. Och attityderna kring detta.
Tydligen skickar tonåringar nakenbilder/dick pics som ett sätt att flirta och tända någon de gillar. Sprider man vidare dessa bilder begår man ett brott. Det är alltså den som sprider vidare bilderna som är "ludret".
Vid spridning av nakenbilder och annat privat & sexuellt som någon har skickat till någon annan så anser jag att båda är skyldiga och att den som sprider bör straffas, men nog fan ska den som skickar bära den största skulden. Folk måste lära sig konsekvenstänk. Vill man inte att ens bilder ska spridas, så ska man ge fan till att skicka, visa eller ens ha dem på mobilen från första början.
Häromåret höll jag på med en sjukt snygg tjej. Vi var inte tillsammans men aja hursom… hon är väldigt het, lägger ut massa träningsbilder och siktar på att bli PT. Hon berättar att en kille skriver till henne och erbjuder sjuka överpriser för några pass med henne, och då är hon inte ens utbildad än.
Jag, grabben som jag är och vet hur vi funkar, skriver såklart att dessa grabbar är ute efter nåt annat egentligen varpå hon svarar att jag bara är avundsjuk. Vad ska jag ens svara på det? Ja, jag vill också bli överbetald pga utseende…
Iallafall, lååååång historia ganska kort - visade sig att han ville ha henne som nån domina i utbyte mot pengar + presenter. Jag sa att nej, han vill mer, men nej hon lyssnade inte. Allt skulle ske på distans, de skulle aldrig ses. Killen var däremot smart, ville alltid ge henne kontant och presenterna i handen istället för att skicka.
En dag ringer hon mig panikslagen och gråtandes. Hon hade tydligen inte fått nåt eftersom hon aldrig ville ses, men han skulle ändå skicka henne ”lön” om han fick se naket. Idioten skickar då nakenbilder. Han får sen reda på att hon är på g med en annan kille, så han flippar och sprider hennes bilder.
Jag var sååååååå nära att säga skyll dig själv, jag varnade dig minst 10 gånger och inte en enda gång ringde varningsklockorna, men hade inte hjärta till att göra det.
Där är ett praktexempel på tjejers konsekvenstänk idag. De skickar nakenbilder till vem som helst, ja tom okända män, de sätter sig i okända mäns bilar själva, går hem till okända män själva osv osv, de ökar sin risk att råka illa ut helt självmant och det är fan sinnesjukt.
Sen ang min historia så är jag ändå nånstans glad att det slutade där det gjorde. Den där snubben är uppenbarligen sjuk i huvudet och blev rabiat av att få reda på att hon var på g med nån annan. Vad hade hänt om han hade träffat henne på riktigt och tänkt att han var på väg att få till förhållande med henne? Och om han hade hunnit investera mer tid, känslor och pengar? Hade inte förvånat mig alls om han dök upp framför hennes ytterdörr en dag.
Fick veta en detalj om honom som han avslöjade till henne att det är bortom någon som helst tvivel att han är helt körd i huvudet, och hon avbröt ändå inte all kontakt med honom på en gång. Jag vet inte ens hur man ska reagera på det.
Med allt sagt så ja, visst är det synd om tjejer som får sina liv och välmående förstörda men nog fan måste de lära sig konsekvenstänk och ansvar över sina handlingar och att de också bär en del av skulden.